Gå til innhold

Harddisk som fikk for mye strøm

Anbefalte innlegg

Har en harddisk, (80gb) som ikke funka etter at jeg hadde kobla noen brytere til vifter som er i maskina mens maskina sto på, (glemte og dra ut strømledningen). Resultatet ble at det kom en liten gnist, når det skjedde en liten kortslutning, og når jeg slo på pc'en igjen, ble ikke harddisken detecta i bios'en :cry: ... bios'en "henger" bare litt der hvor harrdisken skulle ha vært, før den kommer opp med "none", altså ser det svart ut for harddisken min... sannsynligvis fordi den fikk et støt. prøvde å sette harddisken inn i en annen maskin, men den funka ikke der heller, så det er harddisken det er noe galt med... ikke noe annet... er det noen her som vet hvordan det er mulig å fikse harddisken? (uten at det blir for vanskelig...) :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er vel ikke tilfeldigvis IBM harddisk du har?

:lol: Så du mener at en wd disk tåler mere strøm enn en ibm gjør :lol:

Er ikke sikkert at det var det som var problemet.

En gang jeg var borti flatkabeln mens maskina stod på, var det en slags "statisk eliktrisitets-gnist" og maskina slo seg av. Harddisken er så død som den kan bli..nesten...

Ikke det..skal jo gå an å ta borti ledningene mens maskina står på...dette tror jeg var mer eller mindre et engangstilfelle.

Det var altså nemlig med en IBM 60 gig...

(og ja...kan godt hende WD tåler mer strøm, IBM tåler ikke noenting.. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...