Sevenord Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 hei Jeg har i lengre tid hatt en IBM hd (40gb, 7200rpm) som jeg aldri har fått til å funke. Den fulgte med en brukt PC jeg kjøpte for en god stund siden. Problemet er at jeg ikke får den til å fungere. Nå (real time) har jeg kommet så langt at den er halvveis i formateringen (ntfs) i win XP, men det later til at den har stoppet ca halvveis uti formateringen. Når jeg legger hånda på den kjenner jeg at den "arbeider", men d later til å ha gått i stå... De gangene jeg har fått den til å "fungere", har det vært slik at den har fått et rart navn i "min datamaskin" eks - "89mfsuw63¤&/(", Vist jeg da skal gå inn på den låser alt seg - fryser. Hva er galt???? IBM = ikke bra maskinvare Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Formatering fullført!!!! Fikk den fae(n) meg til å funke den jævl(a) IBM møkka disken jippi, har nå 160gb å boltre meg i 8) love ya all Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Trykk på linken og last ned: Drive fitness test programmet og bruk dette for å sjekke hvilke problemer disken din har. http://www.storage.ibm.com/hdd/support/dow...ownload.htm#DFT Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 IBM = ikke bra maskinvare Helt enig... men nok om det ikke vær så sikker på at den vil fungere 100% da.. kan hende det kan komme korupte filer og litt sånn etterhvert. Et tips: Ikke ut viktig data på den disken, med annet den har kjørt feilfritt over lengre tid. Har en 6.4GB disk.. seagate riktignok, den bølla seg et par ganger i året, formaterte funka fint, bølla seg igjen, og slik forsatte det helt til den ble bytta. Nå sitter den i en annen maskin og har bølla seg et par ganger der og, diskplassen er nå halvert btw.. Tar vel ikke lang tid før den er helt død tenker jeg. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 hehe, godt å høre at flere er enige med meg angående IBM disker :wink: Jeg akter ikke å bruke den til annet en midlertidig lagringsplass på LAN ol. Men til det tror jeg den kommer til å fungere bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå