Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Tobias: jeg nevnte noe om det gikk ann å få risterespons på tastingen for noen innlegg siden, og du sa du ikke hadde hørt om noe slikt... Men kom over et tidligere innlegg fra deg: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=8954307 Fårstår jeg det riktig hvis dette er det jeg mener? (litt dumt å spørre deg om hva jeg mener- men du skjønner kanskje, hehe). Hvordan fungerer eventuelt dette? Noen som kunne prøvd og sagt hvordan dette er?

Gå ta' banen!

Du har sikkelig lest alle innleggende da!

Det innlegget du sikter til var skrevet noen få dager før jeg fikk min egen Touch, og jeg har aldri prøvd det ut. I tillegg har jeg aldri sett det diskutert noe etterpå, så jeg regner med at det ikke er noe som var så vellykket - akuratt ...

 

Tobias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som nevnt kunne den hatt en kraftigere prosessor, men med en liten overklokking, så går det meste ganske "smooth".

Overklokking og ...

Overklokking er bra, men det som virkelig har fått fart på min Touch er å justere Glyph cache til 32768. Jeg vet ikke hva Glyph cache er eller hva den gjør, men resultatet av justeringen er at menyene og oppstart av programmer flyter merkbart MYE raskere!

 

For dere som har Blue Touch ROM så kan dere justere Glyph under Preformance-fanen i Advanced corfiguration-verktøyet.

 

For dere andre ... så tror jeg at dere kan justere dette i registeret, men jeg klarer ikke å finne nettsiden hvor jeg leste informasjonen om dette ...

 

Tobias

 

HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 4096 (DWORD decimal)

 

Fant dette på XDA. Kanskje det kan ha noe med saken å gjøre?

 

Hva sto din glyph cache på i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Som nevnt kunne den hatt en kraftigere prosessor, men med en liten overklokking, så går det meste ganske "smooth".

Overklokking og ...

Overklokking er bra, men det som virkelig har fått fart på min Touch er å justere Glyph cache til 32768. Jeg vet ikke hva Glyph cache er eller hva den gjør, men resultatet av justeringen er at menyene og oppstart av programmer flyter merkbart MYE raskere!

 

For dere som har Blue Touch ROM så kan dere justere Glyph under Preformance-fanen i Advanced corfiguration-verktøyet.

 

For dere andre ... så tror jeg at dere kan justere dette i registeret, men jeg klarer ikke å finne nettsiden hvor jeg leste informasjonen om dette ...

 

Tobias

Er vel dette programmet du snakker om Tobias:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=317070

 

Får ikke testet det nå fordi jeg har sendt inn telefonen til service pga dårlig respons i berøringsskjermen.

Endret av superman
Lenke til kommentar
Som nevnt kunne den hatt en kraftigere prosessor, men med en liten overklokking, så går det meste ganske "smooth".

Overklokking og ...

Overklokking er bra, men det som virkelig har fått fart på min Touch er å justere Glyph cache til 32768. Jeg vet ikke hva Glyph cache er eller hva den gjør, men resultatet av justeringen er at menyene og oppstart av programmer flyter merkbart MYE raskere!

 

For dere som har Blue Touch ROM så kan dere justere Glyph under Preformance-fanen i Advanced corfiguration-verktøyet.

 

For dere andre ... så tror jeg at dere kan justere dette i registeret, men jeg klarer ikke å finne nettsiden hvor jeg leste informasjonen om dette ...

 

Tobias

Er vel dette programmet du snakker om Tobias:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=317070

 

Får ikke testet det nå fordi jeg har sendt inn telefonen til service pga dårlig respons i berøringsskjermen.

 

Virker som noe jeg må teste når jeg kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Får ikke testet det nå fordi jeg har sendt inn telefonen til service pga dårlig respons i berøringsskjermen.

 

Sikker på at du måtte sende den til service? Dette kan nemlig også stilles på i registret. Står et eller annet sted i denne tråden hvordan du skal gjøre det.

 

 

...og det fungerte i alle fall veldig bra for meg. Syntes den var litt i underkant følsom før jeg justerte på det; nå er den akkurat som jeg vil ha den.

 

Ellers kan du editere følsomheten i registeret. Bruk for eksempel Total Commander og gå hit: registry\HKLM\Drivers\TouchPanel\PressureThreshold

Jeg har satt min til 12500, men du kan jo prøve deg fram og se hva du liker. Du må restarte Touchen for hver gang du forandrer for at det skal få noen effekt.

Det kan kanskje være litt kronglete å finne registeret med TC. Gå helt til starten ved å trykke på " \ " knappen oppe til høyre. Så trykker du på " \\ " -> registry osv...

Endret av MrHarm
Lenke til kommentar
Tobias: jeg nevnte noe om det gikk ann å få risterespons på tastingen for noen innlegg siden, og du sa du ikke hadde hørt om noe slikt... Men kom over et tidligere innlegg fra deg: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=8954307 Fårstår jeg det riktig hvis dette er det jeg mener? (litt dumt å spørre deg om hva jeg mener- men du skjønner kanskje, hehe). Hvordan fungerer eventuelt dette? Noen som kunne prøvd og sagt hvordan dette er?

Gå ta' banen!

Du har sikkelig lest alle innleggende da!

Det innlegget du sikter til var skrevet noen få dager før jeg fikk min egen Touch, og jeg har aldri prøvd det ut. I tillegg har jeg aldri sett det diskutert noe etterpå, så jeg regner med at det ikke er noe som var så vellykket - akuratt ...

 

Tobias

 

Jepp - har lest litt mer enn det som er "sunt" på dette forumet tror jeg :p heh... Men det er jo herlig å ha den gleden som de små så vidt begynner å få i disse tider:) Bestiller Touch i dag, og har ganske stor tro på at jeg vil like den...

 

Da er det nok ikke helt vellykket nei, og som en annen skrev over, så reagerte det visst litt sent, og da blir jo hele meningen borte. Blir mer en plage da, så dropper nok å prøve det da.

Endret av DKH
Lenke til kommentar
Som nevnt kunne den hatt en kraftigere prosessor, men med en liten overklokking, så går det meste ganske "smooth".

Overklokking og ...

Overklokking er bra, men det som virkelig har fått fart på min Touch er å justere Glyph cache til 32768. Jeg vet ikke hva Glyph cache er eller hva den gjør, men resultatet av justeringen er at menyene og oppstart av programmer flyter merkbart MYE raskere!

 

For dere som har Blue Touch ROM så kan dere justere Glyph under Preformance-fanen i Advanced corfiguration-verktøyet.

 

For dere andre ... så tror jeg at dere kan justere dette i registeret, men jeg klarer ikke å finne nettsiden hvor jeg leste informasjonen om dette ...

 

Tobias

 

Arh... Du er en genial mann Tobias :p Nå har jeg stilt den inn på 32768. Merker at oppstarten av tlf. er merkbart raskere! Jeg vet heller ikke hva "Glyph" er, men merker du noe negativt (før meg) eller hva "Glyph" er, så må du huske å dele det med oss ;)

Lenke til kommentar
Sikker på at du måtte sende den til service? Dette kan nemlig også stilles på i registret. Står et eller annet sted i denne tråden hvordan du skal gjøre det.

Meg også ...

Den derre justeringen i registeret hadde ingen merkbar forandring for meg heller, men jeg synes heller ikke at følsomheten er noe problem ... :tease:

 

Tobias

Merket ingen forandring når jeg endret i registeret, heller ikke når jeg prøvde trikset med å trykke lett når man skulle stille inn skjermen. En hard reset funket heller ikke. For meg er følsomheten ganske irriterende, skjer til stadighet at den ikke registrerer bokstaver når jeg skriver meldinger og sånt. Ganske irriterende.

 

Var en kompis som kjøpte en Touch dagen etter meg, og den er mye lettere å bruke, så det er noe galt med den.

 

Gleder meg til jeg får den tilbake, da blir det ny ROM :) Gadd ikke å styre med det rett før jeg skulle sende den inn med tanke på garantien.

Lenke til kommentar

Dra til h******!!! Da slo mobilen seg av, og nekter å slå seg på igjen uansett hva jeg gjør.

 

- Jeg har sjekket om det er strøm på den, og det er det. Jeg har i tillegg tatt laderen i.

 

- Jeg prøvde med en hard-reset, men INGENTING skjer.

 

- Jeg nekter å sende den inn på service nå bla. pga. jeg har ikke orginal ROM'en, og jeg kan ikke installere orginalen igjen. Og det er juletider. altså, det vil ta ca. 2 år før jeg får den tilbake igjen.

 

Hva i H******! er det som skjer? Jeg er så jævlig forbanna nå!

Lenke til kommentar
Dra til h******!!! Da slo mobilen seg av, og nekter å slå seg på igjen uansett hva jeg gjør.

 

- Jeg har sjekket om det er strøm på den, og det er det. Jeg har i tillegg tatt laderen i.

 

- Jeg prøvde med en hard-reset, men INGENTING skjer.

 

- Jeg nekter å sende den inn på service nå bla. pga. jeg har ikke orginal ROM'en, og jeg kan ikke installere orginalen igjen. Og det er juletider. altså, det vil ta ca. 2 år før jeg får den tilbake igjen.

 

Hva i H******! er det som skjer? Jeg er så jævlig forbanna nå!

 

Jeg går utifra du har prøvd å trykke på softrestart"hullet" ved siden av usb inngangen?

Lenke til kommentar
Dra til h******!!! Da slo mobilen seg av, og nekter å slå seg på igjen uansett hva jeg gjør.

 

- Jeg har sjekket om det er strøm på den, og det er det. Jeg har i tillegg tatt laderen i.

 

- Jeg prøvde med en hard-reset, men INGENTING skjer.

 

- Jeg nekter å sende den inn på service nå bla. pga. jeg har ikke orginal ROM'en, og jeg kan ikke installere orginalen igjen. Og det er juletider. altså, det vil ta ca. 2 år før jeg får den tilbake igjen.

 

Hva i H******! er det som skjer? Jeg er så jævlig forbanna nå!

Auch. Det hørtes ikke bra ut. Ofte det er mulig for å fikse det uten service. Husker jeg fikk en oppskrift til min tidligere k800i...

Lenke til kommentar
Dra til h******!!! Da slo mobilen seg av, og nekter å slå seg på igjen uansett hva jeg gjør.

 

- Jeg har sjekket om det er strøm på den, og det er det. Jeg har i tillegg tatt laderen i.

 

- Jeg prøvde med en hard-reset, men INGENTING skjer.

 

- Jeg nekter å sende den inn på service nå bla. pga. jeg har ikke orginal ROM'en, og jeg kan ikke installere orginalen igjen. Og det er juletider. altså, det vil ta ca. 2 år før jeg får den tilbake igjen.

 

Hva i H******! er det som skjer? Jeg er så jævlig forbanna nå!

 

Jeg går utifra du har prøvd å trykke på softrestart"hullet" ved siden av usb inngangen?

 

Jepp, jeg har nok det! jeg vet ikke hva jeg kan gjøre nå. den slår seg ikke på, så da er jeg jo rimelig fucked..

Lenke til kommentar

Okay.. Jeg vet ikke om julenissen er innblandet i dette, menne jah.. Hvordan skal jeg si dette..

Touch'en følte for å leve igjen, så den slo seg på.. helt alene :wow: Og den er formatert :wow:

 

Vennligst.. Hva skjedde nå nettopp? Er det nå jeg skal begynne å tro på gud? Nå fungerer den plutselig fint. Får se hvor lenge den holder seg denne gang. Og er jeg smart, så flasher jeg orginal ROM'en tilbake igjen før det er for sent.. hehe..

Lenke til kommentar
Vennligst.. Hva skjedde nå nettopp? Er det nå jeg skal begynne å tro på gud? Nå fungerer den plutselig fint. Får se hvor lenge den holder seg denne gang. Og er jeg smart, så flasher jeg orginal ROM'en tilbake igjen før det er for sent.. hehe..

 

He-He!

Jeg skjønner ikke hva det er med folk og tingene deres - det skjer "alltid" noe galt.

Er det ikke virus så er det en eller annen bugg. Min erfaring er at det som er ette eller annet som brukeren har tullet til selv. Jeg får aldri noe galt med mine produkter, men det kommer kanskje av at jeg tror på Gud ...?

 

BTW: Et triks fra dem som tror på reinkarnasjon: Når ingen ting annet virker kan det være lurt å ta ut bateriet og vent litt før du setter det inn igjen. Da starter ofte mobilen et nytt liv - reinkarnert på en måte ...

 

Tobias

 

Jeg var 2 minutter unna å trykke kjøp. Doh.

KJØP!!!!!!!!!

 

Tobias

Lenke til kommentar
Jeg var 2 minutter unna å trykke kjøp. Doh.

Nå er det vel ikke Steffen_moss sin mobil du skal kjøpe da... ;)

 

Så lenge du er villig til å bruke litt tid på å finne programmer og tweake den litt så er det en kjempemobil. Jeg er i alle fall fornøyd, mange som blir imponert når jeg drar den opp av lommen også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...