µT. Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg skal selge min HTC Touch. Mobilen er pent brukt, men mangler den lille pennen.. Send meg en PM så kan vi diskutere om du er intressert. Lite vits i å ligge inn en "salgsannonse" i denne tråden i og med 99% av oss (logisk nok) har en Touch. Skal du selge mobilen, så kan du ligge den ut på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
henrikho Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har søkt rundt på forumet, men kan ikke finne svar så lager en post. Har kjøpt meg htc touch cruise for noen dager siden. Spm 1: Har kontakter på sim og kopierer de til mobilen. Men hvordan velger man å ikke se de som ligger på simkortet ? Nå ligger det liksom dobbelt opp og det er utrolig irriterende. Og det skal jo ikke være sånn at jeg må slette alle på simkortet for å ikke se de.. må jo ha backup Har sett gjennom alle fornuftige menyer jeg har kommet over på mobilen, men kan ikke finne noe mulighet for å skru det av.. noen som vet ? Spm 2: Hva er optimal størrelse på kontaktbildene for at det ikke skal se ut som pixelfestbilder i kuben. Trenger fine klare bilder. Håper på raskt svar, på forhånd takk! mvh Henrik Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg bestilte den sølv fargen di fikk på Mpx, så den er muligens ny tror jeg. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har søkt rundt på forumet, men kan ikke finne svar så lager en post.Har kjøpt meg htc touch cruise for noen dager siden. Spm 1: Har kontakter på sim og kopierer de til mobilen. Men hvordan velger man å ikke se de som ligger på simkortet ? Nå ligger det liksom dobbelt opp og det er utrolig irriterende. Og det skal jo ikke være sånn at jeg må slette alle på simkortet for å ikke se de.. må jo ha backup Har sett gjennom alle fornuftige menyer jeg har kommet over på mobilen, men kan ikke finne noe mulighet for å skru det av.. noen som vet ? Spm 2: Hva er optimal størrelse på kontaktbildene for at det ikke skal se ut som pixelfestbilder i kuben. Trenger fine klare bilder. Håper på raskt svar, på forhånd takk! mvh Henrik Heisann! Skal bare nevnes at det finnes en HTC Touch Cruise tråd Ang. kontaktproblemet, så sliter jeg med det samme. Noe alle gjør vil jeg tro. En løsning er å f.eks laste ned Pocket CM. (gratis) Da vil denne telefonboken, som er i "iPhone-stil", skjule SIM-kontaktene dine. Mer info om Pocket CM her! Jeg bestilte den sølv fargen di fikk på Mpx, så den er muligens ny tror jeg. Ja, men da går jeg utifra Touch-tastaturet er installert fra før av. Det vil vel også være enkelte forbedringer også softwaremessig. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Funker pocket CM bra? Hvordan ser deres Today screen ut, har dere orginal ellr mikset noe selv? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Slik ser min ut idag sshot000.bmpsshot001.bmp sshot002.bmpsshot003.bmp EDIT: I møkkeste.. Hvorfor vises ikke bildene? hehe.. Jaja.. Vi gjør det på den vanskelige måten.. EDIT2: Jepp, Pocket CM fungerer ypperlig. Endret 6. mars 2008 av Steffen_moss Lenke til kommentar
µT. Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Og her er Wisbar temaet mitt.. Som jeg selv har laget.. sshot000.bmp sshot001.bmp Lenke til kommentar
Borre1 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Har søkt rundt på forumet, men kan ikke finne svar så lager en post.Har kjøpt meg htc touch cruise for noen dager siden. Spm 1: Har kontakter på sim og kopierer de til mobilen. Men hvordan velger man å ikke se de som ligger på simkortet ? Nå ligger det liksom dobbelt opp og det er utrolig irriterende. Og det skal jo ikke være sånn at jeg må slette alle på simkortet for å ikke se de.. må jo ha backup Har sett gjennom alle fornuftige menyer jeg har kommet over på mobilen, men kan ikke finne noe mulighet for å skru det av.. noen som vet ? Spm 2: Hva er optimal størrelse på kontaktbildene for at det ikke skal se ut som pixelfestbilder i kuben. Trenger fine klare bilder. Håper på raskt svar, på forhånd takk! mvh Henrik Svar på spm1: Det er ikke noen enkel innebygget funksjon for å skjule sim-nummerene, det du kan gjøre hvis du føler deg kompitent nok er å laste ned et register redigerings program (jeg bruker Resco Registry). Derretter går du til mappen [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Phone]. Oppretter en ny DWORD Value som du kaller ShowSIM og setter verdien til 0. Tar en soft reset av telefonen og sim-kontaktene er skjult Hvis du vil vise sim kontaktene igjen setter du "ShowSIM" verdien til 1. Registeret bør ikke tulles med, og du bryter garantivilkårene. Men det går nok bra hvis du følger andres tips, og ikke starter å eksprimentere med dette selv. Kan også tipse om at du i mappen [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\SoundCategories\Ring] kan gå inn på filen "Directory", og i "Stringen" skrive "\storage Card\" uten hermetegna, så kan du legge inn ringetoner på lagringskortet uten å måtte kopiere dem over til telefonen for å bruke dem. De må vel og merke ikke ligge i noen mappe på lagringskortet for å fungere. Lenke til kommentar
henrikho Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Et par spørsmål til. 1. Noen som har noe erfaring med Touch Settings på Touch Cruise eller Touch generelt? Jeg skrev på en annen post her at kontaktbildene i kuben hadde litt store pixeler og jeg lurer på om kanskje Touch settings kan ha gjort det.. (?) 2. Noen som har en god og gratis timer og alarm klokke å anbefale med tanke på pizza steking og det å komme seg opp om morran.. 3. Jeg har prøvd veldig mange av programmene det linkes til i tråden her, men har ikke vært fornøyd med så mange, utenom PocketCM. Noen som ellers vet om noen "må ha" programmer for en ny touch cruise mobil.. ? Helst noe av samme kaliber som PocketCM, det var nice. 4. Når man skal skrive inn WEP-key på et trådløs nett så får jeg opp sånn qwerty tastatur som dekker halve skjermen sånn som "20" og "12" tastaturene, også samme farge og stil som "20" og "12" tastaturene. Men når jeg velger "tastatur" i windows ellers så kommer det opp sånn lite hvitt nederst (dekker bare kvarte skjermen elns) som man må bruke pinnen på.. noen som vet om det går ann å få det qwerty "tastatur" tastaturet til å bli som når man skriver inn WEP-key ? Altså større og lik farge som resten av windows. På forhånd takk! mvh Henrik Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Denne virket jo bra, er det samme pocket CM som linkes til her? http://www.youtube.com/watch?v=OPUBE6OtRfE Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Spm 1: Har kontakter på sim og kopierer de til mobilen. Men hvordan velger man å ikke se de som ligger på simkortet ? Nå ligger det liksom dobbelt opp og det er utrolig irriterende. Og det skal jo ikke være sånn at jeg må slette alle på simkortet for å ikke se de.. må jo ha backup Har sett gjennom alle fornuftige menyer jeg har kommet over på mobilen, men kan ikke finne noe mulighet for å skru det av.. noen som vet ? Hei! Greien din er at du ønsker backup av kontaktene dine. Benytter du ikke bare bacup-programet som fulgte med på en av CDene som fulte med når du kjøpte mobilen. Etter å ha tatt bacup kan du jo bare slette kontaktene fra SIM-kortet. Jeg har lagret min bacup på minnekortet slik at jeg alltid har di med meg. Det med kontaktbildene, om du tar et bilde med kamera på mobilen instillt på kontaktbildemodus, vil jeg tro at du kan lese av korrekt størrelse ved å granske bildet litt Tobias Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 2. Noen som har en god og gratis timer og alarm klokke å anbefale med tanke på pizza steking og det å komme seg opp om morran.. 4. Når man skal skrive inn WEP-key på et trådløs nett så får jeg opp sånn qwerty tastatur som dekker halve skjermen sånn som "20" og "12" tastaturene, også samme farge og stil som "20" og "12" tastaturene. Men når jeg velger "tastatur" i windows ellers så kommer det opp sånn lite hvitt nederst (dekker bare kvarte skjermen elns) som man må bruke pinnen på.. noen som vet om det går ann å få det qwerty "tastatur" tastaturet til å bli som når man skriver inn WEP-key ? Altså større og lik farge som resten av windows. Jeg bruker daglig enAlarmPPC som vekkeklokke. Den er det skrevet en del om her i denne linken, men den har du muligens allerede testet .... Når det gjelder timer bruker jeg ikke dette, men etter et lite søk på bare en av de sitene som det linkes til i listen til Superman, får jeg opp mange treff. Sjekk litt ut, og fortell oss hva du velger! Når det gjelder dette med tastatur kan du prøve ut SipChange, som Superman linker til. Den bruker jeg til å velge mitt fovoritt softwaretastatur i alle situasjoner. Tobias Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei. Jeg har Onecall og som sikkert kjent har de valgt å gå over til Network Norway. (Vet blant annet at du, Tobias har Onecall). Det er riktig å velge Netcom som nettverk eller? Står hvertfall Netcom hos meg på "skrivebordet". Må hvertfall ha et nettverk som støtter mms, men er det dette nettverket andre bruker? Også har batteriet blitt mye dårligere etter at jeg skiftet sim-kort.. Rart, men kan det hende det tappes fortere fordi det f.eks ligger på nett på en annen måte enn før eller noe? Noen fler som har samme problem? Mvh spruddel Lenke til kommentar
µT. Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Et par spørsmål til. 1. Noen som har noe erfaring med Touch Settings på Touch Cruise eller Touch generelt? Jeg skrev på en annen post her at kontaktbildene i kuben hadde litt store pixeler og jeg lurer på om kanskje Touch settings kan ha gjort det.. (?) 2. Noen som har en god og gratis timer og alarm klokke å anbefale med tanke på pizza steking og det å komme seg opp om morran.. 3. Jeg har prøvd veldig mange av programmene det linkes til i tråden her, men har ikke vært fornøyd med så mange, utenom PocketCM. Noen som ellers vet om noen "må ha" programmer for en ny touch cruise mobil.. ? Helst noe av samme kaliber som PocketCM, det var nice. 4. Når man skal skrive inn WEP-key på et trådløs nett så får jeg opp sånn qwerty tastatur som dekker halve skjermen sånn som "20" og "12" tastaturene, også samme farge og stil som "20" og "12" tastaturene. Men når jeg velger "tastatur" i windows ellers så kommer det opp sånn lite hvitt nederst (dekker bare kvarte skjermen elns) som man må bruke pinnen på.. noen som vet om det går ann å få det qwerty "tastatur" tastaturet til å bli som når man skriver inn WEP-key ? Altså større og lik farge som resten av windows. På forhånd takk! mvh Henrik Når tastaturet dukker opp, så trykker du på den lille "pilen", som dukker opp ved siden av tastatur ikonet nede på skjermen. Så trykker du på "Touch Tastatur". Lenke til kommentar
krroold Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Da er HTC Touchen sendt! Noen som har anbefalinger til nytt ROM? Må vel også teste ut en del program og prøve litt overklokking med batterystatus. Var det 247MHz som var anbefalt? Og det med hard-reset og soft-reset, hvordan gjøres dette? Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei. Jeg har Onecall og som sikkert kjent har de valgt å gå over til Network Norway. (Vet blant annet at du, Tobias har Onecall). Det er riktig å velge Netcom som nettverk eller? Står hvertfall Netcom hos meg på "skrivebordet". Må hvertfall ha et nettverk som støtter mms, men er det dette nettverket andre bruker? Også har batteriet blitt mye dårligere etter at jeg skiftet sim-kort.. Rart, men kan det hende det tappes fortere fordi det f.eks ligger på nett på en annen måte enn før eller noe? Noen fler som har samme problem? Mvh spruddel Om ikke NN ennå har dekning der du er så romer Netcom. Jeg lar Touch velge netverk selv, og da velger den Netcom i Kristiansand, og det derre trekansymbolet står på startlinjen. Når det gjelder batteri har jeg ikke merket noe, mobilen søker heller ikke mer fordi det er Netcom som romer/står for signalene, så de skulle ikke tappe noe mer bateri, hva jeg vet da ... Tobias Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Okei. Jeg bor i Oslo, men vet ikke jeg.. Jeg lastet ned den operatør konfiguratoren fra SmartPhones og da valgte jeg Netcom, men gidder jo ikke å bytte der så mange ganger, iom at det koster 5 kroner per gang. Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Okei. Jeg bor i Oslo, men vet ikke jeg.. Jeg lastet ned den operatør konfiguratoren fra SmartPhones og da valgte jeg Netcom, men gidder jo ikke å bytte der så mange ganger, iom at det koster 5 kroner per gang. Jeg også lastet ned en konfigurator so kostet en 5'er. Jeg husker ikke helt hvilken site jeg fikk den fra, men det var noe jeg fant frem til etter å ha rotet rundt på OneCall sine sider ... I konfiguratoren fikk jeg valg om å bruke nettet til NN, men når det var satt opp fikk jeg roming og NetCom. Tror ikke det har noen konsekvenser? Tobias Lenke til kommentar
Teac Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Har ett lite problem. Har lagt til messenger lyden som meldingstone, direkte kopiert fra windows live mappa her på maskinen. Men problemet er at den er så utolig lav. Noen som har forslag til å høyne lyden uten og måtte skfte noe særlig på ringetone lyd innstillingene (da vil ringetonen bli sykt høy, mens medlingtonen er behagelig) En ting til. Noen som har fått til og synkronisere kalenderen på telefonen slik at den automatisk legges inn i Microsofts Outlook ved "to-do" baren på høyre side. Forrige gang jeg prøvde endte det med at alt i kalenderen ble slettet :S Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Finnes det noen gratis alternativer til Card Export II? Irriterer meg litt at jeg absolutt må bruke skolebærbaren (med Windows og Activesync) for å kopiere musikk over på minnekortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå