superman Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Arh! God link du serverte her! Men vet du hvordan trådstarteren fikk til de nederste knappene på skjermen sin? Likte spesielt screenshot'n helt til venstre. De nederste knappene er tabs'ene i UL. Se her og her. Prøvde dette selv, men fungerte ikke helt bra. Problemet er at man må skru av scrollbaren fordi tabs'ene egentlig er firkantet og dermed nedenfor skjermen. Scrollbaren forsvinner da i alle vinduer, ikke bare i today. Lagde egne versjoner av tabs'ene, der øverste del var gjennomsiktig, men av en eller annen grunn fikk jeg en hvit strek under og på den ene siden av raden når jeg brukte hvit bakgrunn. I tillegg så det mye bedre ut når nesten hele skjermen roterte, ikke bare den midterste delen. Lenke til kommentar
krroold Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Prøvde vær fiksen ista. Endte med at skinnet ble helt ødelagt. Gikk heller ikke an å skifte det. Nå prøvde jeg en hard reset å kjører backup. Se om det blir bra igjen selvom backupen jeg hadde var litt gammel iforhold til hvordan telefonen er nå. Endret 21. april 2008 av kristoffer2200 Lenke til kommentar
superman Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Prøvde vær fiksen ista. Endte med at skinnet ble helt ødelagt. Gikk heller ikke an å skifte det. Nå prøvde jeg en hard reset å kjører backup. Se om det blir bra igjen selvom backupen jeg hadde var litt gammel iforhold til hvordan telefonen er nå. Tror det var akkurat det som skjedde med meg også. Knappen for profiler ble borte, pluss at det ikke er mulig å velge en eneste by. Reagerer ikke på endringer i HHC, selv om jeg kjører HTC Home som en egen today-enhet og ikke inni UL. Har tenkt å prøve å installere HTC Home på nytt, men har aldri kommet så langt pga villt mye å gjøre på skolen for tiden. Hvis noen har en annet fiks enn å hardresette er det bare å skrike ut. Lenke til kommentar
krroold Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Prøvde vær fiksen ista. Endte med at skinnet ble helt ødelagt. Gikk heller ikke an å skifte det. Nå prøvde jeg en hard reset å kjører backup. Se om det blir bra igjen selvom backupen jeg hadde var litt gammel iforhold til hvordan telefonen er nå. Tror det var akkurat det som skjedde med meg også. Knappen for profiler ble borte, pluss at det ikke er mulig å velge en eneste by. Reagerer ikke på endringer i HHC, selv om jeg kjører HTC Home som en egen today-enhet og ikke inni UL. Har tenkt å prøve å installere HTC Home på nytt, men har aldri kommet så langt pga villt mye å gjøre på skolen for tiden. Hvis noen har en annet fiks enn å hardresette er det bare å skrike ut. Jeg hadde heldigvis en litt eldre backup. Tok hard reset, restore også ble det ganske greit igjen etter installasjon av div ekstra programmer. Eneste minus var at en viktig melding som jeg ikke hadde backup av forsvant Lenke til kommentar
Bellanca Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Ok, jeg innrømmer å trenge hjelp... Jeg har prøvd å innstallere flere programmer uten hell på min Touch. Bl.a. Phonepad og PocketCM. Jeg åpner setupfila, og det eneste som skjer er at scriptet åpner seg i explorer. Helt sikkert noe grunnleggende, simpelt og tåpelig jeg gjør feil, men jeg hadde satt pris på litt hjelp her. PS: jeg har klart å innstallere noe uten problem faktisk... Endret 22. april 2008 av Bellanca Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Ok, jeg innrømmer å trenge hjelp...Jeg har prøvd å innstallere flere programmer uten hell på min Touch. Bl.a. Phonepad og PocketCM. Jeg åpner setupfila, og det eneste som skjer er at scriptet åpner seg i explorer. Helt sikkert noe grunnleggende, simpelt og tåpelig jeg gjør feil, men jeg hadde satt pris på litt hjelp her. PS: jeg har klart å innstallere noe uten problem faktisk... Hvis det er en .cab-fil du skal installere, så er det bare å dra denne inn på telefonen og installere den på telefonen din. Om det er en .exe-fil, så kan du kjøre den på PC-en din mens mobilen er koblet til på Microsoft ActiveSync. Da kommer det vel opp automatisk en melding om installasjon.. Lykke til, håper det hjalp Lenke til kommentar
Novek Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Er det noen som har erfaringer med forskjellige UI? Har prøvd ut pointUI noen uker nå, og liker det godt. Har dere noen tips eller erfaringer til andre UI? den iphonelookaliken fikk jeg ikke til... Lenke til kommentar
µT. Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Er det noen som har erfaringer med forskjellige UI? Har prøvd ut pointUI noen uker nå, og liker det godt. Har dere noen tips eller erfaringer til andre UI? den iphonelookaliken fikk jeg ikke til... Du kan jo prøve SPB Mobile Shell 2.0 og Ultimate Launcher. Begge koster penger, men du kan prøve ut demoene. Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Er det noen som har erfaringer med forskjellige UI? Har prøvd ut pointUI noen uker nå, og liker det godt. Har dere noen tips eller erfaringer til andre UI? den iphonelookaliken fikk jeg ikke til... Kan anbefale Aurora/Manila-temaene jeg linket til litt tidligere. Masse tilpasningsmuligheter og rent og pent grensesnitt. Litt tukling med installasjon, men ikke noe man ikke fikser relativt fort. Lenke til kommentar
Bellanca Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Ok, jeg innrømmer å trenge hjelp...Jeg har prøvd å innstallere flere programmer uten hell på min Touch. Bl.a. Phonepad og PocketCM. Jeg åpner setupfila, og det eneste som skjer er at scriptet åpner seg i explorer. Helt sikkert noe grunnleggende, simpelt og tåpelig jeg gjør feil, men jeg hadde satt pris på litt hjelp her. PS: jeg har klart å innstallere noe uten problem faktisk... Hvis det er en .cab-fil du skal installere, så er det bare å dra denne inn på telefonen og installere den på telefonen din. Om det er en .exe-fil, så kan du kjøre den på PC-en din mens mobilen er koblet til på Microsoft ActiveSync. Da kommer det vel opp automatisk en melding om installasjon.. Lykke til, håper det hjalp Takk for svar. Er egentlig dette jeg har prøvd, men uansett så starter bare setup fila et script i explorer på tlf. På dataen fikk jeg bare feilmelding om at det ikke var noen programmer som kunne åpne filen. Nå er jeg riktignok bortreist en uke uten min egen pc, så jeg får vel forsøke når jeg kommer tilbake igjen... Endret 24. april 2008 av Bellanca Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Har fått en ny skjerm til Touchen nå etter at det ble en veldig fin "rose" på den.. Noen som har prøvd å bytte skjerm og kan fortelle om hvordan det gikk? Endret 26. april 2008 av Haawy Lenke til kommentar
Novek Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er det noen som har erfaringer med forskjellige UI? Har prøvd ut pointUI noen uker nå, og liker det godt. Har dere noen tips eller erfaringer til andre UI? den iphonelookaliken fikk jeg ikke til... Kan anbefale Aurora/Manila-temaene jeg linket til litt tidligere. Masse tilpasningsmuligheter og rent og pent grensesnitt. Litt tukling med installasjon, men ikke noe man ikke fikser relativt fort. Aurora så veldig flott ut! Eneste problemet er at jeg ikke får tingene til å funke:p I batterystatus har jeg ikke navn på "radene", så jeg vet ikke hvilke jeg skal fjerne. Og får heller ikke skrivd over de tre filene i htc home files. Noen tips?? Takk Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hei Har hatt Touch siden påske nå, kjøpte en brukt. Ser dere ligger langt foran i "utforskingen" en det jeg gjør, men prøver likevel. 1. La inn litt forskjellig programmer (tastaturer for det meste) for å teste ut, blandt annet noe som heter EndKey. Den får jeg ikke bort igjen. Den er borte fra lista over innlagt programmer, men den er der fortsatt (har erstatt softkeyen til kontaktene, nede til høyre. Hvordan blir man kvitt den? 2. Jeg bruke OneCall, men roamer på NetCom sitt nett her jeg vanligvis er. Telefonen har fått det for seg at når jeg roamer, så koster det ekstra i datatrafikk å laste ned meldingen (noe det ikke gjør i dette tilfellet). Er det noen innstillinger en plasss der man kan få dette til å skje automatisk? Har prøvd å lete det fram, men ikke funnet noe. 3. Det er imidlertid ikke liv om å gjøre, for kan som regel bare trykke på "last ned", så kommer den. Men, jeg får ikke sett meldingen! Jeg får kun opp meldingsdetaljene; avsender, emne, kategori, størrelse, mottat tid og når den opphører. Etter å ha trykke på "last ned" en gang, så laster den tilsynelatende ned meldinga, og den knappen blir "deaktivert" etterpå. Men hvor kan jeg få se meldinga? Bildet f.eks.? 4. Fins det et (xp) program (bortsett fra outlook) som man kan synce kontaktene på telefonen med? Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 HeiHar hatt Touch siden påske nå, kjøpte en brukt. Ser dere ligger langt foran i "utforskingen" en det jeg gjør, men prøver likevel. 1. La inn litt forskjellig programmer (tastaturer for det meste) for å teste ut, blandt annet noe som heter EndKey. Den får jeg ikke bort igjen. Den er borte fra lista over innlagt programmer, men den er der fortsatt (har erstatt softkeyen til kontaktene, nede til høyre. Hvordan blir man kvitt den? 2. Jeg bruke OneCall, men roamer på NetCom sitt nett her jeg vanligvis er. Telefonen har fått det for seg at når jeg roamer, så koster det ekstra i datatrafikk å laste ned meldingen (noe det ikke gjør i dette tilfellet). Er det noen innstillinger en plasss der man kan få dette til å skje automatisk? Har prøvd å lete det fram, men ikke funnet noe. 3. Det er imidlertid ikke liv om å gjøre, for kan som regel bare trykke på "last ned", så kommer den. Men, jeg får ikke sett meldingen! Jeg får kun opp meldingsdetaljene; avsender, emne, kategori, størrelse, mottat tid og når den opphører. Etter å ha trykke på "last ned" en gang, så laster den tilsynelatende ned meldinga, og den knappen blir "deaktivert" etterpå. Men hvor kan jeg få se meldinga? Bildet f.eks.? 4. Fins det et (xp) program (bortsett fra outlook) som man kan synce kontaktene på telefonen med? 1. Du kan prøve å laste ned SoftKeyApplet. Dette programmet lar deg konfigurere de knappene nederst på "skrivebordet" ditt (hvis jeg husker riktig, så er det dette programmet :-)) Mulig du kan prøve å velge et annet program. 2. Last ned MoDaCo NoGPRS. Dette programmet lar deg styre GPRS tilkoblingene.. Har også hatt noen småproblemer med MMS og Onecall, men deaktiver (toggle) alle unntatt MMS. 3. Tror dette løser seg hvis du gjør nummer 2. 4. Mener å huske at noen har lagt ut en link til et sånt program tidligere, men husker dessverre ikke hva det heter eller hvor det ligger. Prøv og søk litt på forumet. Håper du fikk svar på noe da hvertfall Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Aurora så veldig flott ut! Eneste problemet er at jeg ikke får tingene til å funke:p I batterystatus har jeg ikke navn på "radene", så jeg vet ikke hvilke jeg skal fjerne. Og får heller ikke skrivd over de tre filene i htc home files. Noen tips?? Takk Beste tipset er nok egentlig å lese i tråden på xda - står mye bra forklaringer der, bedre enn jeg klarer å gi Lenke til kommentar
µT. Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Da har jeg skiftet font på Touchen. Jeg sier bare, stekte kineser, så bra det ble! Jeg bruker Segoe UI som brukes i Vista. Tok meg 5min å skifte. Dette er å anbefale! Interessert? Les mer her! Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 1. Du kan prøve å laste ned SoftKeyApplet. Dette programmet lar deg konfigurere de knappene nederst på "skrivebordet" ditt (hvis jeg husker riktig, så er det dette programmet :-)) Mulig du kan prøve å velge et annet program. 2. Last ned MoDaCo NoGPRS. Dette programmet lar deg styre GPRS tilkoblingene.. Har også hatt noen småproblemer med MMS og Onecall, men deaktiver (toggle) alle unntatt MMS. 3. Tror dette løser seg hvis du gjør nummer 2. 4. Mener å huske at noen har lagt ut en link til et sånt program tidligere, men husker dessverre ikke hva det heter eller hvor det ligger. Prøv og søk litt på forumet. Håper du fikk svar på noe da hvertfall 1. Fikk lagt inn SoftKeyApplet, fant endelig posten der de var beskrivi åssen en skulle få til det. Men, er "endkey" applikasjonen "borte" nå, eller ligger den i bakgrunnen et sted? ActionScreen var heller ikke dum forresten. Har ikke funnet MoDaCo enda, heller ikke noen outlook erstatter, så får søke litt mer. Lenke til kommentar
superman Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Har ikke funnet MoDaCo enda, heller ikke noen outlook erstatter, så får søke litt mer. Det ligger en link til MoDaCo NoData i listen min over programmer til Touch. Hvis du ikke har sett den har du noe å se frem til... Link til listen ligger i signaturen min og i toppen av førsteinnlegget. Lenke til kommentar
Novek Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Hey igjen... Etter mye om og men har jeg fått Aurora til å funke, selv om jeg egentlig liker PointUI bedre (mer komplett og mer innovativt). Vet dere om flere som fungerer slik? Eller hvordan man evt. får skinnet på whoneedsaniphone.com til å funke? Har laget mitt eget design, hvor jeg bruker knappene fra batterystatus + htc home (noe som lett blir smør på flesk). Har likevel noen spørsmål: 1. Batterystatus maser stadig om at den er shareware, men at jeg kan fortsette å bruke den "as it is". hvordan fjerner jeg maset? 2. har noen av dere merket at touchen blir litt uresponsiv, eller henger etter at dere har overklokket den? 3. SipChange... fungerer, men får bare opp en feilmelding med: kan ikke åpne filen sipchange. Enten er den ikke signert med et klarert sertifikat, eller en av komponentene finnes ikke. Installer denne filen på nytt eller gjenopprett den hvis problemet vedvarer. Noen tips? 4. PocketCM - hvordan få til at forslag til kontakter kommer opp etter første bokstav når jeg skriver melding, så jeg slipper å gå en tilbake for å få opp alternativene... Tusen takk! Endret 5. mai 2008 av Novek Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Har ikke funnet MoDaCo enda, heller ikke noen outlook erstatter, så får søke litt mer. Det ligger en link til MoDaCo NoData i listen min over programmer til Touch. Hvis du ikke har sett den har du noe å se frem til... Link til listen ligger i signaturen min og i toppen av førsteinnlegget. Ja, sett den der, men får ikke registrert meg på forumet, så får ikke lasta den ned derfra. Fant den en annen plass da, men den ville ikke la seg innstallere på telefonen, så like langt foreløpig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå