Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg hatt HTC Touch en god stund, men en ting som irriterer meg er å skrive på telefonen. Noen som har forslag til et stort tastatur, kanskje med norsk T9?

Ta en titt på første post. Du kan også ta en titt på Supermanns liste over programmer. Link er på første post :)

Lenke til kommentar
ok, fikk det til nå. Takk

Lurte på en ting til jeg :)

Finnes det ikke sånn tynt beskyttelses etui i metal. Bare en tynn boks som telefonen kan ligge oppi. Hadde vært veldig greit for oss som er håndtverkere som har skruer og spiker i lommene og ligger og kryper og klatrer over alt.

Jeg mener noe som ligner på de der små boksene i metall som mange har bankkort oppi .

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6276

Håper den kan være til nytte? Starter snart selv som håndtverker, så er selv enig at det kunne vært veldig greit å ha. Mange jeg kjenner har kjøpt mye fra denne siden, og de er 100% til å stole på. Tar ikke veldig lang tid før du får varen heller.

Lenke til kommentar

Stor oppdatering i programlisten! Har gått igjennom alle linkene og sjekket at de funker, og har lagt til ca 25 nye. Link til listen ligger i signaturen min og i første innlegget i denne tråden.

Kommer ikke til å oppdatere noe på et par uker i alle fall pga eksamener, men skal være nok å leke seg med her i god tid fremover.

Forresten: PPCiano (har ikke prøvd det selv, men ser morsomt ut :p)

Lenke til kommentar

Pent arbeid superman ;) Keep up the good work :thumbs:

Hadde noen giddet å lage en liten liste med de programmene man trenger, og en installasjonsguide? :innocent:

Har Blue Touch ROM V3.02, men har litt lyst på en del nye programmer, som jeg også kan ha bruk for da. Men synes det er litt stress å installere en del programmer (register-endringer o.l.)

Hadde satt veldig pris på om noen hadde giddet og gjort noe sånt, og regner med at det ikke bare er meg som hadde hatt nytte av det :)

Endret av spruddel
Lenke til kommentar
Stor oppdatering i programlisten! Har gått igjennom alle linkene og sjekket at de funker, og har lagt til ca 25 nye. Link til listen ligger i signaturen min og i første innlegget i denne tråden.

Kommer ikke til å oppdatere noe på et par uker i alle fall pga eksamener, men skal være nok å leke seg med her i god tid fremover.

Forresten: PPCiano (har ikke prøvd det selv, men ser morsomt ut :p)

PPCiano er ufattelig unyttig, men veldig artig :)

Lenke til kommentar

Har solgt telefonen min, og har foretatt en hard reset av telefonen. Likevel har min HTC beholdt min Blue Elves 5.0 oppdatering til Windows Mobile 6.1. Den nye eieren ønsker orginal norsk programvare. Hva gjør jeg? HASTER!

Lenke til kommentar
Har solgt telefonen min, og har foretatt en hard reset av telefonen. Likevel har min HTC beholdt min Blue Elves 5.0 oppdatering til Windows Mobile 6.1. Den nye eieren ønsker orginal norsk programvare. Hva gjør jeg? HASTER!

Når du flashet telefonen med Blue Elves så byttet du ut orginalen med denne. For å få tilbake orginal ROM'en, så må du først finne orginal ROM'en, forså å flashe den tilbake igjen.

Du kan ta å lete litt på f.eks XDA-Developers selv om jeg tviler på at du finner det der. Ellers kan du sjekke på Smartmobil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trenger HJELP! :(

Her for tre dager siden, så ble skjermen min helt rar og alle fargene ble helt hvite og sånn, ser nesten ikke hva som er på skjermen. Så gikk det over etter at jeg skrudde av og på. Idag skjedde dette igjen, men har prøvd å ta ut batteri, slå av og på, reset (ikke hard), men den er fortsatt sånn :( Noen forslag? Vil helst ikke på service, har jo ikke orginal ROM :p Kan det være p.g.a. varmen eller noe? Og jeg passer ekstremt godt på mobilen, ikke vært noen fall i bakken eller noe sånt som har skadet den. Men MÅ ha hjelp. Kan det hjelpe å flashe til orginal ROM? Men virker jo mer som det er selve mobilen og ikke softwaren da.?

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Her for tre dager siden, så ble skjermen min helt rar og alle fargene ble helt hvite og sånn, ser nesten ikke hva som er på skjermen. Så gikk det over etter at jeg skrudde av og på. Idag skjedde dette igjen, men har prøvd å ta ut batteri, slå av og på, reset (ikke hard), men den er fortsatt sånn :( Noen forslag? Vil helst ikke på service, har jo ikke orginal ROM :p Kan det være p.g.a. varmen eller noe? Og jeg passer ekstremt godt på mobilen, ikke vært noen fall i bakken eller noe sånt som har skadet den. Men MÅ ha hjelp. Kan det hjelpe å flashe til orginal ROM? Men virker jo mer som det er selve mobilen og ikke softwaren da.?

Høres ut som en garantisak! Jeg tror ikke at du skal behøve frykte for dette med uorginal ROM. Så langt jeg vet hadde vår Touch-venn Steffen_moss en Touch med uorginal ROM til reperasjon. Antagelig hadde han "drept" den med overklokking og slikt, men det ble ikke stilt noe spørsmål. Ødelakt hardware ble byttet på garantien!

BTW: jeg kjører dynamisk overklokking med min:143 og max: 273. Hva kjører du?

Tobias

Lenke til kommentar

Høres ut som en garantisak! Jeg tror ikke at du skal behøve frykte for dette med uorginal ROM. Så langt jeg vet hadde vår Touch-venn Steffen_moss en Touch med uorginal ROM til reperasjon. Antagelig hadde han "drept" den med overklokking og slikt, men det ble ikke stilt noe spørsmål. Ødelakt hardware ble byttet på garantien!

BTW: jeg kjører dynamisk overklokking med min:143 og max: 273. Hva kjører du?

Tobias

Ja, jeg synes også det bør gå på garanti. Vet du forresten hvor jeg bør/må/skal levere den inn (bor i Oslo)? HTC har vel ikke et eget "verksted" eller butikk i Oslo vel?

Jeg har ikke overklokka mobilen noe. Tror det eneste jeg har gjort med den nå er ny ROM.

Lenke til kommentar
Ja, jeg synes også det bør gå på garanti. Vet du forresten hvor jeg bør/må/skal levere den inn (bor i Oslo)? HTC har vel ikke et eget "verksted" eller butikk i Oslo vel?

Jeg har ikke overklokka mobilen noe. Tror det eneste jeg har gjort med den nå er ny ROM.

Mest sansynlig er det Dangaard Telecom som har service på din telefon. Jeg vet ikke hvor de befinner seg i landet, men du kan senden den i posten - vet du!

Sjekk ut her:

http://www.smartmobil.no/index.php?option=...29&Itemid=9

PS! Om de ikke spørr, er det kanskje ikke nødvendig å fortelle at du har byttet ROM ...

Tobias

Lenke til kommentar

Har tre spørsmål jeg lurer på:

Noen som kan gi meg et tips om hvordan jeg får av den irriterende tastelyden på phonepad?

Hvordan kan jeg bruke Skype som vanlig telefon og ikke via høyttaler?

Har også lagt inn ultimatelauch, men det skjer ingenting med programmet annet enn at det åpner seg og jeg kan gjøre de innstillinge som er der. Når jeg så lukker programmet er jeg tilbake på gamle Idag som alltid. Her trenger jeg noen gode råd eller aller helst en link til noen tutorials, bruksanvisning el.l.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har vært så uheldig at jeg har fått en klemskade på skjermen på min Touch.

Tviler på at det går på garantien, så jeg har funnet et par nettsider som selger nye skjermer.

Her

og

Her

Jeg lurer derfor på om noen har erfaring med noen av disse butikkene, eller skjermskifte generelt. Er det mulig for "mannen i gata" å skifte skjermen på en Touch, eller må man ha kunnskap/spesialverktøy for å klare dette...

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har vært så uheldig at jeg har fått en klemskade på skjermen på min Touch.

Tviler på at det går på garantien, så jeg har funnet et par nettsider som selger nye skjermer.

Her

og

Her

Jeg lurer derfor på om noen har erfaring med noen av disse butikkene, eller skjermskifte generelt. Er det mulig for "mannen i gata" å skifte skjermen på en Touch, eller må man ha kunnskap/spesialverktøy for å klare dette...

Mobilbutikken.com har jeg aldri vært borti, så kan ikke si noe om dette er seriøst eller ikke. Men for å ikke være så skeptisk, så vil jeg tro det er seriøst. Cnn.cn derimot har jeg hørt mye om, spesielt på XDA-developers, og kan på en måte bekrefte at dette er seriøst, selv om jeg aldri har bestilt noe derfra (enda).

Skal du selv skifte skjermen, så må du nok ha T5 eller/og T6 Torx (skrujern) som kan kjøpes på Jernia eller på nettet. Instrukser om hvordan du skifter skjermen kan sees her. Skal da nevnes at denne nettsiden er på russisk, men det er masse bilder, så det går jo på en måte an å skjønne hva som må gjøres.

Jeg fant også en annen side som selger skjermer. Adressen er www.htclcd.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...