Gå til innhold

Veiledning for N73ME firmware inn i N73..


Anbefalte innlegg

Tøys og tull...

 

Språkpakken følger selvfølgelig produktkoden.

 

Taster du inn produktkoden for f.eks. ME Hong Kong, så får du ikke Skandinavisk språkpakke.  :no:

8808784[/snapback]

 

 

oki :) så det du nå mener er at du KAN få N73 oppgradert til N73 ME norsk språk?? Hvordan i tilfelle ?? blir litt forvirra her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, selvfølgelig kan du det...

 

Er flere som er litt forvirra over noen av innleggene som er diskutert her... :ermm:

 

Du må først forandre produktkode til: 0539269 med NSS (Nemesis).

Deretter er det bare å kjøre NSU.

 

Har du v3.0713.1.0.2, velger du reinstaller programvare etter at du har forandret produktkode.

 

Er ikke 100% sikker på at sistnevnte går i.o.m. at jeg ikke har prøvd å "nedgradere" i versjon selv, men 99% sikker.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Her er "How To", for bytte av produktkode/oppdatering/oppgradering av FW (for telefoner med operatørlåst produktkode):

 

-Slå av brannmur og antivirusprogram.

-Installer NSS (Nemesis Service Suite).

-Installer NSU (Nokia Software Updater)

-Koble til telefonen via USB-kabelen, og vent på at Windows installerer driverne.

-Åpne NSS, og klikk på ikonet "Phone Info".

-Klikk "Scan".

-På høyre side i programmet kan du nå taste inn produktkoden. Tast inn:

0539269 for ME

0529605 eller 0529809 for "vanlig".

-Hak av "Enable" ved siden av produktkoden.

-Trykk "Write", og produktkoden blir forandret (det kan se ut som ingenting har skjedd, men vær ikke redd. Den er forandret).

-Lukk NSS. Pass på at du lukker NSS skikkelig, for når du trykker lukk i programmet, så legger programmet seg åpent i systemstatusfeltet (ved klokken). D.v.s. lukk denne også.

-Pass på at kabelen sitter godt, å ikke rør telefonen/kabelen før du får beskjed om at oppdateringen er ferdig. Hvis kabelen løsner eller lignende, kan du bli eier av en død telefon som bare et serviceverksted kan få liv i igjen (hvis du er en liten "geek", kan du få liv i den selv med programmet Phoenix vel og merke)...

-Kjør NSU. (Ved oppgradering til ME: Det kan se ut som det er "vanlig" FW du er iferd med å laste ned i.o.m. at bildet av telefonen fortsatt er grå og at det fortsatt står Nokia N73 RM-133, men kjør på...).

-Telefonen kan også virke "død" under bruken av NSU, men ikke fortvil. Den går enten i slumremodus eller restarter, så dette er ufarlig.

 

Å du sitter der med oppdatert/oppgradert FW! :)

 

 

PS!

Jeg vil ikke ha kjeft om noe skulle gå galt!

Gjøres på eget ansvar!

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Okei TAKK :w00t: håper bare netcom får ut fingern nå... bestilte telefonen på mandag og de sa de sendte den på tirsdag men har fortsatt ikke dukka opp hehe... men da installerer jeg ME så fort som mulig =)

 

Edit: når du sier at du ikke vil ha kjeft om noe går galt... hva kan i tilfelle gå galt og hvordan fikser jeg i tilfelle?? :whistle:

 

og nå får jeg altså ME norsk?? du har prøvd dette selv eller ?? :)

 

 

og 1 ting til... hvor lang tid tar det å "oppdatere" telefonen da?? kan den virke som "død" mens den oppdaterer/ikke lyse/gi lyd fra seg??

Endret av vofif
Lenke til kommentar

F**#, skulle oppdatere forrige post, men laget en ny istedet.

Jaja...

 

Tiden oppdateringen tar, avhenger av internetthastigheten din...

Jeg har 2Mb linje, og det tar ca. en 15-20min.

 

Telefonen kan virke død ja, for den går etterhvert i slumremodus... Bare pass på å ikke røre telefonen før du får beskjed fra NSU om at oppdateringen er ferdig...

 

Og du får ME med NORSK SPRÅK ja. :thumbup:

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Men husk en ting! Den blir på Engelsk.

Det er en bommert, men det er verdt det.

8798606[/snapback]

Er ikke så veldig vanskelig å skjønne hvorfor du kun får Engelsk, hvis du bruker produktkoden du referer til...?

 

For koden du referer til er ikke en Skandinavisk produktkode!

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Er ikke verre/skumlere enn å foreta en vanlig oppdatering av FW nei...

 

Skulle du derimot være uheldig ved oppgraderingen til ME, så får du sannsynligvis ikke dekt reparasjon på garantien nei i.o.m. at du har tuklet for å forandre produktkode.

 

Det var derfor jeg prøvde å legge inn original produktkode før jeg leverte inn min til rep.

Dette gikk ikke, så jeg forandret produktkode til en "åpen" N73, oppdaterte til siste FW for denne, for deretter å legge inn original produktkode...

Lenke til kommentar
Her er "How To", for oppgradering fra N73 til N73ME:

 

-Slå av brannmur og antivirusprogram.

-Installer NSS (Nemesis Service Suite).

-Installer NSU (Nokia Software Updater).

-Koble til telefonen via USB-kabelen, og vent på at Windows installerer driverne.

-Åpne NSS, og klikk på ikonet "Phone Info".

-Klikk "Scan".

-På høyre side i programmet kan du nå taste inn produktkoden. Tast inn 0529605.

-Hak av "Enable" ved siden av produktkoden.

-Trykk "Write", og produktkoden blir forandret (det kan se ut som ingenting har skjedd, men vær ikke redd. Den er forandret).

-Lukk NSS. Pass på at du lukker NSS skikkelig, for når du trykker lukk i programmet, så legger programmet seg åpent i systemstatusfeltet (ved klokken). D.v.s. lukk denne også.

-Kjør NSU. Det kan se ut som det er "vanlig" FW du er iferd med å laste ned i.o.m. at bildet av telefonen fortsatt er grå og at det fortsatt står Nokia N73 RM-133, men kjør på...

-Pass på at kabelen sitter godt, å ikke rør telefonen før du får beskjed om at oppdateringen er ferdig. Hvis kabelen løsner eller lignende, kan du bli eier av en død telefon som bare et serviceverksted kan få liv i igjen...

 

Å du sitter der med Skandinavisk ME FW!  :)

 

 

PS!

Jeg vil ikke ha kjeft om noe skulle gå galt!

Gjøres på eget ansvar!

8814229[/snapback]

 

når en installerer den programmet til å flashe, hva skal jeg velge på hvilken jeg skal bruke etter installering?

Lenke til kommentar
Jeg har oppdatert forrige post nå, så regner med du har fått svar på hva som kan gå galt...

 

Jeg har gjort dette selv ja. Flere ganger faktisk...

Både fra N73 til N73ME og tilbake til N73 igjen nå sist.  :cool:

8814415[/snapback]

 

vet ikke om jeg har misset noe, men hvordan kan en få tilbake den versjonen som du hadde? jeg har n73 og har gjort den om til n73 me slik du viste her. og det gjekk fint. men hva hvis jeg vil ha den tilbake til n73 operatørlåst til netcom fw som var da jeg kjøpte mobilen?

jeg hadde 3.0638.0.0.1

ny etter oppdatering er 3.0713.1.0.2

er det fw til n73 me?

Endret av pito2006
Lenke til kommentar
Jeg har oppdatert forrige post nå, så regner med du har fått svar på hva som kan gå galt...

 

Jeg har gjort dette selv ja. Flere ganger faktisk...

Både fra N73 til N73ME og tilbake til N73 igjen nå sist.  :cool:

8814415[/snapback]

 

vet ikke om jeg har misset noe, men hvordan kan en få tilbake den versjonen som du hadde? jeg har n73 og har gjort den om til n73 me slik du viste her. og det gjekk fint. men hva hvis jeg vil ha den tilbake til n73 operatørlåst til netcom fw som var da jeg kjøpte mobilen?

8824435[/snapback]

 

Lurer på akkurat det samme.

Lenke til kommentar

har du lyst til å endre tilbake?? Og jeg er utrolig usikker! HVIS jeg gjør alt slik som det står her, er det da garantert at det fungerer og hvor mye koster i tilfelle rep?? :whistle:

 

edit: pito, du har vanlig N73 fw etter "oppdateringa" di. ikke ME, om du er usikker kan du jo sjekke musikk spillern ;)

Endret av vofif
Lenke til kommentar
har du lyst til å endre tilbake?? Og jeg er utrolig usikker! HVIS jeg gjør alt slik som det står her, er det da garantert at det fungerer og hvor mye koster i tilfelle rep??  :whistle:

 

edit: pito, du har vanlig N73 fw etter "oppdateringa" di. ikke ME, om du er usikker kan du jo sjekke musikk spillern ;)

8825437[/snapback]

 

ja tror jeg har skjønt det. men da er spørsmålet da hvordan kan jeg få ME på min n73 da??

Lenke til kommentar
vet ikke om jeg har misset noe, men hvordan kan en få tilbake den versjonen som du hadde? jeg har n73 og har gjort den om til n73 me slik du viste her. og det gjekk fint. men hva hvis jeg vil ha den tilbake til n73 operatørlåst til netcom fw som var da jeg kjøpte mobilen?

jeg hadde 3.0638.0.0.1

ny etter oppdatering er 3.0713.1.0.2

er det fw til n73 me?

8824435[/snapback]

Er ikke sikker med Necom, men klarte som sagt ikke å få tilbake original operatørlåst FW med den originale produktkoden jeg nei.

Jeg har Tele2-låst telefon da.

Fikk beskjed om at det ikke fantes oppdateringer til denne.

 

Og v3.0713 er ikke ME nei.

 

Skal du ha v3.0713 tilbake til ME, er det bare å prøve å forandre produktkode til ME, for så å kjøre NSU og velge reinstaller.

Som også sagt tidligere har jeg ikke prøvd å "nedgradere" i versjonsnr. selv, men er 99% sikker på at dette skal gå...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Sorry Guys!  :blush:

 

Jeg har desverre klart å lime inn feil produktkode for ME, i posten for "How To"...   :thumbdown: 

 

Denne er nå oppdatert!

8826055[/snapback]

 

jeg endret produktkoden til den nye du har oppdaert i posten. men får bare jeg har den nyeste oppdateringen så ingen ny er nødvendiog, så avslutt bare. jeg har ikke den musikk spilleren til ME. er det helt umulig å få n73 ME fw da?

 

Nei, det nytter ikke. gjort alt slik du har sagt THX, men får ikke oppdatere på nytt. hjelper det om jeg skrur av og på mobilen og starter data på nytt?

 

Er det ingen som vet dette eller?

Endret av pito2006
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...