Tobias Abrahamsen Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Da var jeg en eier av en Touch Noe jeg burde fått med meg av nyttige greier å legge inn på denne? https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10127228 Tobias Lenke til kommentar
DKH Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Tenker å prøve å legge inn ny rom nå, men lurer på et par ting... Noen med enhanced versjonen som har prøvd ny rom (blue elves 5.0)?? erfaringer evnt. (generelt uannsett utgave av touch, er vel blue den som er mest brukt og trygg her vel?) Må vel dumpe rom, sånn i tilfelle jeg må sende den inn senere, metoden til supermann er den greieste eller? Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Skjønte ikke helt åssen jeg skulle legge inn den action screen greia, noen som kan forklare? Jeg leste forklaringen noen sider bakover men jeg skjønte fortsatt ikke helt. Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Skjønte ikke helt åssen jeg skulle legge inn den action screen greia, noen som kan forklare? Jeg leste forklaringen noen sider bakover men jeg skjønte fortsatt ikke helt. OK! Når du har installert Action Screen med cab-filen (eller hva det er) så legger det seg et program-ikon på program-menyen. Du kan starte Action Screen fra menyen, men hele vitsen med Action Screen er jo at den skal gi hurtig tilgang til mange funksjoner, må du gjøre haugevis med klikk er hele vitsen borte. Historien til Action Screen er at den kom med Touch Dual. Greien var den at når du slidet ut tastaturet kom Action Screen automatisk fram. Siden vanlig Touch ikke har noe slide tastatur må vi legge en snarvei på skjermen slik at funksjone er raskt og hensiktsmessig tilgjengelig. SoftKeyApplet er et av flere program som lar deg forandre på hvilke funksjoner som skal være på den nederste menylinjen i skjermbildet ditt (tilsvarende den blå eller svarte meny-linjen nederst på PC-skjermen). Når du har installert SoftKeyApplet, starter du programmet og forandrer den venstre software-tasten (ikke den fysiske knappen) til å starte Action Screen-funksjonen. Resultatet av dette blir at du alltid har Acton Screen raskt og enkelt tilgjengelig! PS! Veldig mange av de ROM som folk har flashet har Action Screen ferdig kobblet til venstre soft-key ... Tobias Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeg skulle til å si, den enkleste måten å innstallere Action Screen på er å flashe Blue ROM. Jeg har forresten flasha tilbake Blue Elves 5.0 nå, etter at man kunne skru av threaded sms uten å miste meldingslyden. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Kom ikke opp noenting på programmer hos meg merkelig nok Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Kom ikke opp noenting på programmer hos meg merkelig nok Hva da? Action Screen eller SoftKeyApplet? Samma det, du burde i alle fall finne de om du leter litt med filbehandleren. Regelen med Windows Mobil er at det meste ligner på PC-en din . Tobias Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Stemmer det at softkey skal være en cpl eller noe sånt fil? Jeg fant cab filen til actionscreen og la den inn, men det dukket ikke opp noe annet sted enn der den allerede var fra jeg innstalerte Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Stemmer det at softkey skal være en cpl eller noe sånt fil?Jeg fant cab filen til actionscreen og la den inn, men det dukket ikke opp noe annet sted enn der den allerede var fra jeg innstalerte 1. SoftKeyApplet er lastes ned enten som en CAB (må installeres FRA MOBILEN), eller som en EXE (må installeres FRA PC-en). 2. Betyr det at du kan aktivere Action Screen? BTW: når du leter husk at du bør lete både på mobilens inerne minne og på minnekortet! Tobias Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei. Jeg har Onecall og som sikkert kjent har de valgt å gå over til Network Norway. (Vet blant annet at du, Tobias har Onecall). Det er riktig å velge Netcom som nettverk eller? Står hvertfall Netcom hos meg på "skrivebordet". Må hvertfall ha et nettverk som støtter mms, men er det dette nettverket andre bruker? Også har batteriet blitt mye dårligere etter at jeg skiftet sim-kort.. Rart, men kan det hende det tappes fortere fordi det f.eks ligger på nett på en annen måte enn før eller noe? Noen fler som har samme problem? Mvh spruddel Leste på amobil dette: Dårlig dekning suger strøm Skal du på fjellet eller andre områder hvor du oppdager at dekningen er dårlig, kan du rett og slett spare mye strøm på å slå av mobilen når du vet du ikke trenger den. Telefonen bruker mye strøm på å søke etter dekning. Kanskje dette er grunnen til at mobilen min har dårligere kapasitet på batteriet etter at Onecall byttet til NN ;-) Fordi jeg har ofte mye dårligere dekning nå =( Men fant muligens løsningen da.. Så da vet du også det Tobias Lenke til kommentar
Leif1990 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hei. Trenger hjelp til å få koblet til mobilen til pc igjen. Den vil rett og slett ikke koble seg til. Hva kan jeg gjøre? Har instalert active sync osv, men den vil fortsatt ikke gjøre slik at den blir "tilkoblet" inne på active sync. HJELP! Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Sjefen, hva er det som skjer da når du plugger i kabelen? Muligens verdt å prøve en annen kabel? Lenke til kommentar
Leif1990 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Sjefen, hva er det som skjer da når du plugger i kabelen? Muligens verdt å prøve en annen kabel? Det funket dønn seriøst med en annen kabel. Hvorfor det egentlig??? Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Den kabelen var vel ødelagt da. Lite brudd eller no, muligens. Lenke til kommentar
Leif1990 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Den kabelen var vel ødelagt da. Lite brudd eller no, muligens. Tydeligvis! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) La akkurat inn SoftKeyApplet (.cpl) og HTC Action Screen (.cab, på hovedminnet). Men når jeg starter SoftKeyApplet finner den ikke HTC ActionScreen. Men den er installert, for den finnes under "fjern programmer". Leste at jeg måtte kopiere actionscreen.exe til startmeny\programmer, men finner ikke noen filer som har med actionscreen å gjøre i det hele tatt :S Kan installasjonen ha gått galt? Jeg har skrudd telefonen av og på. Noen tips? Fant et annet program som heter SoftKeyAppletEx, men har mer tillitt til det som "alle andre" bruker Endret 19. mars 2008 av AndyG Lenke til kommentar
tsunammi2k Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Har spurt om dette før, men husker ikke om jeg fikk svar?? Et bra 'Paint'-program til Touchen?? Gratis eller ikke gratis, rams opp! Lenke til kommentar
Novek Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Fot actionscreen... Uavhengig av om du bruker den norske, som du finner her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...130&st=2000 så må du gå til: min enhet -> windows -> HTCActionScreen (det er tre av den, men det er den på 52B som skal kopieres). Kopier denne til: min enhet -> windows -> start meny -> programmer Når du har gjort dette finner du actionscreen i softkeyapplet. for å ha et annet navn enn HTCActionScreen kan du gi nytt navn som f.eks. Nytt element... Ang. paintprogram er jeg også ute etter dette... kommer med tilbakemeld. Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 På jakt etter paintprogram jeg også. Helst gratis da =) Bare å adde i Superman's liste Lenke til kommentar
Tobias Abrahamsen Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 På jakt etter paintprogram jeg også. Helst gratis da =) Bare å adde i Superman's liste Hallo' Hva i granskogen er det dere vil bruke et paint-program til? Tobias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå