Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ingen lyd i laptoppen min. Utdatert driver?

Anbefalte innlegg

For noen få dager siden bestemte jeg meg for å la min gamle Toshiba-laptop stå på over natten da den holdt på med en usedvanlig treg nedlasting. Morgenen etter var den fremdeles ikke ferdig, så jeg åpnet Winamp for å høre på litt musikk. Da jeg trykket "play" fikk jeg denne feilmeldingen, og ingen lyd.

post-73476-1181048495_thumb.jpg

Jeg har prøvd å klikke meg inn på kontrollpanelet, også lydkortet for å oppdatere driver, men det er så mange valg, jeg vet ikke hva jeg skal velge.

post-73476-1181048725_thumb.jpg

Noen som vet hva jeg kan gjøre, og som kan guide meg gjennom prosessen? Jeg hadde blitt evig takknemlig! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst bør du sjekke at rett device er satt som default:

Gå til kontrollpanelet og lyd/sound. Trykk på den du bruker og sett som default. Hvis du ikke vet hvilken prøver du deg frem. Programmet du bruker til å spille av lyd med må startes på nytt etter du har trykket ok.

post-65925-1181052913_thumb.png

(Bruker vista, men antar det ser ganske likt ut i xp)

Siden du får en error spørs det om det over vil hjelpe. Prøv med oppdaterte codecs, f. eks. k-lite pakken som du kan få her. Der følger også media player classic med, som jeg sterkt anbefaler.

Direct sound er en del av directx så problemet kan kanskje ligge der, prøv og oppdater directx til siste versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...