Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.

Anbefalte innlegg

Hmmm, jeg sliter med MSN kontaktene mine jeg. Første gangen jeg logget på Windows live kom jo alle kontaktene mine fra hotmailkontoen min inn på telefonen, og mine MSN-kontakter kom opp i Windows live på telefonen. Men nå viser windows live at alle kontaktene mine er frakoblet selv om jeg vet de var koblet til.

Jeg vises som tilkoblet hos de (og er mulig å snakke med hvis de tar kontakt først).

Jeg gikk jo inn og slettet en del unødvendige kontakter som kom fra hotmailkontoen min etter jeg logget på for første gang, vet ikke om det har noe å si.

Uansett så lagde jeg meg en ny hotmailkonto, og da fungerer det som det skal. Men da får jeg jo ikke oversikt over "hovedhotmailen" min på telefonen.

Prøvde å logge av og på igjen med hovedkontoen min, men fortsatt vises alle som frakoblet. Leste et sted i tråden at en hadde gjort det og det hadde fungert. Noen som har noen tips?

Og er det noen måte å taste inn "@" og "?" på det innebygde tastaturet på telefonen?

Edit; Nå fant jeg "@", måtte trykke på shift-knappen først. Men "?" finner jeg ikke, bare det som er opp ned.

Edit 1; Nå funket det plutselig igjen, logget helt av og på igjen, og vips kom alle kontaktene mine opp. Pussig.

Hehe.. jeg hadde det samme problemet den gangen jeg faktisk hadde en fungerede Touch. Men etter at jeg byttet ROM'en på den, så fungerte det helt fint.

Skal nevnes at det ligger en MSN patch på HTC's hjemmeside, som skal fikse det meste som er feil.

"?" tegnet finner du ved å bytte til "symboler". Dette må være det mest idiotiske stedet å ha spørsmålstegnet. Men det du kan gjøre for å slippe dette,er å laste ned ett nytt tastatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det bare å håpe at den fungere som det skal utover.

Har lastet ned "phone pad" også, men synes det går greit å bruke tastaturet også. Litt pussig at det er relativt enkel tilgang på masse andre rare tegn (blant annet oppned spørsmålstegn) men ikke det vanlige. Fant jo det under symboler, men det er jo en tanke tungvindt kan man si.

Et eller annet sted i tråden var det snakk om "track ID", har søkt men finner ikke tilbake til de trådene (og gidder ikke å lese gjennom 1500 innlegg etter det i kveld). Finnes det noe slikt program å laste ned til telefonen?

Lenke til kommentar

Har to spesifikke ting jeg har problemer med.

1: Klarer ikke erstatte denne "weather" filen i root mappen, da den er skrivebeskyttet. Noen som vet en grei måte å komme seg rundt denne på?

2: Wlan fungerer ikke på mobilen. Har en mistanke om at dette skyldes instillinger, men vet ikke. Har helt ordinært telenor internett, men med passord(som jeg har lagt inn). Står at jeg er tilkoblet, men får ikke tilgang til internett/msn. Har installert modaco GPRS for å deaktivere dette. Problemet mitt var at GPRS sto som standard tilkoblingsmåte, så hver gang jeg koblet til internett gikk denne på. Hvordan kan jeg løse dette?

Lenke til kommentar
Hmm.. fikk nytt simkort idag, men det network wizarden får ikke til innstillingene.. Hva heter den sida en kan laste ned automatisk konfigurator nå igjen?

<a href="http://smartmobil.no/" target="_blank">http://smartmobil.no/</a> ? Jeg vet ikke. Men jeg tror det er der :)

Noen som vet hvor mye det vil koste å reparere Touch'en min? går utifra dere hatt fått med dere hva som er gale.

Hvis ikke, så kan dere lese det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=882065&hl=

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
Hvis jeg har OneCall, hvilken av operatørene velger jeg da på konfiguratoren? Er ikke OneCall på lista.. Og kundeservicetlfen har stengt :(

Hmm.. Nei si det.. Bruker de ikke NetCom sitt nett? Eller har de flyttet over til Norway Networks nå?

Men uansett, så vet jeg ikke. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet til imorgen ;)

Lenke til kommentar
Hvis jeg har OneCall, hvilken av operatørene velger jeg da på konfiguratoren? Er ikke OneCall på lista.. Og kundeservicetlfen har stengt :(

Hmm.. Nei si det.. Bruker de ikke NetCom sitt nett? Eller har de flyttet over til Norway Networks nå?

Men uansett, så vet jeg ikke. Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet til imorgen ;)

Inntil videre bruker de fortsatt Netcom tror jeg.

Mine Netcom-innstillinger fortsatte i alle fall å fungere etter at jeg byttet til OneCall.

Lenke til kommentar

Hmm.. Den oppfører seg litt rart foreløpig. Den skifter mellom NetCom og OneCall der oppe hele tida, og den roamer plutselig av og til? Men ellers funker telefon og meldinger som vanlig tror jeg.. Hmm nå har jeg lasta inn NetCom innstillinger, fordi jeg sendte en MMS til den uten den kom frem. Likevel har den enda ikke kommet frem :(

Endret av namk
Lenke til kommentar
Har kommet litt lenger når det gjelder været, men er ikke i mål enda. La inn tre steder; Kr sand, Bergen og Geilo. Bergen fungerer av de tre. De to andre fungerer ikke...Vet jo at det skal gå, for det har jo Tobias fikset.

Legger ved HH_weather filen, så kan dere se om dere finner noe smart/usmart ...

Infoen er hentet fra accuweather..

HH_0414_WeatherCities.xml

Sjekket ut denne? tror det er denne som er lagt ut på siden her, men den har blitt endra.

Link http://forum.xda-developers.com/showthread...=weather+norway

Lenke til kommentar
Hmm, hva har skjedd med programlisten min? Punktlistene fungerer jo ikke lenger. Noen som vet hva problemet er? Ser jo ganske rotete ut nå.

Har forresten vært labert med forslag til flere programmer. Noen som har noen kule spill?

Jeg anbefaler Age Of Empires Gold Edition!

Touch'en skulle hatt en kraftigere prossesor, for da kan man installere Playstation emulator. Er en fyr på Youtube som har gjort det. Og jeg må si det ser veldig gøy ut å ha Final Fantasy 7 på mobilen :p

Lenke til kommentar

Har et spørmål ang. EDGE.

Ser at den slår seg på selv hele tiden, hvorfor gjør den det. Dette kan vel blir riktig dyrt etter vært.

Noen som vet hvordan dette fungerer. Hvis det er slik at kronene ruller når den er på, hvordan får jeg slått av dette. Den kommer jo på igjen.

Lenke til kommentar

Ser at den slår seg på selv hele tiden, hvorfor gjør den det. Dette kan vel blir riktig dyrt etter vært.

Noen som vet hvordan dette fungerer. Hvis det er slik at kronene ruller når den er på, hvordan får jeg slått av dette. Den kommer jo på igjen.

Du betaler for datatrafikk. Selv bruker jeg det programmet som fulgte med på cden. Det gir en god graf over hvor mye det har kostet meg å surfe per time,dag og måned. Jeg har ikke merket at EDGE skrur på seg selv. Mulig du har kommet borti vær knappen med jevne mellomrom da?

Lenke til kommentar

Du betaler for datatrafikk. Selv bruker jeg det programmet som fulgte med på cden. Det gir en god graf over hvor mye det har kostet meg å surfe per time,dag og måned. Jeg har ikke merket at EDGE skrur på seg selv. Mulig du har kommet borti vær knappen med jevne mellomrom da?

den slår seg på f.eks når den skal laste inn været på nytt, men det ser ikke ut som den slår seg av igjen.

Er det noen som har fått msn messeger til å fungere riktig. får opp alle kontaktene mine, men de er frakoblet hele tiden. bruker wlan. ser ikke ut som jeg kommer online selv om jeg trykker på koble til......noen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar

den slår seg på f.eks når den skal laste inn været på nytt, men det ser ikke ut som den slår seg av igjen.

Er det noen som har fått msn messeger til å fungere riktig. får opp alle kontaktene mine, men de er frakoblet hele tiden. bruker wlan. ser ikke ut som jeg kommer online selv om jeg trykker på koble til......noen som kan hjelpe.

EDGE'en må du deaktivere selv. et gjør du ved å trykke på "deknings ikonet". Det med MSN er en kjent feil. Det ligger en fix for det på htc's hjemmeside.

Lenke til kommentar

EDGE'en må du deaktivere selv. et gjør du ved å trykke på "deknings ikonet". Det med MSN er en kjent feil. Det ligger en fix for det på htc's hjemmeside.

Vet ikke om jeg var på riktig side, men jeg fant ikke noen fix for msn der?

Den ble fjernet fra siden deres merkelig nok. Heldigvis fikk jeg lagt inn fixen.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg var på riktig side, men jeg fant ikke noen fix for msn der?

Den ble fjernet fra siden deres merkelig nok. Heldigvis fikk jeg lagt inn fixen.

ARG..typisk flaksen min...hehe

Noen som vet andre sider det går ann å få den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...