Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skinnet var innmari kult Tobias :) Men litt irriterende at man må sette på alle de gamle funksjonene som skal være på idag etter man deaktiverer skinnet. Var fancy, men litt slitsomt å bruke kanskje? Eller har du det på alltid? Vendt deg til det?

Men når jeg har avsluttet og huket bort på settings-personal-today og valgt det jeg skal, så er fortsatt start-menyen annerledes enn den var før.? Hvorfor det? :p

Det youtube-greiene: jeg får hele tiden: cannot view this movie eller noe =/ Hvorfor?

I tillegg lurer jeg på hvor jeg må legge bilde av album for at det bildet kommer opp på "Music". Står bare en sånn grå note og (Searching...) under :( Hva må gjøres? :D

Endret av spruddel
Lenke til kommentar

Hei, jeg skulle gjerne hatt hjelp med pr ting.

1) Min har ROM ver: 1.28.457.2 wwe. Finnes det en nyere? Hvor får jeg tak i det og hvordan legges den inn? Er hotfix utenom eller vil en ny rom inneholde hotfix?

2) Plager meg at alarmen ikke ringer når den er på lydløs. Fant et program Chronos 933 som overstyrer systeminnstillingene og slår på lyden når alarmen går. Problemet er at noen ganger er lyden fin, andre ganger hakker den. Har prøvd å legge Chronos på enhenten og det samme med mp3 filen uten at det hjelper. Fortsatt hakker og skurrer lyden ofte, mens plutselig er den helt fin.... Noen som vet grunnen evt et bedre program som overstyrer lydløs modus ved alarm?

3) Min HTC Touch er helt ny og tar i mot tips med hva som bør gjøres raskt (oppdateringer, programmer, innstillinger) for å få mye mer nytte og glede av min Touch Cruise.

4) Kamera er utrolig tregt.... Jeg må nesten legge det på et bord for at bildet ikke skal flyte utover når bildet tas...... Noen som kan stilles inn?

5) Fant en samling SPB programmer (wallet, time, diary, travel etc) som virker kjekt men tar gjerne i mot tips om andre programmer som er mye mer å satse på som øker funksjonaliteten betraktelig. Gjerne samme type som SPB samt litt mer. Det finnes mye rart men vet ikke hva som fungerer godt med HTC Touch. Har f.eks kommet over mange alarm programmer men bara Chronos som overstyrer stille modus.....

6) Tar gjerne i mot andre tips, som sagt ingen erfaring med avanserte mobiler fra før. Bare hatt normale telefoner til under 2000 kr :D

P.S. Min Touch Cruise er kjøpt i india, har dette noe å si i forhold til hvilke ROM, oppdateringer jeg legger inn? Kan jeg gjøre den "norsk"?

X.

Endret av Xantix
Lenke til kommentar

1) Min har ROM ver: 1.28.457.2 wwe. Finnes det en nyere? Hvor får jeg tak i det og hvordan legges den inn? Er hotfix utenom eller vil en ny rom inneholde hotfix?

Jeg er usikker på om WM6.1 kom til Cruise, men den finnes iallefall på xda-developers. Der kan du laste ned og installere til nyere rom. Merk at garantien utløper idet du gjør det.

2) Plager meg at alarmen ikke ringer når den er på lydløs. Fant et program Chronos 933 som overstyrer systeminnstillingene og slår på lyden når alarmen går. Problemet er at noen ganger er lyden fin, andre ganger hakker den. Har prøvd å legge Chronos på enhenten og det samme med mp3 filen uten at det hjelper. Fortsatt hakker og skurrer lyden ofte, mens plutselig er den helt fin.... Noen som vet grunnen evt et bedre program som overstyrer lydløs modus ved alarm?

Jeg kjenner ikke til noen programmer som har "sole purpose" å overstyre lydløs ved alarm, men det finnes en bunke alternative alarmprogrammer som har det innebygd. CradleAlarm (tidl. enAlarmPPC) og G-Alarm8/url].

3) Min HTC Touch er helt ny og tar i mot tips med hva som bør gjøres raskt (oppdateringer, programmer, innstillinger) for å få mye mer nytte og glede av min Touch Cruise.

Jeg har selv den første Touch og ikke Cruise, men min erfaring er at det har lønnet seg å installere en cooked (hacket/hjemmelaget) rom. I mitt tilfelle har det ført til en raskere telefon som også er mer gjerrig på minnebruk og tildels batteribruk. Bedre dekning har jeg vel også fått ved å oppgradere såkalt Radio (må ikke blandes med FM-radio). Utover det er det bare å leke litt rundt på forum.xda-developers.com. Der finner du uhorvelige mengder gratis programvare og små og store tweaks.

4) Kamera er utrolig tregt.... Jeg må nesten legge det på et bord for at bildet ikke skal flyte utover når bildet tas...... Noen som kan stilles inn?

Har ikke noe godt svar her, desverre.

5) Fant en samling SPB programmer (wallet, time, diary, travel etc) som virker kjekt men tar gjerne i mot tips om andre programmer som er mye mer å satse på som øker funksjonaliteten betraktelig. Gjerne samme type som SPB samt litt mer. Det finnes mye rart men vet ikke hva som fungerer godt med HTC Touch. Har f.eks kommet over mange alarm programmer men bara Chronos som overstyrer stille modus.....

Se spm. 3.

6) Tar gjerne i mot andre tips, som sagt ingen erfaring med avanserte mobiler fra før. Bare hatt normale telefoner til under 2000 kr :D

Ta en kikk på førstepost i denne tråden. Der er det også linkt til Supermans geniale liste over programmer og annet nyttig. Og sist, men ikke minst. Ikke vær redd for å prøve ting. Telefonen lar seg nok ødelegge om man er uheldig, men gud så morro det er!

P.S. Min Touch Cruise er kjøpt i india, har dette noe å si i forhold til hvilke ROM, oppdateringer jeg legger inn? Kan jeg gjøre den "norsk"?

Du kan gjøre den norsk hvis du finner en norsk rom tilgjengelig. Det vil nok typisk være en backup gjort av noen med norsk versjon. Ellers er de aller fleste cooked roms såkalt WWE (world wide english).

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Du kan gjøre den norsk hvis du finner en norsk rom tilgjengelig. Det vil nok typisk være en backup gjort av noen med norsk versjon. Ellers er de aller fleste cooked roms såkalt WWE (world wide english).

Dette har jeg egentlig ikke tid til (skal på universitetet), men måtte bare henge meg på litt. Jeg kjøpte min Touch (orginale) fra England og var overbevist om at jeg måtte skaffe norsk operativsystem/ROM så fort som mulig. Det gikk ikke lang tid før jeg ble "omvendt"! Jeg er nå av den oppfattning at ingen trenger norsk ROM på Windows-mobiler. Skal du begrense deg til norsk, mister du alt det gøye som pågår i Windows-verdenen med hjemmesnekra ROM'er og så videre. Stå på du, les XDA-Developers og kos deg med engelsk ROM!

BTW: Gratulerer til meg selv, jeg har pasert 500 poster! :fun:

Tobias

Lenke til kommentar
Det skinnet var innmari kult Tobias :) Men litt irriterende at man må sette på alle de gamle funksjonene som skal være på idag etter man deaktiverer skinnet. Var fancy, men litt slitsomt å bruke kanskje? Eller har du det på alltid? Vendt deg til det?

Svar:

Sammenlignet med de fleste andre skinn er de forandrngene du må gjøre for å bytte skinning meget enkel og kjapp med Manilla 2D (Kanskje med untak av SPB). Hvor slitsomt det er, handler vel om personlige preferanser. TF3D er grensesnittet som "alle" forsøker å kopiere for tiden, og etter å ha forsøkt en hel del må jeg si at det er HTC's egen Manilla 2D som er den beste løsnigen for oss som ikke har hardwaren til Diamond. Jeg kjører nå min andre versjon av Manilla 2D på like mange dager, og jeg kan ikke si at jeg er vant med det ennå, men denne tilvenningen hadde jeg med den orginale Touch-Flow også.

Men når jeg har avsluttet og huket bort på settings-personal-today og valgt det jeg skal, så er fortsatt start-menyen annerledes enn den var før.? Hvorfor det? :p

Svar:

Sier du det? Forsøkte akuratt nå, og hos meg blir alt ved det gammle, bortsett fra bakgrunnen da.

Det youtube-greiene: jeg får hele tiden: cannot view this movie eller noe =/ Hvorfor?

Svar:

Hakke peiling! Jeg har aldri prøvd de greiene, men jeg ser at dette er inngående diskutert på Manilla-tråden hos XDA.

I tillegg lurer jeg på hvor jeg må legge bilde av album for at det bildet kommer opp på "Music". Står bare en sånn grå note og (Searching...) under :( Hva må gjøres? :D

Svar:

Slik er det også hos meg i dag. Jeg bruker en annen mediaspiller i dag, men dette fungerte fint på den forige versjonen av Manilla 2D som jeg hadde på lørdag. Jeg regner med at det også står en del om dette på XDA ...

OK, Manilla 2D er ikke en ferdig software som ennå fungerer prikkfritt på alle Windows Mobile enheter ennå, men det ser lovende ut. La bare folka på XDA arbeide litt lengre med dette, så blir det sikkert så bra det kan med dette grensesnittet.

Det er en del som ikke fungerer helt optimalt på min Touch ennå. Dette med musikk-spilleren er alerede nevnt, men verre er det med startknappen/menyen. Den er svart på min intill jeg berører det svarte feltet. Da lyser den opp helt til jeg løfter fingeren igjen.

Litt tidligere i dag ikke trodde jeg kom inn i "setings", fra start-menyen, oppdaget jeg noe kjempekult. Om du går på "settings" i Manilla 2D så heter venstre software-knapp "all settings". Den gjør det samme som "setings" på start-menyen. Med andre ord: Manilla 2D gjør et meget smart bytte av de nedre software-knappene etter hvilken meny du er på. Dere andre har sikkert oppdaget dette for lenge siden, men det ble en aha-opplevelse for meg i dag.

Tobias

Lenke til kommentar

Jeg la inn update 8 et par dager siden. Vurdere å avinstallere for å legge inn nyere versjon, men etter å ha tatt en kikk på filene med SKTools ser jeg den rapporterer at HTC Home bruker samme .dll som TouchFlo, manila2d.dll e.l. Er usikker på om jeg tør å avvinstallere i frykt for å ødelegge HTC Home. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Jeg la inn update 8 et par dager siden. Vurdere å avinstallere for å legge inn nyere versjon, men etter å ha tatt en kikk på filene med SKTools ser jeg den rapporterer at HTC Home bruker samme .dll som TouchFlo, manila2d.dll e.l. Er usikker på om jeg tør å avvinstallere i frykt for å ødelegge HTC Home. Noen som har prøvd?

Jeg la inn vesjon 9 i går, eller var det dagen før ...? I alle fall, vesjon 8 var ikke lett å få avinstalert. Jeg har registrert at det var noen skriverier på XDA om hvordan du skulle avinstallere Manilla 2D om du fikk problemer, men jeg stressa ikke noe med å finne det. Jeg bare kopierte instalasjonsfilen til minnekortet og installerte versjon 9 over versjon 8 på internminnet (skjønner?).

BTW: Du kan godt hoppe over vesjon 9. Jeg kan ikke merke noen annen forskjell enn at den er ustabil. Det vil ikke si at selve mobilen kresjer, men at Manilla 2D av og til restarter seg selv, dog uten at jeg mister noen instillinger eller tilpasninger.

Tobias

Lenke til kommentar

Ok, takk for tilbakemelding Tobias. Da venter jeg. Du skriver at programmet restarter seg selv; dette er visstnok en feature som gjør at det stenges for å frigjøre ram dersom du trenger minne som Manilla2D besitter. Jeg syns til tider det er irriterende, men liker jo at andre programmer får minne også :-) Nå som jeg fikk Opera Mobile 9.5 til å plassere cache på minnekortet kan jeg bruke det også uten å gå tom for ram. Luksustider.

Jeg har dog ett problem med M2D som irriterer meg up and beyond. Det er at jeg ikke lenger får justert volumet; hverken i samtale eller utenfor. Tidligere brukte jeg "slide"bryteren på siden av telefonen. Den har nå blitt en slags scrolleknapp og det skjer ingen verdens ting når jeg trykker på høyttaleren på oppgavelinjen. Grusomt irriterende. En annen irriterende sak er at jeg faktisk nå må inn i innstillinger for bakgrunnsbelysning for å dempe/øke. Tidligere hadde man bare en knapp man trykke på for å sykle gjennom belysningen. Dette var i form av et program man kunne få opp på "hurtigstartslisten". Dette finnes ikke i M2D.

Lenke til kommentar
Tidligere brukte jeg "slide"bryteren på siden av telefonen. Den har nå blitt en slags scrolleknapp og det skjer ingen verdens ting når jeg trykker på høyttaleren på oppgavelinjen.

He-he!

Dette er vist et fremskritt ... Jeg var også litt gal på denne lydgreia inntill jeg skjønte at Jeg måtte være sikker på hva den "slideren" justerte. Du har to valg, den ene er systemlydene slik som tastelyder (og volum på samtalene, tror jeg), og den andre er volumet på ringelyden. Når du justerer de to må du sikre deg på at det du vil justere lyser (Ring/system).

BTW: jeg mistenker at dette er en av favorittdingsene til XDA-folka og at de har lakt denne til i CAB'en på eget iniativ. Den er jo ikke så veldig lik på resten av disegnet i Manilla 2D.

Tobias

Lenke til kommentar

Jo jeg forstår at det er to valg på lydmenyen, men knappen på venstre side av telefonen som tidligere justerte lyden (lydnivå i samtale og både systemlydnivå og ringenivå utenfor samtale). Nå fungerer knappen som opp og ned på navpaden. :S Det finnes altså ingen måte å justere lydnivå på utenom å skru av og på eller vibrering.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nettopp flashet Touch-en min (ELFin) med WM6.1 Blue Elves-rom fra xda.

Nå savner jeg fælt det tastaturet jeg hadde originalt, det sorte fra HTC med to bokstaver og XT9-ordbok. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette, med ÆØÅ, eller om det eventuelt er mulig å hente det "ut" fra den originale ROMen (som jeg har backup av)?

Lenke til kommentar

heh, ja, da fikk jeg tilbake telefonen etter 2 nye uker med venting da... Og for en skuffelse det var!!! Faen til søppel asså. Her skriver jeg svært tydelig at jeg hadde fått feil minne fra forrige reperasjon. Igjen får jeg minnet som er til den orginale touchen, og ikke enhanced minnet jeg hadde før jeg leverte den inn første gang. Og IGJEN har de ikke klart å rette opp EN ENESTE feil! Nå gir jeg opp, og ringer MPX i morgen og krever pengene tilbake!

Allikevel tror jeg HTC er flott hvis man ikke får et såkalt mandags-eksemplar, og sniffer litt på HD. Ellers blir det Samsung Omnia på meg denne gangen (eventuelt Diamond). Jeg som var blitt glad i Touchen også :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...