Firestone Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 SilverHawk finnes faktisk på telnet.... silverhawk.ath.cx =) Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) Ahh... Jeg husker alle de geniale pinball spillene. Turican, james pond, super cars, stunt car, north & south, ik+, lemmings, lotus og mange mange flere. Mest geniale tiden ever! Pinball dreams Turrican Supercars James pond Moonstone Lotus Endret 10. juni 2007 av Hagforce Lenke til kommentar
steeler Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Artig artikkel :-) Spill litt "Halo" så får du nok godfølelsen tilbake, det fikk ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Artig artikkel :-) Spill litt "Halo" så får du nok godfølelsen tilbake, det fikk ihvertfall jeg. 8825285[/snapback] Seriøst? Halo gav meg ingenting! Vil sjå ein remake av "Populous 2", DA hadde vert nåke! Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Nydelig skrevet artikkel Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg savner også den gode gamle amigaen, men må vel innse det er en svunnen tid. Selv om det ikke er helt det samme synes jeg emulatorer i dag gjør en god jobb. AtW Lenke til kommentar
rbr Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Huff. *mimmre mimmre* Monestone noen ? 8804798[/snapback] husker dette spillet meget godt.skal meget mye til får å slette det fra hukommelsen.kongespill vil jeg si. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Må bare nevne et supert Amiga-spill: Bar Games Lenke til kommentar
Beerian Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Må bare nevne et supert Amiga-spill:Bar Games 8882981[/snapback] Eller hva med Obliterator ? konge spill Obliterator Lenke til kommentar
mkon Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Husker da jeg testa c64 ja. Strålende maskin. Var jo noen år da jeg testa den men, still. Husker første gang med monkey island og, musikken der var noe for seg. Nå emulrer jeg amiga og c64, samt monkey island 1 og 2 på psp`en. Har alltid klassikerene med meg på tur Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Genial artikkel Var selv så heldig å finne en gammel Amiga på et lager (Commodore Amiga 4000/040). Og ettersom Amigaen er like gammel som meg, så har jeg et par spørsmål: Kan 4000 spille de samme spilla som tidligere modeller kunne (1200, 500, evt C64)? Hvor kan jeg skaffe spill? Er det abondonware så jeg kan laste ned fra nettet? Og sist, men kanskje viktigst: Hvilken form for skjerm må jeg ha til Amigaen? Hverken D-sub eller gammel Mac-skjerm passer. Må jeg ha en spesiell Amiga skjerm? Lyst til å spille Amiga Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg samler på disse gamle klassikerene, har alle i orginal innpakning, samt det meste av tilbehør. Disse vil aldri bli glemt. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Kan 4000 spille de samme spilla som tidligere modeller kunne (1200, 500, evt C64)?Hvor kan jeg skaffe spill? Er det abondonware så jeg kan laste ned fra nettet? Og sist, men kanskje viktigst: Hvilken form for skjerm må jeg ha til Amigaen? Hverken D-sub eller gammel Mac-skjerm passer. Må jeg ha en spesiell Amiga skjerm? 8992138[/snapback] En del spill laget for de eldre generasjonene (A1000/500/2000) kan ofte kræsje eller fungere dårlig på nyere Amigaer som 1200/4000. Men en del fungerer helt fint, du kan sette kompatibilitets-parametre om du holder inne begge musknapper i det maskinen først skrus på. Det kan øke antall spill som fungerer. Det kan også hjelpe å bruke programmer som "Relokick" eller "Degrader". Husker egentlig ikke helt hvordan sistnevnte fungerer, er så lenge siden nå. Spill for C64 kan ikke spilles på Amiga, C64 er jo en helt annen maskin og arkitektur. Da må du ha en emulator som på PC. Skjermer på Amiga kan være litt knotete. Siden Amigaen bruker en litt spesiell videomodus i de fleste spill, så kan ikke vanlige PC-skjermer vise dem helt uten videre. Jeg bruker selv en Commodore-skjerm som kan vise alle skjermmodi, men disse er for tiden forholdsvis sjeldne. Ellers finnes det ting som heter scandoublere, elektronikk som gjør skjermmodiene kompatible med vanlige VGA/multisync-skjermer som brukes med PC. Disse kobles enten internt i maskinen, eller plugges på skjermutgangen. Ikke spør hvorfor Commodore gjorde det slik, men det var vel for å spare inn på noe. Upraktisk synes jeg det var/er. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Ok. Så hvis jeg vil spille på Amigaen så må jeg kjøpe ny skjerm, evt. en greie til eksisterende skjerm. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe noe av dette (billigst mulig), evt. hva jeg må se etter blant gammelt datautstyr? Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Du kan bruke en tv modulator, å benytte tv'en! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Nå som jeg tenker etter, så kan man også bruke en tilpasset SCART-kabel. Da vil man få et noe bedre bilde. Om man har LCD/Plasma-TV er jeg forøvrig usikker hva som må til. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Altså, amiga bør nesten spilles på en søt liten skjerm. En TV er ikke det samme.. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvor kan jeg skaffe en sånn modulator/SCART-kabel? Lenke til kommentar
Beerian Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvor kan jeg skaffe en sånn modulator/SCART-kabel? 9028349[/snapback] Hmm.. ja , det skulle jeg hatt og.. koble min 128D og Amiga til LCD skjermen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg