Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Må si jeg er blitt litt skuffa over min Touch i det siste. Var en tur utenlands, og det var rett og slett håpløst! Tok først godt over en time etter jeg kom ned, før telefonen fant noe mobilnett. Men å ha signaler hjelper ikke stort da det ikke gikk an å ringe med telefonen (også motta samtaler var vanskelig). Dette var selv om det stod at jeg hadde full dekning. MMS var heller ikke veldig lett (selv om jeg fikk til å sende et par stykker).

Bytte nettverk, er visst heller ikke wm sin styrke. Den fant andre opperatører, men klarte ikke velge annet enn det som var valgt automatisk. Da jeg skulle bytte tilbake til det opprinnelige automatiske valget, klarte den ikke fange opp signaler derfra heller. Skru av/på telefonen viste seg som eneste mulighet for å få signaler igjen.

 

Først tenkte jeg dette lå på Telenor, men to av de jeg reiste med har også Telenor, og med deres Nokia N95 og N78 gikk alt som en drøm.

 

Når jeg er inne på "klagestien", kan jeg også nevne at jeg synes det er veldig rart at wm ikke klarer å integrere bl.a. en så lett ting som vekkerklokke på mobilen. Ja, det finnes tredjeprogramvare som man kan legge inn, men fader så lite troverdige de programmene er. Har vært mer enn en gang den, av en eller annen grunn, har droppet å ringe. Og det er jo bare å innse at mye av disse programmene ikke er noe særlig.

 

Synes det er viktig å ha noe som virker, og at telefonen er til å stole på også, det gjør jeg ikke med min Touch desverre!

 

(Er det andre enn meg som ikke får sendt meldinger hvis de er på over 160 tegn? Hva kan gjøres for å fikse dette?)

Endret av DKH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si jeg er blitt litt skuffa over min Touch i det siste. Var en tur utenlands, og det var rett og slett håpløst! Tok først godt over en time etter jeg kom ned, før telefonen fant noe mobilnett. Men å ha signaler hjelper ikke stort da det ikke gikk an å ringe med telefonen (også motta samtaler var vanskelig). Dette var selv om det stod at jeg hadde full dekning. MMS var heller ikke veldig lett (selv om jeg fikk til å sende et par stykker).

Bytte nettverk, er visst heller ikke wm sin styrke. Den fant andre opperatører, men klarte ikke velge annet enn det som var valgt automatisk. Da jeg skulle bytte tilbake til det opprinnelige automatiske valget, klarte den ikke fange opp signaler derfra heller. Skru av/på telefonen viste seg som eneste mulighet for å få signaler igjen.

 

Først tenkte jeg dette lå på Telenor, men to av de jeg reiste med har også Telenor, og med deres Nokia N95 og N78 gikk alt som en drøm.

 

Når jeg er inne på "klagestien", kan jeg også nevne at jeg synes det er veldig rart at wm ikke klarer å integrere bl.a. en så lett ting som vekkerklokke på mobilen. Ja, det finnes tredjeprogramvare som man kan legge inn, men fader så lite troverdige de programmene er. Har vært mer enn en gang den, av en eller annen grunn, har droppet å ringe. Og det er jo bare å innse at mye av disse programmene ikke er noe særlig.

 

Synes det er viktig å ha noe som virker, og at telefonen er til å stole på også, det gjør jeg ikke med min Touch desverre!

 

(Er det andre enn meg som ikke får sendt meldinger hvis de er på over 160 tegn? Hva kan gjøres for å fikse dette?)

Hi!

Jeg har ikke vært så langt, bare Sverige og Danmark med min Touch. Ikke noe problem, men har ikke brukt MMS.

 

Jeg får melding når SMS er over 160 tegn!

 

Enig med deg i at alarmfunksjonen i WM er mindre god, men den har altid vært dønn stabil og til å stole på (jeg er pinlig nøyaktig med å stille den inn). Jeg bruker bare mobilen som vekkelokke. Nå er det slik at jeg ofte bruker vekkeklokke, stoppeklokke og timer, og har hatt tre forskjellige program til dette. Så kom jeg over Fizz Alarms, det fixser alle tre funksjonene kjempebra og lekkert. Det koster 75 kroner, men er absolutt verd det, og er blitt mot aller mest brukte program!

 

http://www.handango.com/PlatformProductDet...Tab=description

 

Tobias

Lenke til kommentar

Fizz alarms kan slumre og greier den eller? (edit: så nå at den hadde det ja;) ) Den alarmen som er innebygd er stabil ja, men er nødt til å ha slumring på morgenen :p (var tredjepartsprogammet enAlarmPPC jeg tenkte på med ustabil vekkerklokke..).

 

Prata med telenor om SMS problemet mitt, men de sa det måtte være telefonen. Så det blir vel til en liten service kanskje (med tanke på at også volumknappen ikke låser seg, uansett innstilling, når tastelåsen er på, så er det vel kanskje et eller annet lumsk med akkurat min...)

Endret av DKH
Lenke til kommentar
Hi-Hi

Nå har jeg også fått norsk ROM (WM 6.1), med kult Diamond look! Jeg kjøpte min Touch fra England og gjenneom flere ROM-oppdateringer fra XDA-forumet har jeg altid kjørt engelsk ROM, men nå har jeg altså norsk. Det er litt uvant, men jeg kommer sikkert inn i det.

 

Den nye ROM har ikke Touch-Flow, men kjører Trottle med Diamond skall. Det er kult og skallet kan fjernes og jeg kan sikkert legge inn Touch-Flow på min nye norske ROM.

 

Sjekk her:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406148

 

Tobias

 

sweet. men hjelper ikke meg stort siden jeg ikke har HTC lengre, bruker en Ku990 no for tiden. 

Lenke til kommentar

Fatter ikke egentlig at enn kan selge en telefon som det der jeg, synes hele telefonen er ganske så halvferdig. Htc 3dflo er det absolutte største mest dritt i hele telefonen, en møkka mp3 spiller, som det ikke engang går ann å søke på sang eller artist. En møkka kalender som bare kan vise en avtale, og ikke oppgaver. 15 kontakter som bare er stress å bla i, skal du ha tak i noen andre må du åpne outlook, å den fungerer sånn ca bare når det passer den. Kan ta 3-4 restarter for å få fram noen kontakter i det hele tatt til tider, spesialt når du må ringe noen å har det travelt. En alarm som er dritt nuub, setter enn på alarm å hører musikk med headsettet er det ca 50% sjans at den gir lyd fra seg, å da bare i headsettet, finner ingen innstillinger på det der heller. Sms å mail, vises i 3dflo, skal du skrive sms må du inn i outlook, å... kommer jeg på noe mer.. nuub wifi, må laste ned nodata, ellers kobler den seg over til 3g etter 30sek. En gps med ett gps program, googlemaps, som koster masse å bruke. Skal du ha noe annet må du ut med enn 1000kr ekstra.

Itillegg er telefonen så villt treg og hakker til tider. En lydforsterker som ikke fungerer til annet enn fjerne bassen fra musikken. Tlfen mangler æ ø og å i full qwert tastatur.

 

Nei, djiiises jeg håper htc fikser litt i en oppdatering.

Ting som er bra på telefonen er.. radioen.. at det er kabal på den. Fantastisk flott skjerm. At telefonen ser utrolig flott ut. Og at når du har åpent ett program og mottar sms åpner den ikke sms, men hvis du trykker oppe på skjermen kommer den frem som en liten tekst i 3sek sekunder.

Endret av Johnti83
Lenke til kommentar

Angaaende de problemene med SMS og MMS i utlandet jeg ser noen snakker om her, saa har jeg samme problem. Er i Kroatia (derfor mangel paa noen bokstaver :p) Men jeg faar nesten ikke sendt meldinger, har faatt sendt 2-3 stykker omtrent, saa det er helt haaplost. Men aa skifte nettverksoperator har ikke veart noe problem, bare velge manuelt det :)

 

Men har jo spart mye penger paa at jeg ikke har faatt sendt saa mange meldinger da, iogmed at jeg har Onecall og de er dritdyre her nede, over 10 kroner per minutt aa snakke, men sms paa ca. 2,50 er ikke saa fryktelig galt :)

Lenke til kommentar
Men har jo spart mye penger paa at jeg ikke har faatt sendt saa mange meldinger da, iogmed at jeg har Onecall og de er dritdyre her nede, over 10 kroner per minutt aa snakke, men sms paa ca. 2,50 er ikke saa fryktelig galt :)
I og med at du har Onecall, har du prøvd å resette telefonen og taste inn et 1-tall før pinkoden? Når du kommer til Norge igjen må du taste inn pinkoden uten 1-tallet.
Lenke til kommentar
Men har jo spart mye penger paa at jeg ikke har faatt sendt saa mange meldinger da, iogmed at jeg har Onecall og de er dritdyre her nede, over 10 kroner per minutt aa snakke, men sms paa ca. 2,50 er ikke saa fryktelig galt :)
I og med at du har Onecall, har du prøvd å resette telefonen og taste inn et 1-tall før pinkoden? Når du kommer til Norge igjen må du taste inn pinkoden uten 1-tallet.

Hehe, ja, det har jeg selvfølgelig gjort ;-) Ellers hadde jeg ikke fått dekning i det hele tatt og da hadde jeg ikke mottatt og sendt noen meldinger :p Men hjemme igjen nå, så er ikke noe stress =)

Lenke til kommentar

Hei, jeg sliter litt med at jeg ofte kommer nær "send" når jeg skriver meldinger, litt irriterende kan man si.. Vet noen om en måte (program?) som gjør at jeg må godkjenne at jeg sender, så det kommer opp et spørsmål: "Er du sikker på at du vil sende meldingen?" Dere skjønner hva jeg mener :) Hadde satt veldig pris på om noen kunne hjulpet meg :D

Tobias, superman og dere andre, kom frem og hjelp :thumbs:

 

Forresten, bestod teoriprøven idag :fun:

Lenke til kommentar

Har oppstått et lite problem på Touchen min. Når noen ringer står det Incoming Call og så får jeg den store hvite firkanten hvor det skal stå kontaktdetaljer, telefonnr o.l.. Men det står altså ingenting i den firkanten, annet en "overskriften" incoming call. Dette skjer på alle inkommende samtaler, uavhengig om de har skjult nr eller ikke. Dette skjedde plutselig, så langt jeg kan forstå. Noen som vet hva det kan skyldes?

 

En liten annen sak. Touchen har nå fått for vane å ikke huske wlan instillingene. Tidligere har dette aldri vært noe problem og den har automagisk koblet seg til wlanet hjemme. I det siste har den ikke alltid klart det, men likevel foreslått wlanet mitt som tilgjengelig. Velger jeg det må jeg taste inn nøkkelen på nytt. Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Var inne på HTC sine sider og fant at det var sluppet en rom oppdatering datert 4/8-08 Jeg måtte taste inn SN nummeret men da fikk jeg opp "Sorry, this software download is not suitable for your device... Litt rart de legger ut en oppdatering under telefonen som ikke er tilgjengelig for den modellen. Noen som har prøvd og fått det til?? Eventuelt hva de har oppdatert??

Lenke til kommentar

Jeg er så dritt lei denne telefonen nå, desverre. Den gir jo betydning til ordet "fail". Alltid er det et eller annet som ikke stemmer...Liker veldig godt oppsettet på mobilen sånn sett, men...det er så forbanna vanskelig å gjøre noe uten at - ja, du rettet riktig - et eller annet ikke fungerer. Vurderer sterkt å bytte til en ny mobil men har en følelse av at alle htc har samme syndromene....

Lenke til kommentar

Hehe.. Er det da på tide å kjøpe ny telefon, eller gir du ikke opp så lett? Jeg har fortsatt min Touch, men en kompis låner den. Vurderer å kjøpe meg en ny Windows Mobile telefon. Noen som har oversikten over hva som er lansert og slikt? Gjerne noe med minst 3" trykkskjerm. Er blitt bortskjemt etter at jeg kjøpte iPhone :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...