geirbergmann Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg hadde noen spørsmål så jeg tror jeg samler de 1. Er det ikke mulig å fjerne sim-kontaktene fra kontakt-lista? Nå har jeg dobbelt opp. Outlokk-kontaktene og sim-kontaktene. De samme 2 ganger... 2. Jeg har lagt inn betaplayer på min htc og bruker pocketdivxencoder til å komprimere film/video med. Men jeg syns kvaliteten blir veldig dårlig! Såvidt jeg vet har jeg satt kvaliteten på det høyeste... Er det noen som har noen forslag på et annet komprimeringsprogam som kan være bedre? Eller kan det være betaplayeren? 3. Jeg har overklokket tlf til 247 mhz. Har sett det er flere som har gjort det samme. Men hvorfor akkurat 247? Er det noen som har overklokket mer uten problemer? 1. Bruker du PocketCM Contacts, så vil SIM-kontaktene være skjult. 2. Sjekk instillingene i BetaPlayer under "Video". Sjekk om video-kvaliteten står på fullt. 3. Min Touch er overklokket til 260 mhz. Har ikke hatt noen problemer. Men dette varierer fra mobil til mobil. har også lest om de som har overklokket til 312 mhz uten problemer. Det er bare å prøve seg fram hvis du tør 1. PocketCM Contact var jo helt genial! Den burde vært standard på alle touch! Takk for tipset! 2. videoinstillinge står på "normal" som er det beste... De andre alternativene er "low" eller "lowest"... 3. Får se om jeg tester å overklokke den litt mer etterhvert. Litt kjedelig hvis jeg ødelegger tlf.. Nå har jeg et problem til..hehe Jeg får ikke gprs´en til å funke... Jeg har prøvd å legge inn internett instillinger automatisk fra Dangaard og jeg har også prøvd å legge de inn manuelt fra guiden på smartmobil.no. Ingen av de funker. Jeg får mms til å virke, men altså ikke "netcom internett" som det er i mitt tilfelle... Noen som vet hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 geirbergmann: Test med denne fila. Den er 600kbps, XviD, 320x240, 25 FPS, altså normal PPC-størrelse med litt ekstra bitrate. http://spackfish.com/hw/FF12-Trailer320x240.avi Size: 23,6 MB (24 671 180 bytes) Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 geirbergmann: Test med denne fila. Den er 600kbps, XviD, 320x240, 25 FPS, altså normal PPC-størrelse med litt ekstra bitrate. http://spackfish.com/hw/FF12-Trailer320x240.avi Size: 23,6 MB (24 671 180 bytes) Bildekvaliteten på den var ikke så værst! Men fikk feilmelding på lyden.. "audio codec (AC-3) not supported by player" Hvilket program har du komprimert den i? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Sannsynligvis Virtualdub som er programmet jeg bruker for transkoding til AVI-container. Det er viktig at du velger two-pass komprimering for best kvalitet når du transkoder video. Har du prøvd å bruke TCPMP som er en tidligere versjon av BetaPlayer? http://picard.exceed.hu/tcpmp/test/ Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Jeg har gjort en vellykket oppdatering av ROM Jeg har fulgt denne. Ble ferdig med punkt 3 nesten. Den progresjonsbare skjermen på mobilen fant plutselig ut at USB-kabelen ikke var koblet til, og jeg har den gamle ROM-en. Men jeg får ikke koblet meg til PC-en lenger. Får melding: Kjenner ikke igjen USB-enhet når jeg kobler den til. EDIT: Jeg restartet PC-en, så funket det. Også prøvde jeg på nytt og det virka Så nå er den nye ROM-en på plass=) Tusen takk for hjelpen Endret 9. desember 2007 av spruddel Massivt sitat kuttet ned. Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Sannsynligvis Virtualdub som er programmet jeg bruker for transkoding til AVI-container.Det er viktig at du velger two-pass komprimering for best kvalitet når du transkoder video. Har du prøvd å bruke TCPMP som er en tidligere versjon av BetaPlayer? http://picard.exceed.hu/tcpmp/test/ Det er TCPMP jeg bruker nå. Er ikke det en nyere versjon av betaplayer? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Begge deler. TCPMP began as an open source player for Windows CE and Windows Mobile called Betaplayer. In 2007, CoreCodec discontinued TCPMP and plans on renaming it to BetaPlayer and will expand on the supported platforms by releasing COM, .NET, Linux (GTK+), Linux (QT), Linux (QTopia), and Apple Computer's Mac OS X versions. Den het altså BetaPlayer før 2005 og vil hete det etter 2007. Derfor er det best å bruke navnet TCPMP når det er den versjonen du bruker. ( Sannsynligvis ~0.70 ) Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Begge deler. TCPMP began as an open source player for Windows CE and Windows Mobile called Betaplayer. In 2007, CoreCodec discontinued TCPMP and plans on renaming it to BetaPlayer and will expand on the supported platforms by releasing COM, .NET, Linux (GTK+), Linux (QT), Linux (QTopia), and Apple Computer's Mac OS X versions. Den het altså BetaPlayer før 2005 og vil hete det etter 2007. Derfor er det best å bruke navnet TCPMP når det er den versjonen du bruker. ( Sannsynligvis ~0.70 ) ok jeg har versjon 0.72RC1 Kikka på Virtualdub spilleren, det virka rimelig avansert... Er ikke no flink i dette. Hadde en annen koverterer på maskinen min også som heter "any video converter" Skal teste den nå. Brukte disse instillingene: xvid, 320x240, bitrate: 768, framerate, 25 Veit ærlig talt ikke hva det betyr utenom str på skjerm... Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har gjort en vellykket oppdatering av ROM Jeg har fulgt denne. Ble ferdig med punkt 3 nesten. Den progresjonsbare skjermen på mobilen fant plutselig ut at USB-kabelen ikke var koblet til, og jeg har den gamle ROM-en. Men jeg får ikke koblet meg til PC-en lenger. Får melding: Kjenner ikke igjen USB-enhet når jeg kobler den til. Pust dypt inn! Det høres ut som om du opplever noe av de problemene som jeg også hadde. Jeg tror at løsningen er å hard-resette. Du har antagelig ikke engang startet med å laste inn den nye ROM'en så den er sikkert helt inntakt på mobilen din. Jeg vet ikke, men det kan hende du må forsøke seg noen ganger, og prøv dette med å ta ut SIM-kort og setted det orginale minne kortet inn. Tobias Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Om vi tar tidsmaskinen rett over to år tilbake finner vi denne jeg da skrev: http://brillegeit.com/hw/video/xvid.html Her har du to codecs du bør installere og transkode til, XviD MPEG4 og LAME Mp3: http://www.free-codecs.com/download/Koepi_XviD.htm http://www.free-codecs.com/download/LAME_ACM_Codec.htm Det du må gjøre i tillegg til det jeg skrev to år siden er å gå til Video->Filters og legge til "resize" med oppløsning 320x240 og Audio->Full processing mode, Audio->Compression og velge LAME MP3 med f.eks 96 eller 128 kbps bitrate. Når det kommer til bitrate er det antall bit med data for hvert sekund audio eller video. 768 kbps i ditt tilfelle betyr at ett minutt blir ( ( 60 x 768 ) / ( 8 * 1000 ) ) 5.76 MB. Én time blir 345.6 MB for video med den bitraten. Med 320x240 vi jeg si at 400 kbps er nok for OK kvalitet med two-pass komprimering. Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Om vi tar tidsmaskinen rett over to år tilbake finner vi denne jeg da skrev:http://brillegeit.com/hw/video/xvid.html Her har du to codecs du bør installere og transkode til, XviD MPEG4 og LAME Mp3: http://www.free-codecs.com/download/Koepi_XviD.htm http://www.free-codecs.com/download/LAME_ACM_Codec.htm Det du må gjøre i tillegg til det jeg skrev to år siden er å gå til Video->Filters og legge til "resize" med oppløsning 320x240 og Audio->Full processing mode, Audio->Compression og velge LAME MP3 med f.eks 96 eller 128 kbps bitrate. Når det kommer til bitrate er det antall bit med data for hvert sekund audio eller video. 768 kbps i ditt tilfelle betyr at ett minutt blir ( ( 60 x 768 ) / ( 8 * 1000 ) ) 5.76 MB. Én time blir 345.6 MB for video med den bitraten. Med 320x240 vi jeg si at 400 kbps er nok for OK kvalitet med two-pass komprimering. Prøver meg på en fil nå, får se åssen den blir Det er en ganske lang prossess man må igjennom.. Må man gjøre det hver gang...? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 http://www.vjforums.com/showthread.php?t=14660 Lag én VCF for firstpass og én for secondpass og velg samme input og output for begge gangene og legg de begge to i prosessinglista før du starter. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Sikkert feil tråd å spørre i, men har en som sier at htc er det høyest feilprosent på. Stemmer det? Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 http://www.vjforums.com/showthread.php?t=14660 Lag én VCF for firstpass og én for secondpass og velg samme input og output for begge gangene og legg de begge to i prosessinglista før du starter. Nei det her skjønner jeg ikke så mye av... Blei for mye ukjent.. Er det ikke en enklere måte å gjøre dette på? Velg fil, set kvalitet, lagre fil som, kjør....? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Klart det finnes, som Pocketdivxencoder. Men du spurte hva jeg brukte, og Virtualdub (AVI) og MeGUI (Matroska) er mine weapons of choice. Pocketdivxencoder er forresten bare et grafisk frontend forran Mencoder som mange andre programmer. Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Klart det finnes, som Pocketdivxencoder. Men du spurte hva jeg brukte, og Virtualdub (AVI) og MeGUI (Matroska) er mine weapons of choice. Pocketdivxencoder er forresten bare et grafisk frontend forran Mencoder som mange andre programmer. Setter veldig pris på at du gidder å hjelpe meg! Hva gjør jeg med de 2 filene jeg lagde med vdm da? Hvordan "smelter" jeg de sammen? Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Sikkert feil tråd å spørre i, men har en som sier at htc er det høyest feilprosent på. Stemmer det? Vær kritisk! Når noen slenger ut en påstand; spør alltid etter dokumentasjon. Jeg skal vedde på at kameraten din ikke kan dokumentere påstanden sin. Kan han ikke det er det i værste fall en myte. Det har vert gjort undersøkelser på dette og de er refferert til i media, men jeg kan ikkehuske noe om HTC. Hva jeg husker så var det mer som skilte modellene enn merkene. Tobias Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Sikkert feil tråd å spørre i, men har en som sier at htc er det høyest feilprosent på. Stemmer det? Vær kritisk! Når noen slenger ut en påstand; spør alltid etter dokumentasjon. Jeg skal vedde på at kameraten din ikke kan dokumentere påstanden sin. Kan han ikke det er det i værste fall en myte. Det har vert gjort undersøkelser på dette og de er refferert til i media, men jeg kan ikkehuske noe om HTC. Hva jeg husker så var det mer som skilte modellene enn merkene. Tobias Han hadde ikke dokumentasjon, for det ba jeg om. Søkte litt på nettet, og der sa tester at det var SE.MEN fyren jobber i spaceworld, og hadde vært på kurs. Derfor de ikke førte htc... Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Vel, Spaceworld er vel den elektro-butikken med MINST troverdighet i hele Norge. En jeg kjenner jobbet der før, og verre røverhistorier har jeg aldri hørt. Ledelsen ba selgerne jukse på alle mulige måter. Apropos mye feil, det er ikke mange år sidene Nokia lå absolutt på topp når det gjaldt feilrate. Husker med gru modeller som 8310 og 6310. Firmaet jeg jobbet i da, kjøpte inn 50stk. 8310 og 100stk 6310. Alle 8310 måtte byttes ut, og etter en "hemmelig" avtale mellom forhandleren vår og Nokia, fikk vi byttet ut alle 6310 med 6310i (som var langt bedre) kostnadsfritt. Var det noen forhandlere som IKKE solgte Nokia av den grunn? Tror nok grunnen til at Spaceworld ikke selger HTC er en HELT annen, feks. at Spaceworld primært selger til privatmarkedet, mens HTC primært blir brukt av bedriftsmarkedet. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Klart det finnes, som Pocketdivxencoder. Men du spurte hva jeg brukte, og Virtualdub (AVI) og MeGUI (Matroska) er mine weapons of choice. Pocketdivxencoder er forresten bare et grafisk frontend forran Mencoder som mange andre programmer. Setter veldig pris på at du gidder å hjelpe meg! Hva gjør jeg med de 2 filene jeg lagde med vdm da? Hvordan "smelter" jeg de sammen? Du skal helst ikke bruke VDM ( VirtualDubMod ) men vanlige Virtualdub og hvertfall ikke den versjonen fra siden min som er to år gammel. ---------- Start Virtualdub Video->Compression->XviD->Twopass/First pass Video->Filters->Add->Resize->OK->320x240 Audio->No audio File->Save Processing Settings->firstpass.vcf Video->Compression->XviD->Twopass/Second pass->500kbps Audio->Full Processing Mode Audio->Compression->LAME MP3->96kbps File->Save Processing Settings->secondpass.vcf File->Load Processing Settings->firstpass.vcf File->Job Control->Edit->Process Directory->Velg innmappe->Velg utmappe OK File->Load Processing Settings->secondpass.vcf File->Job Control->Edit->Process Directory->Velg samme innmappe->Velg samme utmappe Start -------- Når de to vcf-filene er laget er det bare siste steg du behøver å gjøre neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå