Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Jeg avbestilte min for et par dager siden. Om ikke alle funksjonene fungerer her i Norge så venter jeg heller til den Norske utgaven dukker opp.

8994522[/snapback]

 

ikke sikkert det virker noe bedre:/

 

Har selv sendt en mail til AccuWather, og fikk noe av det samme svaret Tobias fikk. meget synd dette. som han sier så er det liten vits å instalere et annet program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tok en liten kikk jeg. Er nok fordi jeg installerte det så lenge siden at jeg kjører v 2.x. Om jeg ikke tar feil kan man bruke de gamle "skinnene" på den nye versjonen. Uansett. Det danske "skinnet" jeg pratet om ligger her. Test det, og se om det funker.

Ellers kan du jo lage din egen skin også :) Burde ikke være så pes å bare lage noen små endringer på et eksisterende skin kanskje.

8993586[/snapback]

Beklager folkens!

Det danske skinet er helt på hue, og kan bare skrive "xxxxxxxx".

 

Er det noen som har Adobe® Photoshop og kan kjapt lage et skin til oss?

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/skins.html?en

 

Tobias

8994025[/snapback]

Mulig at jeg kan hjelpe. Sitter uansett og jobber i photoshop akkurat nå, men da må dere være behjelpelig å teste, for jeg orker ikke dra frem gamle ipaq'en og installere ny versjon bare for det ;-)

8994724[/snapback]

Sorry folkens. Det mangler masse filer i den skin builder saken deres. Det går ikke engang å kompilere eksempel skins de har vedlagt. Er muligens derfor det ikke finnes noe særlig skins enda. Tror rett og slett de har tabbet seg litt ut, når det la ut skin builderen. Det var en time bortkastet gitt :thumbdown:

Lenke til kommentar

HTC oppdaterer!

HTC har oppdatert sine nettsider for suport av Touch. Nå kan vi laste ned brukerhåndboken på Norsk. Hele den svære svarte boka er oversatt til norsk, noe som tyder på at HTC tar sine norske kunder på alvor.

 

På bildene i håndboken kan vi se opperativsystemer og Touch-flo på norsk!

 

Jeg kan også se Ålborg, DK i listen av værstasjoner (på et bilde). Denne byen er ikke med i den engelske versjonen, og det betyr at HTC har lagt til flere byer for bruk i væraplikasjonen, :thumbup:

 

http://www.htc.com/support/support_htctouch.htm#

 

Tobias

Lenke til kommentar
Da har Idedata denne på lager  :!:

9001901[/snapback]

 

uh jaha?

 

http://www.idedata.no/butikk/butikk.asp?m=...4D10E17FED6FDCB

 

kr 3 490 eks mva

 

kr 4 363 ink mva

 

Lagerstatus: Ubekreftet dato: 16.07.07 :hmm:

 

[edit]Dette gjelder den norske versjonen.

 

Den engelske har de 10 stk av på lager når dette skrives: http://www.idedata.no/butikk/butikk.asp?m=...467EA0883461967

 

kr 4 363 ink mva

 

 

 

Oppdatert #1 med manualen.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
HTC oppdaterer!

HTC har oppdatert sine nettsider for suport av Touch. Nå kan vi laste ned brukerhåndboken på Norsk. Hele den svære svarte boka er oversatt til norsk, noe som tyder på at HTC tar sine norske kunder på alvor.

 

På bildene i håndboken kan vi se opperativsystemer og Touch-flo på norsk!

 

Jeg kan også se Ålborg, DK i listen av værstasjoner (på et bilde). Denne byen er ikke med i den engelske versjonen, og det betyr at HTC har lagt til flere byer for bruk i væraplikasjonen,  :thumbup:

 

http://www.htc.com/support/support_htctouch.htm#

 

Tobias

8999330[/snapback]

 

 

sweet.. men vil dette si at vi må instalere norsk opperativsystem får å få været i mer enn 4-5 norske byer.

 

Edit: noen som har prøvd å oppgradere HTC Touch dopod rom? vist ja, kan dere fortelle om hvilken fordeler/ulemper det medfører.

 

HTC Touch rom.

 

Edit 2: damn.. kommer til å ta lang tid å printe ut 218 sider på en gammel laser printer som får paper jam på hvert 5. ark:p

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
TobiasAbrahamsen:

 

Jeg prøvde å følge ditt råd og innstallere PDA Keyboard Light version 1.0.

Jeg innstallerte og det norske skallet, men jeg får ikke enablet norske tegn.

 

Kan du forklare meg hva jeg gjør feil? Skyldes det at jeg har Light ver  at norske tegn ikke enables?

9004357[/snapback]

Hallå prudent!

Om jeg ikke husker feil, gå til Program Files på Touch. Der finner du en mappe som heter PDA Media. Har du forsøkt å instalere det norske skinnet har du to mapper som heter det, om jeg husker rett. Åpner du disse mappene vil du finne mapper som heter SIP Keybord Light og klikker du videre, finner du mapper som heter Skins. Det jeg gjorde, var at jeg kopierte de filene som hadde noe med "Norwegian" til de to mappene som også hadde filer med "English".

 

Etter dette må du selvfølgelig inn på Settings - Inputt - Input metods (velg PDAMedia KDB) - Options - 2.Main Skin - Velg: Norwegian Full screen - Trykk OK

 

Håper dette hjalp ...

 

Tobias

Lenke til kommentar
sweet.. men vil dette si at vi må instalere norsk opperativsystem får å få været i mer enn 4-5 norske byer.

9004578[/snapback]

Jeg vet ikke ...

Etter som jeg forsto på mailen jeg fikk fra AccuWether, så leverer de data til HTCs aplikasjon, basert på den listen med byer som HTC har gitt AccuWether. Siden det ser ut til at denne listen blir utvidet i den norske utgaven av Touch, vil jeg tro at data vil være tilgjengelig, samme hvilket språk opperativsystemet ditt har. Forskjelden kommer antagelig til å ligge i at de med engelsk opperativsystem må modifisere lista med byer, slik vi alt har gjort, og at de med norsk operativsystem kommer til å ha norske byer forhåndsinnstalert i lista.

 

Men jeg vet ikke sikkert ...

 

Tobias

Lenke til kommentar
Edit 2: damn.. kommer til å ta lang tid å printe ut 218 sider på en gammel laser printer som får paper jam på hvert 5. ark:p

9004578[/snapback]

Jeg liker også papir, men jeg tar ikke sjansen på å skrive ut over 200 sider. Jeg har lagret den på PC'n og minnekortet til Touch'en. Det er kult å ha med seg 200 sider manual på et lite minnekort som bare veier noen gram :thumbup:

 

Tobias

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en Touch med engelsk operativsystem er det da norsk ordbok og ÆØÅ på den, eller må jeg legge det inn selv? Da tenker spesielt på når man bruker office. Er det ellers noen forskjeller, bortsett fra dette med været? Jeg snakket nettopp med idedata og de sa at det ikke er mulig å legge dette inn, eller forandre til norsk operativsystem senere.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en Touch med engelsk operativsystem er det da norsk ordbok og ÆØÅ på den, eller må jeg legge det inn selv? Da tenker spesielt på når man bruker office. Er det ellers noen forskjeller, bortsett fra dette med været? Jeg snakket nettopp med idedata og de sa at det ikke er mulig å legge dette inn, eller forandre til norsk operativsystem senere.

9006778[/snapback]

Hei Stopade

Sjekk ut tidligere poster i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8787611 og https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8992151

Jeg vet det er no' hark, men det lønner seg å søke i forumet/tråden, om du har spørsmål :tease:

 

Jeg har lagt inn norsk minitastatur på min engelske Touch - det må du ha!

 

Jeg har også lagt inn norsk PhonePad med norsk T9, om det var det du mente med "norsk ordbok".

 

Ellers er det ikke andre forskjeller på engelsk og norsk oppreativsystem, bortsett fra dette med været, enn at de forskjellene det er på engelsk og norsk opperativsystem på PC.

 

Jeg har ikke erfaring, men det skal kunne la seg gjøre å skifte opperativsytem på Pocket PC. Se: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8999623

Det virker som AreoX har peiling på hvordan dette gjøres, kanskje han vil poste en veiledning når tiden er inne ...

 

Tobias

Lenke til kommentar

Hei TobiasAbrahamsen:

 

Jeg fant mappen der norwegianfilene lå. Disse 3 filene kopierte jeg til mappen med tre tilhørende english filer.

 

Gikk på innstillinger - inndata - pdamedia kbd - alternativer -

 

men finner ikke muligheter til å endre skins

 

 

Har det noe å si om jeg har PDAmedia KBD Light 1.0?

Lenke til kommentar

Hvor fant dere det norsk skinet til dette tastaturet? Jeg finner ingen norsk skin på sidene deres jeg...

 

Edit:

Fant det tilslutt, men det ser ikke ut til å fungere med gratisversjonen jeg har (1.0). Kjører jeg demo av betalversjoen, så virker det.

Endret av trondrm
Lenke til kommentar
Nice :) Da er det bare å vente på at noen hiver ut norsk ROM og at det kommer en gratis CID unlocker til Touch (må CID unlocke mobilen før du får installert andre ROM)

8999623[/snapback]

 

 

Jeg er i taiwan nå og sikler etter htc touch (koster ca. 2800,- her). Problemet er selfølgelig at den er på kinesisk. har prøvd å surfe meg fram til om det er mulig å gjøre den om til engelsk. Vært innom denne http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=312767 og ser ut til at noen telefoner ihvertfall kan oppdateres. Ettersom jeg har skjønt er denne rom for telefoner i asia og språket i er engelsk. Noen som vet om denne vil fungere eller må den "CID unlockes"?

Endret av blah77
Lenke til kommentar
Hei TobiasAbrahamsen:

 

Jeg fant mappen der norwegianfilene lå. Disse 3 filene kopierte jeg til mappen med tre tilhørende english filer.

 

Gikk på innstillinger - inndata - pdamedia kbd - alternativer -

 

men finner ikke muligheter til å endre skins

 

 

Har det noe å si om jeg har PDAmedia KBD Light 1.0?

9010746[/snapback]

 

Eee!

Jeg vet ikke, men jeg har to mapper som heter SIP Keyboard Light, og i begge disse er det en skin mappe. For å være sikker har jeg kopiert Norwegian filene til begge disse.

 

Men, greien med at jeg får det til å fungere er kanskje at jeg kjører Verson 2.1

 

Tobias

Lenke til kommentar
Nice :) Da er det bare å vente på at noen hiver ut norsk ROM og at det kommer en gratis CID unlocker til Touch (må CID unlocke mobilen før du får installert andre ROM)

8999623[/snapback]

 

 

Jeg er i taiwan nå og sikler etter htc touch (koster ca. 2800,- her). Problemet er selfølgelig at den er på kinesisk. har prøvd å surfe meg fram til om det er mulig å gjøre den om til engelsk. Vært innom denne http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=312767 og ser ut til at noen telefoner ihvertfall kan oppdateres. Ettersom jeg har skjønt er denne rom for telefoner i asia og språket i er engelsk. Noen som vet om denne vil fungere eller må den "CID unlockes"?

9014146[/snapback]

 

Det er mange "glupinger" på Xda

Her er det en som har Touch på kinesisk, og får hjelp til å bytte språket til engelsk:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=315110

 

Tobias

Lenke til kommentar
Noen som vet om denne vil fungere eller må den "CID unlockes"?

9014146[/snapback]

 

Tror du er nødt til å CID unlocke den først. Ellers vil du bare få en "wrong vendor id" error. Det finnes CID og operator unlock ute allerede men denne koster £20 GPB. Det kommer helt garantert snart en gratisversjon fra XDA-Developers, men hvis du ikke greier å vente så kan du kjøpe allerede nå og flashe den med et av ROM'ene du finner på forumet der

 

Kjøpe CID og operatør unlock for Touch

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men jeg har to mapper som heter SIP Keyboard Light, og i begge disse er det en skin mappe. For å være sikker har jeg kopiert Norwegian filene til begge disse.

 

Men, greien med at jeg får det til å fungere er kanskje at jeg kjører Verson 2.1

 

Jeg kjører også 2.1 og da virker det slik du skriver. Men jeg har to spørsmål til deg Tobias:

 

1. Når du velger 2.1 versjonen, hvordan kommer du deg tilbake til "standard" tastaturet eller phonepad? Mulig dette er RTFM, men den tar fullstendig styringen... Eneste måten er å gå på input, velge "keyboard" og boote telefonen. Høres nesten ut som om den kjører Windows :D

 

2. Du har valgt norsk mini-tastatur sier du? Jeg fulgte linken din, installerte det og fikk beskjed om å boote for å endre språk. Etter det ville telefonen ikke starte mer... Måtte ta en hard reset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...