Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.

Anbefalte innlegg

jeg syntes det er litt få spill på Touchen og har helt dilla på Worms spillet for tiden, noen som har det eller vet om et sted å få tak i dette?

lover dere må prøve det!

Ellers er en MEGET god idé å laste ned f.eks en Nintendo-emulator. Jeg er hekta på Mario om dagen :)

noen link eller no? :)

http://sourceforge.net/projects/pnester

Når det gjelder spill må du nok søke litt rundt etter NES ROMs på google eller andre steder der slikt kan finnes...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å fjerne litt programmer osv. som jeg ikke bruker for å frigjøre mest mulig minne, og når jeg går inn på Fjern Programmer ser jeg at jeg både har Phone Pad og Phone Pad International installert. Trenger jeg begge to når jeg kun bruker den norske versjonen? Da kan jeg vel slette den første?

Lenke til kommentar
Jeg prøver å fjerne litt programmer osv. som jeg ikke bruker for å frigjøre mest mulig minne, og når jeg går inn på Fjern Programmer ser jeg at jeg både har Phone Pad og Phone Pad International installert. Trenger jeg begge to når jeg kun bruker den norske versjonen? Da kan jeg vel slette den første?

Nja.. nei?.. Vet egentlig ikke helt.. Er ikke Phone Pad International kun en "ad-on" til Phone Pad? Eller har du installert programmet to ganger? Sjekk størrelsen på begge filene. Er de ca. like store, så er det vel bare å slette. Merker det hvis Phone Pad'en forsvinner :)

Lenke til kommentar
Nja.. nei?.. Vet egentlig ikke helt.. Er ikke Phone Pad International kun en "ad-on" til Phone Pad? Eller har du installert programmet to ganger? Sjekk størrelsen på begge filene. Er de ca. like store, så er det vel bare å slette. Merker det hvis Phone Pad'en forsvinner :)

Jeg husker rett og slett ikke om jeg har installert noe to ganger, men jeg husker at jeg først installerte Phone Pad (kun engelsk) og deretter fant en norsk versjon. Men når jeg skriver sms så er det kun ett Phone Pad-alternativ blant de ulike tastaturene, så det virker jo som om International kun er en slik "ad-on". Det betyr strengt tatt ikke så mye om jeg ikke får fjernet noe, altså. Hibernate fungerte bra, forresten :) Men frigjør den minne automatisk, eller må jeg regelmessig starte programmet selv?

Lenke til kommentar

Jeg husker rett og slett ikke om jeg har installert noe to ganger, men jeg husker at jeg først installerte Phone Pad (kun engelsk) og deretter fant en norsk versjon. Men når jeg skriver sms så er det kun ett Phone Pad-alternativ blant de ulike tastaturene, så det virker jo som om International kun er en slik "ad-on". Det betyr strengt tatt ikke så mye om jeg ikke får fjernet noe, altså. Hibernate fungerte bra, forresten :) Men frigjør den minne automatisk, eller må jeg regelmessig starte programmet selv?

Jeg er ikke 100% sikker der gitt..! Jeg har lagt Hibernate på startmenyen, så bare trykker jeg på den innimellom :p

Du kan ta en titt i programmet og sjekke om det er noen valg for automatisk frigjøring eller noe:)

Lenke til kommentar

Jeg vil forresten anbefale touch keyboard for å skrive, synes det går overlegent raskest med den norske ordlista. For de som har prøvd telefoner med uiq så er systemet veldig likt. Spesielt effektivt om man slår på at den skal foreslå ord etter en 4-5 bokstaver.

Hvis dere ikke har prøvd det, gjør det :)

Lenke til kommentar

Jeg får ikke den hibernate saken til å fungere. Får bare feilmeldig når jeg skal pakke den ut! :(

Er det vanlig at denne vær saken ikke merker at det er en ny dag? Min oppdaterer seg ikke på dag før jeg selv går inn å oppdaterer været. Er det mulig å utvide nedlastingen av været slik at den kan lagre informasjon om vær på forskjellige tider av døgnet?

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar

Nå du installerer den .cab som inneholder HTC keypad så følger også HTC keyboard med (eller vice versa). Har dog ikke prøvd å avvinstallere én av de, men de blir i alle fall installert sammen.

Lenke til kommentar

Da har jeg også én på tur, fra mpx.

Gleder meg til å eksprimentere med software, tastatur, rom osv :)

Hvordan oppbevarer dere Touchen i lomma? I det medfølgende etuiet, eller i et annet etui? Ser for meg at det kanskje er tungvint å dra opp telefonen fra etuiet når det ringer - eller?

Lenke til kommentar
Hvordan oppbevarer dere Touchen i lomma? I det medfølgende etuiet, eller i et annet etui? Ser for meg at det kanskje er tungvint å dra opp telefonen fra etuiet når det ringer - eller?

Jeg har ingenting på mobilen når jeg er ute med den. Den er jo så pen at jeg vil vise den frem i all sin herlighet. Men, når jeg kommer hjem "kler" jeg på den en svart gummi-greie (du vet en slik som finnes til Ipod). Jeg bruker selvfølgelig skjermbeskytteren - ta vare på den og sett på den med en gang. Den er lett å overse og noen har kastet den fordi den ser ut som et papir bare - gjør ikke den bommerten du også. Om det blir riper på mobilen min en gang, eller jeg får lyst til å fornye Tuch'en kommer jeg til å gi den "bli ny" behandling her:

http://myskins.no/skins.asp?skinid=1239

Tobias

Lenke til kommentar

Jeg får stadig vekk opp meldinger om at det er lite minne på mobilen, og at det må frigjøres mer minne. Går utifra at det er snakk om lagringsminne, og ikke minne i form av "ram". Finnes det et program som sjekker hvilke program som er installert på selve mobilen, og ikke i lagringskortet?

Vet ikke om Hibernate hjelper, jeg får da altså ikke pakket ut denne filen pga en feilmelding. Dette prøvde jeg før den begynte å sutre om lite minne. Idèer?

Innstallerte Spbshell. Utrolig pent program på alle måter, selv om det var her problemene med lite minne oppstod. Noen som bruker dette, og har noen gode oppsett?

Lenke til kommentar
Hei, fikk mobilen i dag etter skolen, var å henta den :)

Er helt grønn på hvor jeg skal legge f.eks. nes emulator og keyboardet, noen som kan hjelpe?

I tillegg lurer jeg på hva som er bra med Blue ROM?

Bump ?

Kan noen si meg hvordan jeg får lagt inn Blue ROM? Dobbeltklikker på START, men den klarer ikke å oppdage Touchen etter en stund.. Har aktivert ActiveSync..

I tillegg trenger jeg noen giuder til hvor/hvordan jeg skal legge inn PCMKeyboard og medfølgende Norsk layout. Det samme gjelder NES emulator og medfølgende ROMs.

Takk :)

Hva kan jeg gjøre for å få mobilen raskere?

Lenke til kommentar
Hei, fikk mobilen i dag etter skolen, var å henta den :)

Er helt grønn på hvor jeg skal legge f.eks. nes emulator og keyboardet, noen som kan hjelpe?

I tillegg lurer jeg på hva som er bra med Blue ROM?

Bump ?

Kan noen si meg hvordan jeg får lagt inn Blue ROM? Dobbeltklikker på START, men den klarer ikke å oppdage Touchen etter en stund.. Har aktivert ActiveSync..

I tillegg trenger jeg noen giuder til hvor/hvordan jeg skal legge inn PCMKeyboard og medfølgende Norsk layout. Det samme gjelder NES emulator og medfølgende ROMs.

Takk :)

Hva kan jeg gjøre for å få mobilen raskere?

Det første du må gjøre er å få kontakt mellom pc og mobil. Alle programmene er som oftest .cab filer, og de flytter du bare inn på mobilen, og starter fra filbehandling der. NES emulator osv finnes det bruksanvisninger på der de kan lastes ned.

Når det gjelder rom tror jeg bare du skal ligge langt unna foreløpig Kan fort endte i ... Ja, at du har en murstein igjen etter et mislykket forsøk.

Lenke til kommentar
Jeg får stadig vekk opp meldinger om at det er lite minne på mobilen, og at det må frigjøres mer minne. Går utifra at det er snakk om lagringsminne, og ikke minne i form av "ram". Finnes det et program som sjekker hvilke program som er installert på selve mobilen, og ikke i lagringskortet?

Vet ikke om Hibernate hjelper, jeg får da altså ikke pakket ut denne filen pga en feilmelding. Dette prøvde jeg før den begynte å sutre om lite minne. Idèer?

Innstallerte Spbshell. Utrolig pent program på alle måter, selv om det var her problemene med lite minne oppstod. Noen som bruker dette, og har noen gode oppsett?

Jeg vil tro det er Internet Explorer som sluker internminnet ditt. Den lagrer midlertidige filer osv. i telefonminnet. Last ned demoen av MemMaid, og slett de filene. Kan også slettes fra registry. Det kan fort bli en del MB Tror du kan velge om Explorer skal lagre midlertidige filer på minnekortet eller internminnet. Men jeg er ikke sikker på dette.

Lenke til kommentar
Tror du kan velge om Explorer skal lagre midlertidige filer på minnekortet eller internminnet. Men jeg er ikke sikker på dette.

Det kan jeg velge i et program som heter advanced configuration i den rom-en jeg bruker.

Til Marvol: Det du spør om står forklart i denne tråden, og bruksanvisninger for å legge inn keyboards og lignende finnes overalt. Jeg blir provosert over at du bumper så hurtig uten at du har prøvd et søk på forumets søkefunksjon eller på google...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...