abene Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Menyvalget Verktøy og Innstillinger er ikke den eneste måten å justere Firefox på - vi ser nærmere på "about:config". Les mer Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Fin guide! Masse fine justeringer man kan gjøre med disse kommandoene. Har selv trikset med disse før, men oppdaget flere nyttige kommandoer som økte ytelsen bektraktelig. F.eks: nglayout.initialpaint.delay, satt jeg til 25. network.http.max-connections, denne her satt Firefoxen on fire! content.notify.interval, veldig bra denne her. Sett en høy verdi her. Har også flere tips til hvordan sette ned minnebruken og anbefaler egentlig denne, siterer meg selv fra Firefox-tråden: browser.cache.memory.enable = false. (default true)browser.cache.disk_cache_ssl = true. (default false) browser.cache.memory.enable (hvis true) lar Firefox bruke minnet på PC-en for å lagre bilder fra sidene, lagre sikkret sider osv. browser.cache.disk_cache_ssl (hvis true) derimot, lagrer Firefox materialer fra sider på din harddisk. Slik kan du sette ned minnebruken av Firefox. Jeg opplevde også at bilder kom fortere frem i siden etter å ha besøkt en tilfeldig side minst en gang. Mens jeg driver her på Diskusjon.no, så ligger minnebruker litt over 30/31MB, og når jeg besøker tråder, leser og legger inn innlegg så ligger den på 34MB. Før så lå den over 40MB, og det 45MB ca. Ved kaldstart med Google.com som hjemmeside bruker Firefox nå 26MB. Ved kaldstart med blank side bruker Firefox nå 20/21MB. Dette er 1MB mere enn det IE7 bruker ved kald oppstart med blank side. Som beskrevet, så lagres nå objekter fra nettsiden på harddisken og ikke kopiert til minnet. Anbefales. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ja, for det er så mye sunnere å skrive fra og til harddisken hele tida... Lenke til kommentar
araziel Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Selv brukt about:config lenge, hovedsaklig for å sette accessibility.typeaheadfind.enablesound til false Fjerner pipet som kommer når du søker med ctrl-f og ikke finner strengen. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 For ikke å glemme: network.http.pipelining.maxrequests Sett den til 10++ network.http.proxy.pipelining Sett den til True Da går ting unna Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Veldig nyttig guide! Selv foretrekker jeg å ha all caching eller mest mulig caching til minnet så jeg slipper å fragmentere og ha unødvendig diskaksess til enhver tid. Akkurat nå med en del vinduer oppe bruker den 175MB, noe som er helt greit da jeg har nok RAM. Har også vurdert å bruke en rask(raskeste utgaven) 2GB flashdrive til mest mulig temp, cache osv osv for hele OS'et med applikasjoner. Hadde vært interresant om dere gjorde noen slik tester av Firefox med caching mot hdd, minne eller en rask flashpinne. Endret 5. juni 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Knall bra guide dette her. Legger denne i mine innlegg Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 er visse ting jeg undres på hvorfor det ikke er lagt ut som alternativ i guien på ett vis, slik som den "search in tab" muligheten. den var jeg ikke klar over at var der i det hele tatt... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 en annen kjekk funksjon i firefox er følgende. I adresselinjen skriver du eks. imdb serenity og trykker enter. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 well ill be... trodde jeg kjente programmet... Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Noen som gidder å gi meg henns/hans jslp filen eller hva den heter Er nok lat for å lese hele guiden ^^ last opp på dump.no eller noe Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 en av mine standardtweaks i about:config er hvor mye mus-hjulet mitt skroller opp eller ned når jeg bruker hjulet. mousewheel.withnokey.numlines = 12 mousewheel.withnokey.sysnumlines = false sysnumlines er en bryter hvor false betyr "ikke bruk windows standard verdi" numlines er hvor mange linjer skal det hoppest over ved hjul-skrolling når FF ikke bruker windows standard. jo høyere tall, jo raskere skroller du. eksperimenter til du finner noe som passer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) En nyttig tweak siden jeg synes windows instillingen ikke er god nok for alle apps. Samt at man da benytter alt+wheel for finscroll. Hva må man stille for at vinduet ikke skal reposisjonere markør og sideposisjon når vinduet er ferdig lastet? irriterende når man begynner å skrive hurtigsvar på hw.no før siden er ferdig lastet. Endret 5. juni 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 man kan også endre på hva mus-hjulet gjør for noe i denne verdien mousewheel.withnokey.action 0 = skroll 1 = skroll sider (det samme som å bruke page up/down knappene på tastaturet ditt) 2 = frem eller tilbake i sidehistorikken din 3 = zoom. forstørr eller krymp tekststørrelsen. 4 = skroll pixel for pixel. ultra tregt! det er ikke bare opp eller ned man kan justere, også sideveis med mousewheel.horizscroll.*.*, noe som sikker kan være nyttig for dem som har to hjul på musen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Ja man har en haug av disse "mousewheel.horizscroll.withnokey.sysnumlines". Firefox er goodie, eneste som er synd er at jeg ikke har funnet en god måte å overføre noscript settings på. Endret 5. juni 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 kan ikke hjelpe deg der, kan ikke si jeg har brydd meg så mye med det problemet der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå