FullColor Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Har akkurat mottat min samsung 226bw. Og har hatt noen problemer med og få spill som f.eks prey opp i skjermens native oppløsning. Satt instillingene i spillet til 16:10 siden dette er en ws skjerm i 1680x1050, men i prey så for jeg bare opp 4:3 og 5:4 oppløsninger i tilleg så virker det som spillet ikke vil gå i noe annet enn 640x480 for når jeg prøver og sette i 1600x1200 så setter den seg bare på det når jeg trykker apply. Som overskriften tilsier så har jeg ikke instalert driverne, er det årsaken til dette, hva slags funksjon har driverne, for mange andre spill funker jo fint uten ihverfall. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Om det eksisterer drivere til skjermen din vet jeg ikke, men er nokså sikker på at om så gjør ikke trengs... Edit: Tror nok det er mer problemer med spillet enn noe annet. Endret 5. juni 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
GA Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Grunen til at spillet setter 640*480 er at skjermen ikke støtter 1600*1200 da det er kun er 1050 på skjermen. Du må velge nærmeste oppløsning under(på begge to) Her står det hvordan du med bittelittt jobb kan få riktig oppløsning. :-) http://www.widescreengamingforum.com/forum...pic.php?t=10044 Du trenger forresten ikke noen driver til skjermen. :-) Endret 5. juni 2007 av GA Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Vel det funket fint i 4:3 modus i 1600x1200 før da på den gamle skjermen så da trodde jeg at spillet funket som det skulle, men det kan jo vær det bare ikke funker i 16:10 modus da. Lenke til kommentar
GA Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er rett å slett fordi skjermen støtter maks 1050 linjer, mens du prøver å kjøre 1200 linjer. Det går ikke på LCD å kjøre over rett å slett. Lenke til kommentar
Tamlin_WSGF Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Vel det funket fint i 4:3 modus i 1600x1200 før da på den gamle skjermen så da trodde jeg at spillet funket som det skulle, men det kan jo vær det bare ikke funker i 16:10 modus da. 8788035[/snapback] Det fungerer i 16:10 modus, men du må nesten velge en 16:10 oppløsning. 1600x1200 er en 4:3 oppløsning (som din skjerm ikke støtter forøvrig), mens 1680x1050 er den tilsvarende 16:10 oppløsningen. Ved 16:10 oppløsning, får du mindre i høyden (1050 vs 1200), men mer i bredden (1680 vs. 1600). lenke Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Ja så klart der glemte jeg meg (1200vs1050) men jeg får ikke opp 16:10 oppløsninger allikevel selv om jeg har satt instillingen til 16:10 i spillet. P.s når jeg la inn andre post så så jeg ikke den tredje posten Edit: Ga : ja har lest litt nå og ja, jeg forstår. Takk alle sammen for kjap respons Endret 5. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Tamlin_WSGF Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Ja så klart der glemte jeg meg (1200vs1050) men jeg får ikke opp 16:10 oppløsninger allikevel selv om jeg har satt instillingen til 16:10 i spillet. P.s når jeg la inn andre post så så jeg ikke den tredje posten 8788781[/snapback] Du må kjøre patch på spillet for å få disse tilgjengelig: lenke Edit: Fikk du det til? Endret 5. juni 2007 av Tamlin_WSGF Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Ja så klart der glemte jeg meg (1200vs1050) men jeg får ikke opp 16:10 oppløsninger allikevel selv om jeg har satt instillingen til 16:10 i spillet. P.s når jeg la inn andre post så så jeg ikke den tredje posten 8788781[/snapback] Du må kjøre patch på spillet for å få disse tilgjengelig: lenke Edit: Fikk du det til? 8788886[/snapback] Ja tror det har sittet og fiklet litt med det nå, mener jeg har fått det til nå ja etter litt, jeg lastet ikke ned noen pach med jeg leste litt på widescreen forumet som det ble linket til lenger opp, og det fikset det. Eneste var at jeg leste litt fort første gang og glemte og gjør en siste ting med config fila til prey. Og i tilleg så etter at jeg hadde satt in custom oppløsning så gikk jeg selvfølgelig ut i fra at nå ville det vises i menyen og sånt, men det gjør det ikke så da trodde jeg at jeg ikke hadde fått det til alikevell, i tilleg så resetter den seg hvis jeg av det hele tatt går inn i video options. Men ikke noe problem bare og finne de innstillingene jeg vil ha først og så la det vær. Har sittet nå og gjort flere spill om til widescreen (fear) Lenke til kommentar
Tamlin_WSGF Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Patchen vil gi deg muligheten til å velge widescreen oppløsningene inne i menyen, men det er greit å lære seg bruken av disse løsningene også. Mange spill "støtter" 16:10 oppløsning, men gir det ikke ekstra detaljer horisontalt. Da kan det ofte være greit å bruke en FOV (field of view) løsning som kan finnes på samme forum. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Når jeg først er og snakker om min aller første lcd skjerm teehii, jeg hørte om en fyr her på forumet som sa han hadde brent fast noen pixler eller noe sånt pågrunn av litt for lange wow netter ! Er dette noe jeg må passe på, jeg mener, jeg trodde ikke det var mulig på lcd skjermer, at det var bare på plasma at man måtte være forsiktig av å ikke vise det samme bildet for lenge av gangen. Vel er det altså det samme eller noe lignende jeg må passe på med lcd skjermen ? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du kan brenne inn bildet på en LCD også, men jeg tror neppe et par netter med WoW kan gjøre det. Hvis den derimot står på et par dager med det samme bildet hele tiden så kan du kanskje brenne inn bildet litt, men det kan fikses igjen... Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Betryggende og vite, men hvordan kan det fikses igjen ? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Patchen vil gi deg muligheten til å velge widescreen oppløsningene inne i menyen, men det er greit å lære seg bruken av disse løsningene også. Mange spill "støtter" 16:10 oppløsning, men gir det ikke ekstra detaljer horisontalt. Da kan det ofte være greit å bruke en FOV (field of view) løsning som kan finnes på samme forum. 8789646[/snapback] Og ja....hehe jeg vet ikke om jeg kan bruke en patch til det spillet for det er en cracket exe eller noe skjønner du Edit: Noe helt annet: på tide og oppgradre nvidia driverene mine for jeg bruker fortsatt 97.92. Men jeg har overklokket mitt skjermkort med coolbits i registeret og nTune, hvordan skal jeg da gå fram med og instalere de nye driverene\ og avinstallere de gamle ? Endret 5. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Betryggende og vite, men hvordan kan det fikses igjen ? 8790560[/snapback] Spille av videofiler som viser mye kontraster og liksom nullstiller skjermen, slik som støy når du velger en uinstilt kanal på en TV... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du kan brenne inn bildet på en LCD også, men jeg tror neppe et par netter med WoW kan gjøre det. Hvis den derimot står på et par dager med det samme bildet hele tiden så kan du kanskje brenne inn bildet litt, men det kan fikses igjen... 8790404[/snapback] Jeg hadde en gammel bærbar som ikke klarte å skru av skjermen når jeg lukket maskinen. Den stod på med samme bilde i over to uker (urørt) uten noen problemer Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er mulig dette er et problem som bare gjelder eldre LCD paneler... Sikker på at den ikke slo seg av etter en viss tid da? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Ang skjermkort driveren da, det hadde vært veldig greit om noen kunne fortelle meg om det. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Å var det skjermkortet du ville ha drivere til? Skriv *8800gts drivers* i google så finner du de nok Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Patchen vil gi deg muligheten til å velge widescreen oppløsningene inne i menyen, men det er greit å lære seg bruken av disse løsningene også. Mange spill "støtter" 16:10 oppløsning, men gir det ikke ekstra detaljer horisontalt. Da kan det ofte være greit å bruke en FOV (field of view) løsning som kan finnes på samme forum. 8789646[/snapback] Og ja....hehe jeg vet ikke om jeg kan bruke en patch til det spillet for det er en cracket exe eller noe skjønner du Edit: Noe helt annet: på tide og oppgradre nvidia driverene mine for jeg bruker fortsatt 97.92. Men jeg har overklokket mitt skjermkort med coolbits i registeret og nTune, hvordan skal jeg da gå fram med og instalere de nye driverene\ og avinstallere de gamle ? 8790585[/snapback] lol nei de har jeg allerede....det var dette jeg lurte på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå