n0stra Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hehe, utrolig mye gøy på youtube, fant faktisk videoer fra ett av de spilla som frustrerte meg noe vanvittig da jeg var liten, klarte aldri å fullføre det heller, tror jeg banka C64'en min no vanvittig pga det. Ghostbusters selvsagt. Tydeligvis er jeg ikke den eneste. http://www.youtube.com/watch?v=7uqdTWY9oaM...related&search= Lenke til kommentar
Downloadman Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Veldig bra artikkel, måtte tørke en tåre. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 For meg var demoane til Amigaen da stora! Har sett tusenvis trur eg men disse her gjorde mest intrykk! Skandinavia var i verdenstoppen her ja. Norsk, to disketter a 720kb: Those were the days! Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Noen som spilte Space Ace? Husker det var helt syk grafikk på det iforhold til andre spill Oil Imperium var jo også en av favorittene. Fikk nesten litt lyst til å bytte bios bilde men "amiga 500 disketten" Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Space Ace hadde jeg, men da jeg hadde spilt arcadeversjonen noen år tidligere, ble jeg litt skuffet over at det var så kort i forhold. Men det var veldig bra, selv om diskbyttingen måtte skje litt for ofte, hehe. Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Dere som leser dette husker sikkert 2nd reality fra Future Crew på PC? Ja, selvsagt. Hvordan kan man glemme noe av det mest geniale som noen gang har kommet fra Finland? Psi, Purple Motion, Gore, Skaven, Trug, Marvel, Pixel, Wildfire og Abyss <3 Denne ble gitt ut i 1994 og rula pc demo toppen i lang tid. Den kom ut i 1993, men uansett: Synes fortsatt den ruler, jeg! Det er klart det er imponerende hva de klarer å få til nå, men Second Reality ble jo laget før 3D-kortene og dermed Direct-X, OpenGL osv kom, så dét de fikk til da er mye mer imponerende enn hva de får til nå. For fortsatt frysninger på ryggen av den demoen. I 1997 ble commodore 64 utgaven av 2nd reality gitt ut (JA MED ALT!) av gruppa smash designs og det er et eksempel på hva ekte fans kan klare. Den både har jeg og har jeg sett flere ganger. Rå re-make, utvilsomt! Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) oh the memories c64 og amiga kommer aldri til å bli forbigått i ren "åhhhhhhh mamma/pappa kan jeg få"-faktor. Husker det var større en julaften når min far kom hjem med c64 for første gang Bare synd den tok kvelden en gang i måneden og måtte på reparasjon Gleden ved å piratkopiere 100spill av gangen og fyre opp turbo-tapen er legendarisk. Tålmodigheten man hadde på den tiden er helt utrolig når jeg tenker over det nå. Kunne jo loade i det som føltes som timesvis noen ganger. Hjalp ikke med de små-psykedeliske loade-bildene heller Har enda både c64 og amiga liggende i kjelleren hos mor jeg men de virker ikke lenger dessverre. Jeg plukka dem frem for ett par år siden og de ga ingen livstegn R.I.P. PS! Måtte ta en titt på 2nd reality på youtube nå og musikken er dritfet den dag i dag. spesiellt rett etter 2nd reality logoen er vist og den hoppende kuben kommer Må nesten se om jeg finner den sangen i bra kvalitet. Tror jeg har sett den demoen 1million ganger i gamle dager. Edit: litt morsom side-info om Future Crew gutta her: Companies like Futuremark (3DMark), Remedy (Death Rally, Max Payne) and Bitboys (a graphics hardware company) were all started in whole or in part by members of Future Crew. Endret 7. juni 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Huff. *mimmre mimmre* Monestone noen ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nydelig artikkel, var regelrett koselig lesing og..vel..jah...må vel si meg enig så enig :\ Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Spillbarheten var uslålig Lotus eller NFS? Valget er enkelt. Trodde jeg også, helt til jeg prøvde Lotus. Må dog innrømme at noe av min entusiasme(nerdeisme) har svunnet litt hen med alderen. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Herlig artikkel. Jeg trakk på smilebåndet en rekke ganger da jeg leste den. Machinae Supremacy - The Great Giana Sisters.mp3 =D Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Herlig artikkel. Jeg trakk på smilebåndet en rekke ganger da jeg leste den. Machinae Supremacy - The Great Giana Sisters.mp3 =D 8805767[/snapback] Har du flere bra remixer på lur? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Sjekk ut hjemmesiden deres, der er det mange gode gamle spillklassikere (hovedsaklig fra C64). Danske Press Play on Tape er også fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Har problem med dama mi Vennligst se under: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=778395&hl= Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Fantastisk artikkel! Press play on tape! Angrer på at commodore og Amiga 500 forsvant ut til fordel for PC :/ Spillbarheten var uslålig Lotus eller NFS? Valget er enkelt. Pirates, First Samurai og pinball fantasies Dette var en herlig start på dagen! 8802364[/snapback] Ååå. Husker jeg og kompisen spilte Pirates i dager av gangen" Jeg fektet, han tok sjøslagene. Sammen erobret vi kvinnen(e)! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Jeg husker jeg spilte på noe jeg tror var en amiga hos naboen Spilte ett slags skispill, litt likt wintergames på pc, men mye morsommere! Hvis noen vet hva jeg mener, hadde jeg blitt evig takknemlig om noen kunne sendt meg tittelen på det spillet på en PM Edit: Var lemmings også til amiga? Endret 7. juni 2007 av daruu Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Lemmings fantes til Amiga selvfølgelig. Spillet ble faktisk designet på og laget for Amiga. Så ble det portet til andre plattformer etterpå. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Aha Lemmings har jeg så utrolig mange gode minner ifra! Skal stikke ned til naboen i morra og spørre om de fortsatt har amigaen, og om de er int i å selge den isåfall Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Viktig demo å få med seg fra Amiga-tiden: Kefrens' Desert Dream demo. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Viktig demo å få med seg fra Amiga-tiden: Kefrens' Desert Dream demo. 8810103[/snapback] Jupp, en veldig bra demo. (Ble forøvrig også portet til Commodore 64 nylig). Også må man ta med Odyssey av gruppa Alcatraz. 5 diskers demo, masse 3D og varer vel i hele 45 minutter. Minner jo litt om en liten film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg