MrHarm Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Noen fler enn meg som har store planer om å teste denne (forutsatt at den ikke bruker for mye lagringsplass...)? http://there-is-no-place-like-home.com/ Hmm, den kan jo lastes ned og testes. http://www.pointui.com/Home.aspx Den er utrolig smooth og rask. Men den har en del mangler som gjør at jeg ikke er klar for å ta den i bruk enda. For det første så støtter den tydeligvis ikke norsk, så når kalenderen min i dag sier at det er nyttårsaften, så står det "nyttrsaften". For det andre kommer man stadig til home screen, f.eks når man trykker på rød-telefon-knapp. Det kan jo være praktisk å kunne gå dit, men jeg vil velge det selv på en måte, ikke sånn som det er nå. Været kan kun bruke byer som fins i listen. Joda, det kan jo egentlig htc home også, men det har folk jobbet seg rundt. Til tross for at jeg ikke kan få opp min regionskode på htc home (blir ikke klok på det, koden virker på accuweathers web-side, men den nekter å virke på htc home, til og med steder i regionen som ikke bruker skandinaviske bokstaver) For det tredje mangler den en god kontaktliste som ser like flashy ut... Ser nesten litt dumt ut å gå fra de flashy menyene her inn i kalender / kontakter og sånn nå... Men... jeg tror dette virkelig kan bli bra når de får litt tid på seg. Testet den jeg også - stort sett akkurat samme inntrykk som deg Ikke mye som skal til før dette blir virkelig bra! Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Pointui Ja-ha jeg samstemmer med Baufodill med å være litt lunken til dette skallet. Når det gjelder WM6 så er det et ”vanskelig” brukegrensesnitt, men det har flere funksjoner enn noe annet operativsystem for mobil. Dette har begrenset utbredelsen av Windows Mobil (WM) til spesielt interesserte (satt på spissen). HTC har virkelig gjort noe med dette i 2007 ved introduksjonen av ToucFLO. HTC’s brukegrensesnitt har fått mange lovord, men har vært kritisert for å ikke gå dypt nok inn i WM. Pointui går på mange måter lengre enn HTC, men er samtidlig svært mye mer begrenset – nettopp fordi det overstyrer mer av de originale fordelene med WM. Pointui har en god del gode løsninger, men låser deg for mye til ett spesielt mønster og utseende. Slik der er nå kommer jeg ikke til å bruke det, men om det kommer muligheter til å forandre farger, værbyer, ÆØÅ og litt till – kan det være aktuelt … Jeg synes at alle skal prøve ut Pointui! Det er er et program som du må installere og starte som hvilket som helst annet program for WM, og kan avinstalleres på vanlig måte. Om jeg skal være profet så vil jeg forusi at Poinui kommer til å bli kjøpt opp av Windows, HTC eller enn eller annen som ønsker å gjøre noe seriøst med grensesnittet til WM. Tobias Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Vi får vel følge spent med. Burde vel kanskje registrere oss på forumet og komme med innspill også. Får se på det en gang jeg er våken... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 noe annet og se om det går. Noen som har lagt inn Tønsberg med hell?Nå skulle jeg tro at jeg har gjort alt riktig men.... Fått lagt over tønsberg og horten, får hentet de opp htc today, men det står "unable to retrieve data for selected city... Nå gir jeg snart opp.... Jeg liker det ikke ... Jeg gir opp! Jeg har forsøkt å været for Tønsberg på min Touch også, men klarer det ikke. Jeg tror du må flytte til en sikkelig by ... Når ting er slik de er, så vil jeg annbefale deg en annen løsning for ditt lokale vær: http://www.sbsh.net/products/pocketweather/ Jeg brukte denne før jeg fikk Kristiansand til å virke, og for å være ærlig er dette en bedre værmelding enn den som er innebygget i Touch. Kipt at vi ikke har fåt Tønsberg til å virke, men du behøver ikke å være uten vær på mobilen din for det ... Tobias Noen som har erfaringer med dette vær programmet? Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som vet hvor jeg får kjøpt stylus til Touch-en min? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som vet hvor jeg får kjøpt stylus til Touch-en min? Har du klart å miste 2 styluser? hehe Lenke til kommentar
marvol Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Google is your friend Stylus, 3pack Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som vet hvor jeg får kjøpt stylus til Touch-en min? Har du klart å miste 2 styluser? hehe Har knekt en Så har jeg mista den andre... Google is your friend Stylus, 3pack Haha, takk! Søker bare på prisguiden jeg... Er liksom så skjeldent jeg ikke finner ting der. Lenke til kommentar
marvol Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det er windows live mail på denne? Vil ikke bomme på det, hotmail mail () altså ?? Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, jeg prøvde å bruke et vanlig bilde som bakgrunn på min HTC Touch, men bilde ble veldig svakt i bakgrunnen av HTC Home og det var nesten hvitt over bildet. Vanligvis bruker jeg et tema og da er fargene ordentlige.. Lurte på om det var mulig å ha et bilde som bakgrunn med helt vanlige farger og at bildet ser slik ut som det gjør når jeg viser det med HTC Album. Jeg har forresten den nye ROM-en som Tobias la ut guide på her =) Jeg prøvde også å deaktivere HTC Home (selv om jeg skal ha det da) og bildet var fortsatt svakt i bakgrunnen. Håper noen vet hva jeg kan gjøre =) Takker for svar! Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hvis du går inn på Start > Settings > Today Der kan du stille gjennomsiktighet på bakgrunnen, se om du kan fikse litt der. Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, jeg prøvde å bruke et vanlig bilde som bakgrunn på min HTC Touch, men bilde ble veldig svakt i bakgrunnen av HTC Home og det var nesten hvitt over bildet. Vanligvis bruker jeg et tema og da er fargene ordentlige.. Lurte på om det var mulig å ha et bilde som bakgrunn med helt vanlige farger og at bildet ser slik ut som det gjør når jeg viser det med HTC Album. Jeg har forresten den nye ROM-en som Tobias la ut guide på her =)Jeg prøvde også å deaktivere HTC Home (selv om jeg skal ha det da) og bildet var fortsatt svakt i bakgrunnen. Håper noen vet hva jeg kan gjøre =) Takker for svar! Dette har jeg trøblet litt med før jul også (jeg ville ha mitt eget "julebilde" i "helsvarte" omgivelser. Det må være en idiotenkel løsning for dette, men jeg fant den ikke. Løsningen min var å laste ned Microsoft Pocket PC 2002 Theme Generator og lage et eget theme - det fungerte knallbra! Tobias Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som har erfaringer med dette vær programmet? Prøv! liker du det ikke kan du prøve ut et annet - det finnes haugevis med gode værprogram der ute ... Tobias Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, jeg prøvde å bruke et vanlig bilde som bakgrunn på min HTC Touch, men bilde ble veldig svakt i bakgrunnen av HTC Home og det var nesten hvitt over bildet. Vanligvis bruker jeg et tema og da er fargene ordentlige.. Lurte på om det var mulig å ha et bilde som bakgrunn med helt vanlige farger og at bildet ser slik ut som det gjør når jeg viser det med HTC Album. Jeg har forresten den nye ROM-en som Tobias la ut guide på her =)Jeg prøvde også å deaktivere HTC Home (selv om jeg skal ha det da) og bildet var fortsatt svakt i bakgrunnen. Håper noen vet hva jeg kan gjøre =) Takker for svar! Dette har jeg trøblet litt med før jul også (jeg ville ha mitt eget "julebilde" i "helsvarte" omgivelser. Det må være en idiotenkel løsning for dette, men jeg fant den ikke. Løsningen min var å laste ned Microsoft Pocket PC 2002 Theme Generator og lage et eget theme - det fungerte knallbra! Tobias Det er nok ikke verre enn å gjøre dette (PS. Jeg bruker TyTN med engelsk ROM nå, men jeg går utifra dere skjønner dette): Pictures & Videos-->Velg bilde-->Menu-->Set as Today Background--> Sett "Transparency Level" til 0%. Dett var dett! Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Det er nok ikke verre enn å gjøre dette (PS. Jeg bruker TyTN med engelsk ROM nå, men jeg går utifra dere skjønner dette): Pictures & Videos-->Velg bilde-->Menu-->Set as Today Background--> Sett "Transparency Level" til 0%. Dett var dett! Sånn ja! Jeg har vært litt for kjapp på labben med dobbelklikking og greier, men nå ble det andre boller Takker så mye ... Tobias Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hehe, jeg satt selv og lurte på det der for noen dager siden. Fordi jeg husket at jeg hadde sett at man kunne sette transparency. Så jeg gikk inn på today-settings, men neeei... så måtte jeg prøve litt frem og tilbake med forskjellige bildeprogrammer og sånn før jeg fant det ut. Litt tungvint og dumt at man ikke kan i today-settings, men så lenge man vet hvordan så er det jo ikke så stort problem. Flashing var forresten mye lettere enn jeg trodde, jeg kan ikke forså at jeg ikke har gjort det tidligere. Nå lurer jeg bare på om jeg skal ha meg en cruise etterhvert... frister litt Lenke til kommentar
marvol Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Aww, gleder meg til min kommer i posten Støtter den MSN-mail? Vil som sagt ikke misse på hotmail muligheter, da det er viktig for meg.. Lenke til kommentar
superman Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Windows Mobile 6 Professional Emulator: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=355414 Andre språkversjoner: http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en Driver fortsatt og oppdaterer programlisten min (side 67) når jeg finner nye ting eller det kommer tips i denne tråden. Flashet forresten en kompis sin Touch med den nyeste Blue Touch ROMen i går. Gikk helt smertefritt. En ting jeg spesielt la merke til var hvor mye lettere det var å navigere i HTC Album, spesielt å zoome inn og ut. Må være en del innstillinger som jeg ikke har greie på., men nå har jeg ikke heller lett etter dem. Edit: skrivefeil Endret 3. januar 2008 av superman Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Flashet forresten en kompis sin Touch med den nyeste Blue Touch ROMen i går. Gikk helt smertefullt. Helt smertefritt håper jeg Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Flashet forresten en kompis sin Touch med den nyeste Blue Touch ROMen i går. Gikk helt smertefullt. Helt smertefritt håper jeg Skjønner jeg må prøve meg på litt flashing snart selv... Driver ellers og leker meg med denne iCuben (4 siders TouchFLO-cube med iPhone-aktig utseende - dessverre). Største problemet der er at den i utgangspunktet tar nesten 10 MB lagring. Men har fått den til å kjøre med alt av ikoner og slikt liggende på lagringskortet nå, så da går det som smurt. Veldig OK med 2 12-siders launcer-sider i stedet for en 6-siders... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå