audiS4 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 er det mulig å sette turbo i v8 motor?? f.eks audi s4? Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Rs6 har jo f.eks turbo, bi-turbo til og med så det er helt klart mulig. Er sikkert mulig på s4 også, men hvor lett eller vanskelig det er har jeg ikke noe grunnlag for å utale meg om. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Rs6 har jo f.eks turbo, bi-turbo til og med så det er helt klart mulig. Er sikkert mulig på s4 også, men hvor lett eller vanskelig det er har jeg ikke noe grunnlag for å utale meg om. 8788414[/snapback] det går nok, men vet ikke hvor vanskelig det blir. er nok endel timer eller dager med arbeid. det er sider som viser dette, og jeg ville ha reist ned å snakket med en mekaniker på akkurat det merket. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor skal det være så vanskelig og sette turbo i en v8'er? Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor skal det være så vanskelig og sette turbo i en v8'er? 8788650[/snapback] Ikke vet jeg, sa bare at jeg ikke viste noe om det. Hvis det var meg du kommenterte da. Lenke til kommentar
cola boy Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Bygg twin turbo! en turbo for hver "rekke". Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 det er like enkelt som å bygge motor på en vanlig rekke motor, man trenger bare fler komponenter. man trenger da 2 manifolder og 2 turboer. man kan sette en liten turbo på den ene sia og en mellomstor på den andre sia og lage biturbo oppsett på den måten, eller man kan smelle på 2 store turboer og drepe motoren fortest mulig. tror det er mulig å skaffe ferdig kits fra statene. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvorfor skal det være så vanskelig og sette turbo i en v8'er? 8788650[/snapback] Som YellowFellow skriver er det ikke så stor forskjell på å turbolade en rekke-, v- eller boxermotor. Det som i mine øyne er mer avgjørende er kompresjonen på motoren. Har motoren høy kompresjon, så får du fortere tenningsbank, som til slutt ødelegger motoren. Da må du enten kjøre lavt ladetrykk og få en moderat effektøkning, eller senke kompresjonen på motoren. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvordan kan man senke kompresjonen i en motor? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvordan kan man senke kompresjonen i en motor? 8882514[/snapback] Sette på en tykkere toppakning eller bytte til lavkomp stempler Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvordan kan man senke kompresjonen i en motor? 8882514[/snapback] Sette på en tykkere toppakning eller bytte til lavkomp stempler 8882869[/snapback] Ok Tusen takk Lenke til kommentar
AMD89 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 veit at leo 2 (tangs) har v16 eller no og den har en turbor på ver rekke. storrree støre en gt40 som lader 3 bar. så det er mulig med turbo på mange sylindere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå