Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.

Anbefalte innlegg

Driver ellers og leker meg med denne iCuben (4 siders TouchFLO-cube med iPhone-aktig utseende - dessverre). Største problemet der er at den i utgangspunktet tar nesten 10 MB lagring. Men har fått den til å kjøre med alt av ikoner og slikt liggende på lagringskortet nå, så da går det som smurt. Veldig OK med 2 12-siders launcer-sider i stedet for en 6-siders...

ICube har en del nyttige ting for seg, men jeg kan ikke fordra dette med IPhone "kopi" greiene. Jeg testa det bare ut en liten stund, og fikk ikke alle sidene til å virke. Det var den 1. versjonen og før GSM utgaven. Det finnes vanlige CUBE'er som har 4 - 5 sider også, men jeg har heller ikke testet dette, for det har vikrket på meg som du må redigere i registeret - det har jeg ikke lyst til. Jeg vil ha enkle CAB'er og et enkelt grensesnitt før jeg diller for mye med dette - trur eg!

Tobias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Windows Mobile 6 Professional Emulator:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=355414

Andre språkversjoner:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en

Driver fortsatt og oppdaterer programlisten min (side 67) når jeg finner nye ting eller det kommer tips i denne tråden.

Flashet forresten en kompis sin Touch med den nyeste Blue Touch ROMen i går. Gikk helt smertefullt. En ting jeg spesielt la merke til var hvor mye lettere det var å navigere i HTC Album, spesielt å zoome inn og ut. Må være en del innstillinger som jeg ikke har greie på., men nå har jeg ikke heller lett etter dem.

Morsom denne emulatoren, jeg kan se at dette kan bli nyttig en gang ...

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg får ikke den derre HTC Album til å fungere skikkelig jeg. Etter at jeg har flikka et par bilder "fryser" programmet opp, og får en rektangel i bildet. Hvordan fungerer dette for dere andre?

Tobias

Lenke til kommentar
ICube har en del nyttige ting for seg, men jeg kan ikke fordra dette med IPhone "kopi" greiene. Jeg testa det bare ut en liten stund, og fikk ikke alle sidene til å virke. Det var den 1. versjonen og før GSM utgaven. Det finnes vanlige CUBE'er som har 4 - 5 sider også, men jeg har heller ikke testet dette, for det har vikrket på meg som du må redigere i registeret - det har jeg ikke lyst til. Jeg vil ha enkle CAB'er og et enkelt grensesnitt før jeg diller for mye med dette - trur eg!

Tobias

Enig i at iPhone-kopiopplegget er voldsomt irriterende.

Fungerer i alle fall fint her, men måtte redigere en del i registeret for å få de snarveiene jeg ville ha, og for å få ikonbanene til å peke til plasseringer på lagringskortet i stedet for i telefonminnet.

Lenke til kommentar
Flashet forresten en kompis sin Touch med den nyeste Blue Touch ROMen i går. Gikk helt smertefullt.

Helt smertefritt håper jeg :D

Ja, hehe. Husker jeg var litt trøtt den kvelden.

Prøvde også ta backup av den originale ROMen, men uten hell. Skal prøve igjen når juleferien er over og jeg har min egen PC med Vista. Prøvde med Windows XP, kan jo ha noe si...? Men først må jeg få tilbake Touchen min. :hrm:

Lenke til kommentar

Hei, og takk for en flott tråd.

Den er blitt VELDIG lang og uoversiktlig.

Men jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

1. Hva er soft reset og hard reset, og hvordan utføres de?

2. Blue ROM. Dette vil jeg teste. Men er det mulig å ta backup av den originale ROM eller er den tilgjengelig noe sted.

3. Oppleves det noen problemer ved overgang til ny ROM, og er det Blue somer det som anbefales av ROM?

Håper noen tar seg tid til å svare. Vil gjerne prøve og gjøre noe litt mer med min Touch.

Lenke til kommentar
Hei, og takk for en flott tråd.

Den er blitt VELDIG lang og uoversiktlig.

Men jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

1. Hva er soft reset og hard reset, og hvordan utføres de?

2. Blue ROM. Dette vil jeg teste. Men er det mulig å ta backup av den originale ROM eller er den tilgjengelig noe sted.

3. Oppleves det noen problemer ved overgang til ny ROM, og er det Blue somer det som anbefales av ROM?

Håper noen tar seg tid til å svare. Vil gjerne prøve og gjøre noe litt mer med min Touch.

Yo!

Ja tråden er blitt lang ...., men om du ruller ned til den siste av meldingene, nede til venstre (ikke helt i bunnen!), kan du finne et søkerfelt som bare søker i dette emnet/tråden. Ellers vil jeg anbefalle deg 1. siden og ikke minst listen til Superman:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10127228

1:

Når det gjelder "myk" og "hard" reset så er de beskrevet i instruksjonsboka og flere steder i tråden, men det er en lur tanke å venne seg til at Touch ikke er en mobil, men en liten PC som kjører Windows. I den sammenhengen blir en myk restart det samme som å avslutte og restarte PC-en med software-knappene. Hard restart blir som å dra ut kontakten av PC-en! Du gjør det bare om alt har fryst seg helt. På PC-en mister du alt som du ikke har lagret - på mobilen mister alt untatt opperativsystemet. Det blir som å kjøre Recovery-CD'ne på PC-en.

2:

I Supermans liste er det beskrevet hvordan du "dumper" den gammle ROM'en. Dette kan nok være å anbefale, selv om jeg ikke gjorde det.

3:

Det kan oppstå problemer ved oppgradering av ROM, men om du holder deg til ROM som er skrevet for Touch så skal det meste gå bra til slutt. Vær OBS på at du mister garantien om du fikler med dette og det kan i ekstreme tilfeller gå galt, men de fleste kriser kan avverges ved å følge instruksjonene som jeg laget og som er linket til i lista til Superman. Det er flere på tråden som har gjort dette med suksess blant annet nå i jula.

BTW: Blue ROM anbefales på det varmeste. Den er velprøvd og solid!

Tobias

Lenke til kommentar
Jeg har ett spørsmål.. Når jeg CID-unlocker telefonen og slikt før jeg flasher telefonen, må jeg unlocke den hver gang jeg skal flashe, eller er det en "engangs ting"?

Hjemmelagde rom er somregel ikke låste men om du flasher tilbake til ulike orginale rom må du gjenta prosessen en gang til.

Endret av kimmi80
Lenke til kommentar
Jeg har ett spørsmål.. Når jeg CID-unlocker telefonen og slikt før jeg flasher telefonen, må jeg unlocke den hver gang jeg skal flashe, eller er det en "engangs ting"?

Hjemmelagde rom er somregel ikke låste men om du flasher tilbake til ulike orginale rom må du gjenta prosessen en gang til.

Ok! Takker for svar.

btw, så sendte jeg mail til HTC og Zodiac for å spørre om hva det vil komme til å koste for å reparere min Touch. Jeg skrev også at jeg er klar over at garantien ikke gjelder lengre, siden jeg har flashet ROM'en. Men de sa at garantien ikke har røket. Merkelig siden jeg sa hva jeg hadde gjort... :whistle:

Men altså.. Jeg skal ikke klage hvis de ikke oppdager at det er jeg som har skyld i ødeleggelsene. ;)

Lenke til kommentar

Ok! Takker for svar.

btw, så sendte jeg mail til HTC og Zodiac for å spørre om hva det vil komme til å koste for å reparere min Touch. Jeg skrev også at jeg er klar over at garantien ikke gjelder lengre, siden jeg har flashet ROM'en. Men de sa at garantien ikke har røket. Merkelig siden jeg sa hva jeg hadde gjort... :whistle:

Men altså.. Jeg skal ikke klage hvis de ikke oppdager at det er jeg som har skyld i ødeleggelsene. ;)

Hørtes merkelig ut men ville ha flashet tilbake til orginalt rom om du har muligheten for å være helt sikker på det med garantien om du skal sende den inn..

Lenke til kommentar

Ok! Takker for svar.

Hørtes merkelig ut men ville ha flashet tilbake til orginalt rom om du har muligheten for å være helt sikker på det med garantien om du skal sende den inn..

Joda, joda, men jeg har 2 problemer.. Jeg finner ikke orginalromen, og når jeg prøver å flashe den, så henger mobilen seg opp.. Altså, det blir utrolig vanskelig å gjøre noe, når den ikke orker å samarbeide :p

Takk for svar.

Men er det egentlig nødvendig å ta backup av Original ROM? Finnes ikke denne et annet sted hvor man kan laste den ned? Tror jeg må prøve Blue touch. MEn dersom jeg angrer meg ville det jo vært fint å kunne gå tilbake til original rom

Ett lite tips.. Ta backup! Hehe.. Du vil ikke ende opp som meg..!

Lenke til kommentar
skal jeg da ta Backup Extended ROM?? eller skal jeg følge oppskriften over(i supermanns liste) om how to dump the ROM??

Hakke peiling! Jeg vet ikke hvordan vi gjør det, så følg Supermanns guide du!

Hehe...tror jeg tar backup da. Men ved hard restart, er det slik at telefonen kommer opp som original da, HTC Home og alt, men alt av programmer og ting jeg har fikset er borte? I såfall hvordan gjør jeg det??

Lenke til kommentar
skal jeg da ta Backup Extended ROM?? eller skal jeg følge oppskriften over(i supermanns liste) om how to dump the ROM??

Hehe...tror jeg tar backup da. Men ved hard restart, er det slik at telefonen kommer opp som original da, HTC Home og alt, men alt av programmer og ting jeg har fikset er borte? I såfall hvordan gjør jeg det??

Jepp, det stemmer! For å ta en hard-reset, så holder du inne "ringeknappen" og "leggpå knappen" samtidig som at du trykker stylusen i hullet i bunnen.

Lenke til kommentar

Jepp, det stemmer! For å ta en hard-reset, så holder du inne "ringeknappen" og "leggpå knappen" samtidig som at du trykker stylusen i hullet i bunnen.

hmm...virker som om det bare ble en vanlig restart for meg.

Beklager, virker som om jeg fikk det tilallikevel

Endret av mortenna82
Lenke til kommentar

Når du "dumper" ROM'en er det ikke alt som blir tatt backup av. Dette finner du i Extended ROM, og tror dette bare er å kopiere over etter noen innstillinger. Med andre ord, bruk begge, da får du med deg alt.

Edit: se dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10059944

Endret av superman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...