Gå til innhold

Objektivhandleliste til Japantur (D80)

Anbefalte innlegg

Skal om én uke til Japan og kommer sikkert til å kjøpe med meg noe fotoutstyr hjem derfra. Har D80 med 18-70. Øverst på handlelista står en vidvinkelzoom og et normalobjektiv. Har allerede nesten bestemt meg for Nikkor 35 mm f/2 som normalobjektiv og regner med at dette er et bra valg...?

Satser primært på Tokina 12-24 f/4 som vidvinkelzoom, men usikker på om jeg heller bør gå for Nikon 12-24 f/4 hvis prisforskjellen mellom disse er liten i Japan? Hva har jeg å hente på å velge Nikon fremfor Tokina (har sett på photozone, men vil gjerne ha noen meninger/erfaringer fra dere...)

Thanx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nok modifisert lista til Sigma 30mm f1.4 EX HSM og eventuelt Nikkor 12-24mm DX AF-S om budsjettet ditt tillater. Forskjellen mellom Nikkor og Tokina er ikke allverdens- jeg har fått låne begge en stund, og Nikon tok kaka i å være rettegnende og ha flott ergonomi av de eksemplarene jeg testet.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat svar på ditt emne, men likevel gode tips om du skal til Japan for å handle fotoutstyr!

Besøk House of Nikon i Ginza, som er et utrolig sted! Jeg er ikke Nikonian, men jeg ble likevel forbløffet over utvalget. Ginza ligger ikke langt unna Tokyo-stasjonen, hvis du tar JR-tog. Du kan også ta t-banen og da Ginza-linjen fra Shibuya. Den stopper midt i strøket. Og etter at du har handlet der er det bare ca 20 min gange til keiserpalasset, Diet (Parlamentet i Japan) og Yasukuni-helligdommen. Tokyo-tower (Tokyos svar på eiffeltårnet) ligger heller ikke langt unna. Så det burde være nok av steder å teste ut det nyinnkjøpte:)

Om du vil ha flere reisetips, så send meg et PM. Deler gjerne mine erfaringer

Danny

Lenke til kommentar

Har 35mm f2 selv, er godt fornøyd. skarp og fin. Har også tokina 12-24, og den er fin til sin bruk. min tanke var også å kjøpe nikkons, men den ble for dyr i kontrast til den relativt magre fordelen..

Lenke til kommentar
Ikke akkurat svar på ditt emne, men likevel gode tips om du skal til Japan for å handle fotoutstyr!

Besøk House of Nikon i Ginza, som er et utrolig sted! Jeg er ikke Nikonian, men jeg ble likevel forbløffet over utvalget. Ginza ligger ikke langt unna Tokyo-stasjonen, hvis du tar JR-tog. Du kan også ta t-banen og da Ginza-linjen fra Shibuya. Den stopper midt i strøket. Og etter at du har handlet der er det bare ca 20 min gange til keiserpalasset, Diet (Parlamentet i Japan) og Yasukuni-helligdommen. Tokyo-tower (Tokyos svar på eiffeltårnet) ligger heller ikke langt unna. Så det burde være nok av steder å teste ut det nyinnkjøpte:)

Om du vil ha flere reisetips, så send meg et PM. Deler gjerne mine erfaringer

Danny

8793525[/snapback]

Thanx. Høres ut om House of Nikon er løsningen på mitt "problem". Har vært i Tokyo før og det er en fantastisk by!

Lenke til kommentar

Denne dere tenker på?

Selv fikk jeg bare kikket i vinduet siden jeg allerede var sent ute for en lunsjavtale, men måtte jo ta bilde også fant jeg ut.... og JA jeg vet at bildet er alt annet enn i vater :p

post-27253-1181315495_thumb.jpg

Endret av Gerber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...