Gå til innhold

Tips til et kamera i 3-4000 kr klassen

Anbefalte innlegg

Har et kamera fra 2003 som jeg ikke synes er bra nok lenger. Leter etter et kamera i 3-4000 kr klassen. Jeg liker å ta bilder og kan tenke meg at om 1-2 år kjøper jeg meg et speilreflekskamera. Først vil jeg ha et vanlig kompaktkamera så får jeg se om en stund jeg går over til speilrefleks.

Jeg har les en del og har funnet ut at conon powershot har noen gode kameraer, samt fuji finepix?

Det jeg skal bruke kameraet til er å ta bilder av natur, mennesker inne og ute, fester og helt daglidagse ting. Vil ha et kamera hvor man kan stille inn og ordne ting slik at ikke alt er bare automatisk.

God zoom er viktig, samt at bildekvaliteten er god og det er lite støy i bildene.

Noen som har noen kameraer å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha god zoom så har du i allefall et par alternativer:

- Panasonic Lumix DMC-TZ3: 10x zoom

- Ricoh Caplio R6:7x zoom

TZ3 er en del større og mer "klumpete" enn R6, men har jo 10x zoom mot R6 sin 7x. Ingen av disse har fulle manuelle innstillinger, og det er vel ikke så vanlig at det er på kompaktkameraer heller.

Personlig droppet jeg TZ3 fordi den er for stor for meg. R6 går ned i lommen uten for store problemer, mens TZ3 blir for klumpete. At jeg må ofre litt zoom får være så. Jeg tror selv jeg kommer til å bestille R6, men ser det fortsatt litt an.

Mitt bruk av kameraet blir også å ta bilder av alt mulig rart, fra natur, til mennesker ute, til fest.

Det er også et kamera til med 7x zoom som jeg burde nevnt, men jeg husker ikke hva det heter :( N7 eller V7 eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Hvis det er viktig å ha litt zoom, mange muligheiter for manuelle instillingar, mange funksjonar og så vidare så ville eg sett på Canon Powershot S5IS

Har sjølv brukt S2IS i et par år og er for det aller meste veldig godt fornøgd. Det nye kameraet har også meir enn nok MPx, i tillegg til at det tilogmed har blitssko.

Dersom du vil sjå nokre bilde eg har tatt med kameraet, så kan du sjå her: her her eller her

Lenke til kommentar
Går S5 IS som kompaktkamera da? :D

8794220[/snapback]

I samme grad som TZ3 som er nevnt lenger opp gjerne.. ;)

Kanskje ikkje det mest praktiske å putte i alle lommer, men veldig mykje fotoglede.. Og et veldig godt "step-up" kamera til speilrefleks. Kanskje spesielt med tanke på å gå vidare til Canon SLR då ein kjenner seg ganske godt igjen i både menyar og oppsett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...