AndyG Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Etter du har lastet de ned overfører du de til touch'en, f.eks. mine dokumenter. Deretter åpner du cab filen fra touch'en, så begynner installasjonen. GPRS:-Spb GPRS Monitor (måler GPRS-trafikk og kostnader, følger med telefon) Denne kan jeg ikke finne på telefonen :S Ligger den et hemmelig sted eller kan det tenkes at den ikke fulgte med min telefon? Endret 16. januar 2008 av AndyG Lenke til kommentar
mariusgh Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 hei har nettopp fått tilbake min touch fra reperasjon, og har lyst på det LG skinnet, og må jeg da instalere ny rom? har ikke så lyst til det pga garantien Lenke til kommentar
µT. Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Hvordan bruker jeg kabinett[CAB] filer? Jeg får ikke til, og det hemmer mye nedlastninger. CAB-filer må du overføre manuelt til telefonen eller minnekortet ved å bruke minnekortleser eller noe.. Altså, for å gjøre det kortest mulig: CAB-filer skal åpnes fra telefonen. Lenke til kommentar
mariusgh Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) har også et problem, får ikke lagt filer over på mobilen, dette kommer opp "kan ikke kopiere ...... finner ikke anngitt fil, kontroller at du har angitt riktig bane og fil". Hva skal jeg gjøre? og hvis noen kan hjelpe en stakkar, så kan de fortelle hva som er lurt å legge inn.. tenker på den atcion screen og slide to unlock..noe annet som en lurt? og hvordan ordner man i kontakt listen? vet det er noe med outlook, men skjønner det ikke Endret 16. januar 2008 av mariusgh Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Endelig fikk jeg vær-saken til å fungere for kristiansand. Det var greit å få fikset. Tobias: Hva het den skrive saken vi innstallerte på mobilen min hos deg? Den som var kopiert etter Iphone. Har du også linken til dansk fullscreen tastatur? "Verdens beste" tastatur til Touch med IPhone-skin se litt nede i dette inlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?session=&showtopic=777130&view=findpost&p=9990130 Dansk/norsk skin til Spb Full Screen Keyboard tror jeg jeg fikk herfra: http://www.spbclub.com/forum/viewtopic.php...ighlight=danish Gratulerer med lokalvær! Tobias Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Denne kan jeg ikke finne på telefonen :S Ligger den et hemmelig sted eller kan det tenkes at den ikke fulgte med min telefon? Den ligger et hemmelig sted på den hemmelige CD-ROM'en som fulgte med den hemmelige HTC Touch når du hemmelig kjøpte den Tobias Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 og hvis noen kan hjelpe en stakkar, så kan de fortelle hva som er lurt å legge inn..tenker på den atcion screen og slide to unlock..noe annet som en lurt? Det beste tipset er lista til Superman - der kan du velge å vrake: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10127228 Tobias Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Denne kan jeg ikke finne på telefonen :S Ligger den et hemmelig sted eller kan det tenkes at den ikke fulgte med min telefon? Den ligger et hemmelig sted på den hemmelige CD-ROM'en som fulgte med den hemmelige HTC Touch når du hemmelig kjøpte den Tobias Takk, da skal jeg sette den inn i den hemmelige cd-rom'en og kjøre den hemmelige installasjonen Lenke til kommentar
mariusgh Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) er det noen som kunne ha hjulpet meg med å få orden i kontaktene? jeg forstår ikke det helt...det er jo bare rot. msn, de vanlige og sim kontaktene ligger jo blandet. tusen takk på forhånd:) Endret 16. januar 2008 av mariusgh Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Du har prøvd msn ja? Du fikk opp menyen der det sto "kopier msn kontakter til sim kort"? Lenke til kommentar
dv2005 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Tillater meg å "åpne" tråden for å stille et par spørsmål: * Hvordan syntes prisbilde å være på HTC Touch i dag? Billigste later å være CDON.com, med 3099 + frakt (svensk versjon), dernest følger mange med norsk versjon til rundt 3300 + frakt. Er det value, sammenlignet med andre smarttelefoner m/touch i denne prisklassen? * CDON-versjonen er "Svensk" - hva medfører dette, og lar det seg stille om til norsk? Hvordan? * Hvordan er batterilevetiden etter noen ladesykluser? * Går det "greit" å ha en slik telefon i bukselommen uten å bekymre seg mer for skjermen enn på vanlige telefoner? * Hva er den beste måten å skrive tekstmeldinger på, og hvordan fungerer dette i forhold til en normal t9-telefon? Har hatt Ipaq tidligere, dog uten mobilfunksjon, og syntes windows os er snedig på pda, framfor palm og andre systemer. Nå som k610i-en gikk ad dundas, spekulerer jeg i å kjøpe en "smarttelefon" igjen. Anbefaler dere HTC Touch? Takk for alle innspill Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Tillater meg å "åpne" tråden for å stille et par spørsmål: * Hvordan syntes prisbilde å være på HTC Touch i dag? Billigste later å være CDON.com, med 3099 + frakt (svensk versjon), dernest følger mange med norsk versjon til rundt 3300 + frakt. Er det value, sammenlignet med andre smarttelefoner m/touch i denne prisklassen? * CDON-versjonen er "Svensk" - hva medfører dette, og lar det seg stille om til norsk? Hvordan? * Hvordan er batterilevetiden etter noen ladesykluser? * Går det "greit" å ha en slik telefon i bukselommen uten å bekymre seg mer for skjermen enn på vanlige telefoner? * Hva er den beste måten å skrive tekstmeldinger på, og hvordan fungerer dette i forhold til en normal t9-telefon? Har hatt Ipaq tidligere, dog uten mobilfunksjon, og syntes windows os er snedig på pda, framfor palm og andre systemer. Nå som k610i-en gikk ad dundas, spekulerer jeg i å kjøpe en "smarttelefon" igjen. Anbefaler dere HTC Touch? Takk for alle innspill Mine erfaring så langt (har hatt telefonen én uke, kjøpte den brukt (var brukt 1mnd iflg. selger) *Jeg kjøpte min for 1900 inkl. frakt. Den var i god stand og jeg så flere tilsvarende annonser på finn.no. Budrundene på QXL ligger noe over ser det ut til, men ikke mye. Kan være en idé om du syns nypris er stiv. *Det er fullt mulig å installere svensk versjon, men da ryker garantien om jeg ikke tar helt feil. For å få til dette, må noen andre hente ut sin norske "rom" (kort fortalt OS-installasjonen), som du så kan laste ned og flashe din Touch med. Mange som velger å installere alternative rom og det ser ut til å være nokså trygt. *Min, som er brukt litt over en måned viser ~6 timer gjenstående batteritid når den står på, om den ikke kjører ressurshungrige programmer. I standbytiden ser den ut til kun å miste et par prosent batteritid over natten. Jeg vet ingenting om din type bruk, men sammenliknet med min tidligere Nokia N80 er jeg storfornøyd. *Jeg har selv min i det medfølgende beskyttelsesetuiet, men ser for meg at dersom du bruker beskyttelsesfilm skal det ikke være noe problem å ha den rett i lommen så lenge du ikke har nøkler o.l. i samme lomme. *Det finnes et par håndfuller forskjellige skriveprogrammer som gir deg forskjellige tastaturer, om du vil. HTC har også utgitt to tastaturer som gir deg et vanlig mobiltastatur, samt et annet qwerty tastatur med to bokstaver på hver tast. Begge disse, og flere andre av typen, bruker noe som heter XT9 (en slags art av T9) og dette fungerer helt tilfredsstillende. Har ikke merket noen forskjell på XT9 og T9 fra tidligere mobiler når det gjelder brukervennlighet. En del av disse programmene har også autokorrektur, så selv om du skulle trykke en gang for mye på en tast så skjønner programmet det og gir deg forslag som kanskje stemmer. Dette syns jeg fungerer overraskende bra. Det finnes flere videoer på youtube som viser forskjellige "tastaturer". Et knippe tilfeldig utvalgte videoer fra youtube som viser input: http://youtube.com/watch?v=wjwc18t6rUU Hvis du har sansen for PDA og Windows Mobile kan jeg anbefale HTC Touch. Merk at min PDA-bakgrunn ikke er særlig ekstensiv så jeg kan ikke sammenlikne med andre PDA-mobiler. Endret 17. januar 2008 av AndyG Lenke til kommentar
mariusgh Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Du har prøvd msn ja? Du fikk opp menyen der det sto "kopier msn kontakter til sim kort"? nei, kan ikke huske at det kom opp..men det beste hadde vært å fått fjerna alle sim kontaktene fra lista. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Du har prøvd msn ja? Du fikk opp menyen der det sto "kopier msn kontakter til sim kort"? nei, kan ikke huske at det kom opp..men det beste hadde vært å fått fjerna alle sim kontaktene fra lista. Jeg er ikke helt sikker på om det er en fix for dette som fjerner alle kontaktene, men tror ikke det. Jeg slettet de manuelt da ikke mange av kontaktene(de 3-400) mine hadde laget konto for dette, og tlf ble lagt inn. MEN det finnes en fix for msn, og den bør du laste ned. Er det lov å legge inn filene som vedlegg, eller må jeg linke til den? Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har hatt Ipaq tidligere, dog uten mobilfunksjon, og syntes windows os er snedig på pda, framfor palm og andre systemer. Nå som k610i-en gikk ad dundas, spekulerer jeg i å kjøpe en "smarttelefon" igjen. Anbefaler dere HTC Touch? Takk for alle innspill Jeg vil si at HTC Touch "ut av boksen" er en stilig telefon, men med en god del irriterende mangler hva angår bl.a. brukervennlighet. Hvis du er villig til å eksperimentere litt med tredjepartsprogrammer, og kanskje også en "uoffisiell" ROM får du derimot en (etter min mening) genial telefon både i forhold til brukervennlighet, funksjonalitet og design. Jeg for min del synes ikke det er noe minus å måtte tukle en del med innstillinger og tredjepartsprogrammer (tvert om - synes det er fryktelig gøy), så jeg er strålende fornøyd med min Touch (har hatt den i snart 2 mnd). Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg har en touch med Blue ROM installert som jeg skal selge. Men jeg er usikker på hva den kan være verdt. Den er bare ca3 mnd gammel. Syns dere prisen faller siden det ikke er orginal ROM på den selv om blue ROM er myye bedre? Hva syns dere den er verdt? Lenke til kommentar
marvol Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) fae*.. mobilen har enda ikke kommet til mpx. prisen har sunket og! Kan jeg kreve at jeg ikke trenger à betale mer enn nåværende pris? den er ikke betalt enda, kjøpte med postoppkrav. I tillegg har jeg fått abb. mitt fra telenor, så jeg må sikkert betale det og, før jeg får den.. Surt.. Bestilte den 28.12.. Endret 17. januar 2008 av marvol Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg har en touch med Blue ROM installert som jeg skal selge. Men jeg er usikker på hva den kan være verdt. Den er bare ca3 mnd gammel. Syns dere prisen faller siden det ikke er orginal ROM på den selv om blue ROM er myye bedre? Hva syns dere den er verdt? Hvis jeg skulle kjøpt den ville jeg forventet lavere pris ettersom det ikke lenger er garanti på telefonen. Med garanti er risikoen ved kjøp lavere enn dersom det ikke er garanti. Mener i alle fall jeg. Om du klarer å markedsføre den som en forbedret versjon til tross for manglende garanti kan du muligens få noen til å betale "normalpris" for den. Spesielt på QXL :-) Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 fae*.. mobilen har enda ikke kommet til mpx. prisen har sunket og! Kan jeg kreve at jeg ikke trenger à betale mer enn nåværende pris? den er ikke betalt enda, kjøpte med postoppkrav. I tillegg har jeg fått abb. mitt fra telenor, så jeg må sikkert betale det og, før jeg får den.. Surt.. Bestilte den 28.12.. Jeg hadde ringt de og forklart situasjonen. Begynner å bli 3 uker siden, så det bør ikke være sånn. Telenor son webshop har den jo inne, og dette kan du bruke som "vektstang". Du ha uansett 14 dager returrett på kjøp over internett. Usikker på hvordan dette er med abm. men mener at de skal annulleres det også. Jon Lenke til kommentar
DKH Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) fae*.. mobilen har enda ikke kommet til mpx. prisen har sunket og! Kan jeg kreve at jeg ikke trenger à betale mer enn nåværende pris? den er ikke betalt enda, kjøpte med postoppkrav. I tillegg har jeg fått abb. mitt fra telenor, så jeg må sikkert betale det og, før jeg får den.. Surt.. Bestilte den 28.12.. Er i samme situasjon som deg Marvol. Jeg bestilte den fra mpx 16. desember, og venter enda. Det med at telenor sine websider har den inne er nok riktig, men kun på sett vis. De har den i grønn - noe også flere andre nettbutikker har. Men det er ingen (så si) som har den inne i svart om dagen. Har skrevet til mpx ang. at de bare forskyver datoen, men det er visst HTC som kommer med disse datoene, og det er ikke annet å gjøre enn å vente... Kjip - utrolig kjipt. Men liker å tro at telefonen er verdt ventingen Ang. prisen, så har den jo bare gått ned 16,- , så det er vel ikke noe å tenke på Begynner å lure litt på hvor vanskelig det er for HTC å levere telefoner da... Snakker godt over en måned... Endret 17. januar 2008 av DKH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå