Gå til innhold

Vil Xbox 360 kunne utnytte en HD-klar (720p) TV?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en gammel CRT-TV, og det liggger nå an til at jeg skal gå til innkjøp av en ny LCD-TV på gutterommet. Xbox 360 som jeg også tenker på å kjøpe, skal da spilles sammen med denne TV-en.

Men nå ser jeg at dagens Xbox'er ikke selges med HDMI utgang... og da kan jeg vel ikke få utnyttet oppløsningen en 720p TV gir? :cry: Eller vil jeg få et skarpt og klart bilde likevel? Ser at Premium versjonen, som er den jeg skal kjøpe, leveres med en såkalt HD-AV komponent" kabel - hva er dette? Vil denne HD-AV kabelen kunne utnytte full oppløsning av en HD-klar 720p TV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ja, den vil kunne utnytte en HD-Klar tv.

HDMI spiller ingen trille

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Takker for svar - ble lettet nå! :)

Har lest en god del om Xbox 360 Elite nå... og hvis prisen vil bli noe av det samme som i USA, vil jo Elite og Premium koste nesten akkurat det samme? (rundt 3000 | $480 * 6,1 = 2928 kr)

Noen som har en liten anelse på når den kommer til å komme? Vil vi kunne se den i Norge om én måned?

Endret av freq_flyer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jepp

Slik jeg har forstått det, trenger du en temmelig stor tv for å se forskjell på HDMI og komponent

Lenke til kommentar
Takker for svar - ble lettet nå!  :)

Har lest en god del om Xbox 360 Elite nå... og hvis prisen vil bli noe av det samme som i USA, vil jo Elite og Premium koste nesten akkurat det samme? (rundt 3000 | $480 * 6,1 = 2928 kr)

Noen som har en liten anelse på når den kommer til å komme? Vil vi kunne se den i Norge om én måned?

8789101[/snapback]

+++++++ (Vi bor i Norge) Moms på momsen, toll på tollen, gebyr på gebyret, og miljøgebyr på miljøgebyret. Ender nok opp på 3995kr+ på Elkjøp :)

Lenke til kommentar
Jeg vil annbefale vga kabel hvis du har vga inngang på tven. Det blir knallbra bilde!

8789147[/snapback]

Blir veldig bra bilde ja, men da får han ikke spilt, Halo 2 online, SW: Republic Commando, Doom 3, Half-Life 2 osv. da disse krever PAL-50, mens VGA-kabelen kunne benytter PAL-60.

Lenke til kommentar

Blir veldig bra bilde ja, men da får han ikke spilt, Halo 2 online, SW: Republic Commando, Doom 3, Half-Life 2 osv. da disse krever PAL-50, mens VGA-kabelen kunne benytter PAL-60.

8792401[/snapback]

Er det bare online delen av halo 2 som krever dette? Trodde jeg hadde det prøvd det med VGA-kabel skjønner du og jeg er i hvert fall helt sikker på at det funker strålende med vga-kabel på singleplayer

Lenke til kommentar

Funka ikkje her i gården sist eg prøv det, var vel med Halo 1 men det går vel for samma sak trur eg. Man kan derimot rsikiere å få noe dårligerebilde ved bruk av VGA-kabel. Sjøl om dette er blitt kraftig rettet opp i etter den nye dashboard oppdateringem.

Sjøl opplever eg eit meir fyldig og naturlig bilde ved bruk av komponent på min HD TV.

Lenke til kommentar
Jeg vil annbefale vga kabel hvis du har vga inngang på tven. Det blir knallbra bilde!

8789147[/snapback]

Dette må avhenge mye av TV-en tror jeg :hmm: Jeg får veldig utvaskede/blasse farger med VGA-kabel, mens med komponent blir det strøkent.

Lenke til kommentar

Trådstarter kan kanskje kjøpe "premium" pakken hvor HD kabel (komponent) faktisk medfølger og se om han er fornøyd før han legger ut penger for en VGA kabel? Ser bare ikke hva han vinner på å kjøpe en VGA kabel ekstra ved siden av når komponent er en del av standarden på HD ready TV'er, og det ligger komponent kabel i 360 esken.

Skulle han mot formodning være misfornøyd med det bildet og tro at en VGA kabel gir noe merkbar forbedring, så værsegod da er det bare å eksperimentere med andre ting.

Lenke til kommentar

8792401[/snapback]

Er det bare online delen av halo 2 som krever dette? Trodde jeg hadde det prøvd det med VGA-kabel skjønner du og jeg er i hvert fall helt sikker på at det funker strålende med vga-kabel på singleplayer

8793348[/snapback]

Singleplayer Halo 2 funker fett med VGA-kabel ja. Og tror ikke trådstarter skal være redd for ikke å få valuta for pengene sine nei :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...