Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Takker for raskt og "spot on" svar :thumbup:

Skjønner ikke så mye av det som står på den russiske siden, men som du sier så er bildene veldig illustrative, så jeg regner med at jeg skal få det til.

Har noen små torx skrujern liggende et sted, så det er ikke noe problem.

Tror jeg kommer til å bestille fra Mobilbutikken.com ettersom det er en norsk butikk. Kunne sikkert spart en 100-lapp men tror det tar lang tid å send fra utlandet, ettersom det må igjennom tollen...

Takker igjen Steffen. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff... Jeg fikk klemskade jeg og. Hadde ikke så lyst til å punge ut med nesten like mye som telefonen kosta så jeg kjøpte en ny original skjerm og fikk byttet den ut smertefritt. MEN etter det så har jeg hatt store problemer med telefonen. Når telefonen går i hvilemodus så klarer jeg ikke å få den på igjen så da må jeg stikke stylusen i det lille hullet under telefonen. Det hender også at telefonen bare restarter seg selv. Nå i det siste har folk også hatt problemer med å kontakte meg på telefonen selv om jeg har godt signal. Å sette inn SIM-kortet på nytt funker men det er jo kjipt å måtte gjøre det hele tiden. Veit ikke om jeg tør å gå til butikken å høre om de kan fikse det.. Jeg har vel brutt garantien siden jeg åpnet den selv? Anybody? Help?

Merk: Det var egentlig ikke jeg som byttet skjermen, men pappa, som er utdannet elektriker og har gjort litt slikt før.

Lenke til kommentar

Hmm.

Nå ble jeg usikker. Kanskje jeg bare skal kjøpe ny mobil hvis sjansen er stor for at tlf blir ustabil.

Men jeg skjønner ikke helt at skjermen skal ha noe med at folk har problemer med å får kontaktet deg.

Kan jeg spørre hvor du kjøpte skjermen, og hvor mye du betalte for den?

Lenke til kommentar

Pappa var i statene og bestilte den over nettet så han fikk den der. Tror jeg måtte gi 700kr, men husker ikke helt. Skal se om jeg finner siden. Skal prøve å sette på skjermen en gang til, kna jo hande at det er dårlig kontakt et eller annet sted.

Edit: Tror det var denne jeg kjøpte: HTC Touch LCD Screen

Endret av Haawy
Lenke til kommentar
Nå har telefonen min vært hos Deltaservice og den kommet nok imorgen til meg :D Fy, jeg er meget glad nå :) Gleder meg å se om den virker! Takker igjen for hjelpen du ga meg for litt siden Tobias :)

Joa!

Du fikk aldri noe problem iht. uorginal ROM?

Tobias

Tviler på de har merket noe. Tror ikke Deltaservice er så nøye på det. Ellers er de ikke godt nok opplært til å se forskjell på en orginal og en custom ROM.. Hehe.. Ikke at vi skal klage på det.

Så, det eneste vi kan si er:

"Døde, eller faller din Windows Mobile telefon, med custom ROM i koma, så send den inn til Deltaservice!"

Lenke til kommentar

De har ikke trengt å skru på mobilen da, hvis de ikke skulle se hva som var galt eller sjekke at den virket etterpå ;) Og hvis de ikke har gjort dette, så kan de ikke vite om noe med ROM-en ;) Tviler på at det har gjort noe, gleder meg som en liten guttunge på julaften til imorgen, i tillegg er jeg ferdig på videregående skole imorgen også :D Bare hente vitnemålet med 5 og 6 på, så hjem :) hehe

Lenke til kommentar

Noen som vet om meldinger og mail lagres på internt? I såfall er det mulig og endre det til lagringskort. Begynner og bli veldig lei den masingen om dårlig plass. Har ingenting som tar plass uten om 1000+ sms og noen mail...

Lenke til kommentar

Fikk mobilen nå og skjermen funker som bare det :D Men den er litt mer lilla-aktig i fargene, men det vender jeg meg til, mulig skjermen er sånn i starten uansett.. Men tror de har sått på en Samsung skjerm eller noe sånt :p Samma, det virker :D:D

Lenke til kommentar
Noen som vet om meldinger og mail lagres på internt? I såfall er det mulig og endre det til lagringskort. Begynner og bli veldig lei den masingen om dårlig plass. Har ingenting som tar plass uten om 1000+ sms og noen mail...

Mail og slikt lagres intert ja. Dette kan enkelt endres. Gå inn på Meldinger. Der man får oversikt over diverse mailkontoer og slikt. Gå inn på instillinger, og naviger deg helt til høyre. Der kan du velge minnekort som lagringsplass.

Lenke til kommentar

Lurte nok en gang på om jeg skulle prøve å flashe ny rom til min elfin nå. Har sett litt på å ta backup av min orginale, men skjønner det ikke helt, så tror jeg bare tar sjansen på å legge inn ny. Er det fortsatt Blue Elves 5 (med LG utseende) som er den nyeste, og den som er å anbefale eller?

Lenke til kommentar

DKH: Tror det står noe om backup av ROM's i første post, eller på Superman's liste. (link ligger i første post).

Hvilken ROM du skal flashe er jo opp til deg, og hva du liker og ikke liker. Selv har jeg Shadow TE 6.1 som jeg synes er veldig god. Den fungerer på Elfin også.

Men det er ikke annet å gjøre enn å høre på anbefalinger og å lese litt på XDA. :)

Lenke til kommentar

Er Blue elves og shadow jeg har sett på. Hvordan er Shadow? Virker som mer "strippa" enn blue elves, fordeler/ulemper ved dette? Husker det var noe snakk om her, men gikk det an å skru av threaded sms på blue?

Lenke til kommentar
Er Blue elves og shadow jeg har sett på. Hvordan er Shadow? Virker som mer "strippa" enn blue elves, fordeler/ulemper ved dette? Husker det var noe snakk om her, men gikk det an å skru av threaded sms på blue?

Shadow er gode greier det. Har ikke prøvd Elves, så kan ikke akkurat sammenligne de to. Men det eneste positive med en mer nedstrippet versjon er at du selv kan modifisere mobilen som du vil, og ikke slik noen andre vil at den skal være.

Threaded SMS kan man deaktivere ja. Jeg har ett lite program på Touch'en min for å skru dette av. Programmet inneholder kun av/på bryter for threaded SMS, og så kan man velge bakgrunn for meldingsinnboksen og slikt hvis man ønsker det. Hva det heter husker jeg ikke. Og en kompis låner Touchen, så kan ikke sjekke det nå. (Kjøpt meg iPhone.. Sorry. hehe)

Lenke til kommentar

Jeg har testet både Blue og Shadow, og personlig liker jeg Shadow bedre. Syns den føles raskere (dette er vel en meget subjektiv mening) og har mindre dilldall enn Blue. Anbefaler deg å ta en kikk på hva som følger med i begge, og se om den ene inneholder flere ting du selv bruker. Blue inneholdt for min del mye mer enn jeg bruker, rent utover småting som er veldig kjekt å ha, Hibernate, RegEdit, ClearTemp osv. Disse programmene har uansett både Blue og Shadow. I Shadow måtte jeg også slette noen registernøkler for at værmeldingen skulle fungere. Det var veldig enkelt.

Syns også Shadow har inkludert en genial måte å lukke/minimere programmer på. Samme greia kan sikkert installeres på Blue også, det er jeg litt usikker på. I Shadow ser jeg ingen umiddelbart enkel måte å skru av trådet sms, men dette er vel egentlig bare en liten registernøkkel som må endres på. Aldri gjort det selv, liker trådet, så "enkelt" er med forbehold :-)

Kan også nevne at med Blue fikk jeg ofte problemer med at Touchen var tom for minne og at jeg måtte lukke noen programmer. Det hender dette skjer i Shadow også, men da primært hvis jeg kjører Opera Mini med bilder på. Det var lettere å flashe Blue (en slags alt-i-ett løsning), men med Shadow så måtte jeg selv kjøre USPL (som unlocker telefonen for uautorisert rom). Dette var dog rimelig enkelt og godt forklart på XDA forumet.

Det ligger også en guide for å ta backup i Supermann sin post. Dette er forsåvidt ganske tungvindt, men om man følger guiden slavisk, skal det gå fint. Må også nevne her at jeg aldri har forsøkt å flashe tilbake backup rom'en så vet ikke om det faktisk fungerte.

Fyr løs om det er noe jeg/vi kan hjelpe til med :-)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Mail og slikt lagres intert ja. Dette kan enkelt endres. Gå inn på Meldinger. Der man får oversikt over diverse mailkontoer og slikt. Gå inn på instillinger, og naviger deg helt til høyre. Der kan du velge minnekort som lagringsplass.

Jeg finner kun mulighet for å velge at vedlegg kan lagres på minnekort. Det har jeg valgt, men selve mailen og SMS får jeg ikke til å lagre på minnekort. Rett før jeg kaster telefonen i veggen etter all den masingen om dårlig plass. Har ingen store filer på intern minne, kun to små programmer innstalert. Helt utrolig at en ikke kan lagre på minnekort.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg finner kun mulighet for å velge at vedlegg kan lagres på minnekort. Det har jeg valgt, men selve mailen og SMS får jeg ikke til å lagre på minnekort. Rett før jeg kaster telefonen i veggen etter all den masingen om dårlig plass. Har ingen store filer på intern minne, kun to små programmer innstalert. Helt utrolig at en ikke kan lagre på minnekort.

Jaha.. Merkelig.. Det du kan gjøre er å ta en titt innom forumet på XDA-developers.com

De har sikkert løsningen. Og sliter du med for lite minne (RAM), så anbefaler jeg deg å flashe telefonen med en ny ROM.

Lenke til kommentar

Jaha.. Merkelig.. Det du kan gjøre er å ta en titt innom forumet på XDA-developers.com

De har sikkert løsningen. Og sliter du med for lite minne (RAM), så anbefaler jeg deg å flashe telefonen med en ny ROM.

Mulig det, men har lite lyst og flashe rommen. Synes de screenshotsene jeg har sett på ulike rom ser litt rare ut. Jeg liker best det enkle utseende. Får se meg rundt på xda. Blir nok mest sannsynlig HTC Diamond på meg når den kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...