Gå til innhold

[LØST, forsåvidt] Kluss med Session.Remove()

Anbefalte innlegg

Ikke så mye noe jeg trenger hjelp med, men snarere et spørsmål om noen andre har hatt de samme problemene som meg.

På en side jeg har holdt på med har jeg brukt mye Session-variabler for å ta vare på brukervalg, for å gjøre sidene mer kundevennlige. Alt funker fint, helt til jeg tar Session.Remove(key) et par ganger. Plutselig da har jeg mistet alle session-variablene mine, akkurat som om jeg skulle tatt Session.Clear() eller Session.Abandon(), eller værre.

Når jeg har en

if (Session["message"] != null)
{
 //Behandle melding
 Session.Remove("message");
}

Funker det kanskje som det skal en gang, men etter at den, eller andre remover er kjørt flere ganger mister jeg hele Session. Jeg har også opplevd at IIS restarter hele web-appen (virker det som, da alle dataene fra en statisk klasse også blir borte). Hvorfor gjør den dette? Hva skjer?

Edit:

Løsningen min har forsåvidt vært som følger:

if (Session["message"] != null && Session["message"].ToSting().Length > 0)
{
 //Behandle melding
 Session["message"] = "";
}

Stygt, men det funker :D

Endret av Manfred
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke remote desktop access til den serveren.

8788947[/snapback]

Kontakt support :-P

8789249[/snapback]

Men vær sikker på at du har innstallert alle service packs og patcher. Hvis det skulle vise seg å være en bug som er rettet i en patch som du har "glemt" å innstallere kan du regne med å måtte betale de få tusenlappene supporttelefonen koster.

Lenke til kommentar

Det var noe annet shit der også... Brukte Session[key] = ""; i stedet, og problemet dukket fortsatt opp. Sjekket eventLog og så at det var "InvalidOpertaionException", men det var ikke mulig å finne ut noe mer hva det var, eller hva som feilet. Så da har man sikret inn det meste med en haug av try-catch :D hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...