Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Bare hyggelig :)

 

Får ikke valgt egen alarm jeg heller så lurer på om du må konvertere de til .wav og legge de i \Windows. Er iallefall der Alarm2.wav og Alarm5.wav ligger og de finner du jo i lista.

9066856[/snapback]

 

 

Tror nok dette stemmer ja. Har vært sånn tidligere på min Imate og tytn. At alarmer og varslinger må være i wav format.

 

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoi malloy..

 

Her sitter jeg med ett stort smil om munnen.. Jeg rett og slett digger denne telefonen..

 

Tekst-skriving går forbausende greit med både Phonepad og standard-keyboardet synes jeg. Spesielt imponert over standard-keyboardet sin evne til å "spå" hvilket ord jeg vil skrive :thumbup:

 

Ellers ser dynamisk overklokking ut til å virke helt ypperlig. Jeg har nå i tillegg satt på "boost" på 272mhz i små perioder.

 

Mitt overklokkingssetup er nå som følger:

 

Minimum: 143mhz

Org: 201mhz

Max: 247mhz

Boost: 273mhz

 

Dette oppsette fungerer til nå smertefritt og jeg merker ikke at den dynamisk forandrer på hastighetene, MEN jeg merker at menyene er kjappe og fine når jeg trenger det :w00t:

 

Jeg har en del erfaring fra PC-overklokking og denne overklokkingen her virker bortimot så risikofri som det er mulig å få slikt. Mobilen blir ikke varm noe som er meget positivt. Den gir heller ingen tegn på at komponenter ikke takler hastigheten. Siden dette også er software-overklokking så vil jeg ikke tro at det vil være noe problem hvis det skulle oppstå noen feil. Så lenge ikke telefonen dør så kan man jo bare fjerne programmet før man sender telefonen til reparasjon :whistle: Men det ville jo selvsagt aldri jeg funnet på :innocent:

 

Til dem som er vågale. Hvis telefonen begynner å få "artifacts"(i mangel av godt norsk ord) på skjermen, telefonen begynner å låse seg eller blir unormalt varm så er dette tegn på at man overklokker for mye. Hvis telefonen virker helt normal så er man mest sannsynlig på sikker jord.

 

Jeg har også testet en del nett-surfing både med IE og Opera via wifi og dette er fine greier. Overaskende nok synes jeg faktisk at IE viser sider bedre enn Opera :hmm: Det hadde jeg aldri trodd tidligere. Skjermen fungerer fint og nå begynner jeg å få taket på finger-scrolling også. Denne scrollingen går "feil" vei men dette vente jeg meg kjapt til.

 

Musikkspilleren har jeg også testet. De medfølgende ørepluggene gir ett svakt sus og er ikke noe å spare på spør du meg. Jeg vil derfor gå til til innkjøp av ett A2DP-kompatibelt headsett som jeg kan bruke eksterne hodetelefoner til. Jeg mener å ha lest at lydkvaliteten da blir helt ok.

 

Når det kommer til kameraet så er ikke dette en telefon for folk som er glade i å ta bilder :D Jeg bryr meg lite om slikt, og jeg mener kameraet kun er godt for krisebilder. Ikke har det lys heller slik at bilder i mørke omgivelser er totalt meningsløst.

 

Hmm.. Skulle egentlig bare skrive en liten kommentar her jeg og plutselig ble det en mini-test... Så da må jeg vel oppsummere også da?

 

Fornøyd? HELL YEAH

Er dette en telefon for alle? Nei

 

PS! Føkker du til mobilen din med overklokking så ikke skyld på meg :tease:

Lenke til kommentar

Ååhh vil kjøpe telefon nå..

 

Men hvor mye vil den falle hos komplett, netshop osv i de kommende dager??

 

De har jo overpriset den enormt..

En prisforskjell på 800,- fra komplett og netshop til prisen til elkjøp er for mye..

 

Vet jo at den koster 4088 på noen av butikkene.. Men liker netshop siden den har hentebu..

Lenke til kommentar

Overklokkingen gjorde at usability opplevelsen gikk opp de nødvendige hakkene for at mobilen ble til å leve med.

 

Helt enig med personen som mener at IE > Opera. Kjører jeg fullskjerm på opera og skal bytte til en ny side/portal, håndterer IE dette mye bedre enn opera.

 

Jeg skulle ønske at Touch hadde taster som M600i hadde da ville denne vært suveren.

 

Filmvisning er en stor opplevelse. Jeg tipper at kun iPhone slår denne på det.

Lenke til kommentar
dere har hatt ppc før. hva er en skummel tempratur for CPU'en i en telefon?

9074341[/snapback]

 

Jeg hadde en Qtek S100 før og jeg syntes det ble skummelt da den starter å bli veldig varm uten at man gjorde noe.. Jeg hadde ikke noen temp måler, men følte meg fram..

 

Som det har blitt nevt tidligere er å se etter artifacts og om telefonen oppfører seg rart.

 

Det er vel egentlig det enkleste å se etter..

Lenke til kommentar

Ja, det er "MSN" på mobilen. Den har støtter både Windows Live Messenger og Windows Live Mail. Da jeg logget meg på første gang, hentet den automstisk mitt Messenger-bilde og hele kontaktlisten min. Du kan velge om Messenger-listen skal legges til i adresseboka i telefonen.

 

Ja, du kan bruke Messenger over WiFi, det er ikke noe problem. Hvis du beveger deg ut av WiFi-sonen, hopper den over på mobilnettet (EDGE).

 

PS: Denne posten er lagt inn fra Touch'en :-)

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Mitt overklokkingssetup er nå som følger:

 

Minimum: 143mhz

Org: 201mhz

Max: 247mhz

Boost: 273mhz

9071900[/snapback]

 

 

Til de som har telefonen, er dette et overklokkingsoppsett å satse på igrunn uten at telefonen tar noe som helst skade?

9075471[/snapback]

 

Det er vel ingen her som vil skrive under på at telefonen ikke tar skade av det - rett og slett fordi dette er ditt eget ansvar.

 

Når det er sagt, jeg kjørte en Qtek S200 i over et år med konstant overklokking til 247 MHz. Den er fremdeles helt fin. Den har nøyaktig samme CPU som Touch'en.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Du kan velge om Messenger-listen skal legges til i adresseboka i telefonen.

 

9076362[/snapback]

 

Hvordan fikk du til å velge? Når jeg skulle logge meg på Messenger så KREVDE den at den la hotmail kontaktene mine i telefonlisten. Så da ble det fort rotete der inne :(

Lenke til kommentar
Du kan velge om Messenger-listen skal legges til i adresseboka i telefonen.

 

9076362[/snapback]

 

Hvordan fikk du til å velge? Når jeg skulle logge meg på Messenger så KREVDE den at den la hotmail kontaktene mine i telefonlisten. Så da ble det fort rotete der inne :(

9076515[/snapback]

 

Hmmnei, jeg fikk velge om de skulle legges til eller legges til og flettes. Jeg valgte fletting, og siden alle messenger-kontaktene mine lå i adresselisten fra før, ble det bare lagt til messenger-adresse til de eksisterende kontaktene.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Har bestemt meg, må ha denne nå (før ferien om ei uke). Bestiller fra Idedata, de har den i alle fall på lager. Et par hundrelapper fra eller til... Julaften om noen dager altså... :-)

9076580[/snapback]

 

De har den på elkjøp til 3995.. Bare så du vet det.

Og den skal være på lager der..

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Har bestemt meg, må ha denne nå (før ferien om ei uke). Bestiller fra Idedata, de har den i alle fall på lager. Et par hundrelapper fra eller til... Julaften om noen dager altså... :-)

9076580[/snapback]

 

De har den på elkjøp til 3995.. Bare så du vet det.

Og den skal være på lager der..

9076583[/snapback]

 

Ringte i går, og de hadde den ikke på lager der eller på Lefdal. Lagerbeholdning på nett stemte ikke og de var usikre på leveringsdato...

Lenke til kommentar

okej.. Da er det jo en annen sak.. Men er ikke så rart at de er tomme kan man si :p

 

Når de har prisa den fra 200 til 800 kr billigere enn andre webshopper..

 

Men hvorfor ikke kjøpe fra amentio eller ybs?? De har den jo til 4114,-

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Hmmnei, jeg fikk velge om de skulle legges til eller legges til og flettes. Jeg valgte fletting, og siden alle messenger-kontaktene mine lå i adresselisten fra før, ble det bare lagt til messenger-adresse til de eksisterende kontaktene.

 

-snubbel

9076525[/snapback]

Jeg kunne i teorien også velge så jeg valgte nei men når jeg skulle logge meg på messenger delen så fikk jeg opp en melding at jeg MÅTTE synce kontaktene fra hotmail til mobilen for at jeg skulle kunne bruke messenger.

 

Men når jeg tenker meg om så er det jo fullt mulig å få lagd en "gruppe" som heter Privat og så kan jeg bare legge de normale kontaktene mine i denne og sette på filter, så slipper jeg å se alle hotmail kontaktene mine i lista...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...