Fyr Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg har da gått opp i KRL, med temaet "Religion - En rød tråd i hverdagen". Hovedemnet er "Religionen i samfunnet og kulturen." (Læreren vår er retarded...) Men dessverre sliter jeg med å komme igang, hodet har gått i stå. Attpåtil har jeg fått undertema å velge imellom, men det er ikke et "must" å bruke de. Undertema er som følger: Religionen i hverdagen Kristendommen i Latin Amerika og Sør-Afrika. Dåp, konfirmasjon, ekteskap og død. Tanker om Gud og synet på mennesket. Kulturarv. Forholdet mellom mann og kvinne. Normer og regler i samfunnet. Bibelens betydning for skjønnlitteratur og språk. Kirkeåret i relasjon til kirken. Planen min var å bruke tankekart, der korte stikkord/setning blir brukt som en slags veileder slik at jeg kan holde liv i fremvisningen lengst mulig. Når tankekartet var ferdig skulle jeg sette alt sammen til en Powerpoint fremvisning. Setter stor pris på den hjelpen jeg kan få. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
nordin Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hadde helt klart valgt "kristendommen i Sør-Afrika og Latin-Amerika". Her kan du finne litt stoff om hvor religiøse de er der nede fremfor oss i Skandinavia, forskjeller på hvordan kirken blir organisert og andre ting som skiller seg ut. Ber til høyere makter om at ikke jeg kommer opp i religion! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå