Neppe Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Vi har vel alle sett, hørt og lest om saken ett par eller ett par dusin ganger. Lurer på hva folk synes om saken ? Personlig synes jeg dette går over stokk og stein. Det har vært så ufattelig mye medieoppslag rundt det at jeg mister sympati. Når aviser skriver om at det er feil å bare fokusere på denne saken, men likevel gjør det, da er det noe feil en plass her. Så kommer dette http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153714 Jeg har virkelig fått nok av denne saken. Jeg skjønner ikke hvorfor de fortsetter og fortsetter som dette. Det har jo gått enorm lang tid. Hva er den faktiske sjansen på at hun fortsatt lever? Totalt 80 artikler om samme sak på vg.net. Første sak strekker seg en måned tilbake. Det er neste 3 saker pr dag. Endret 5. juni 2007 av Neppe Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Selvfølgelig er det trist, men er enig i at det er alt for mye om kun en sak. Det er trossalt utrolig mange andre som har blitt kidnappet og. Og ikke minst andre saker som også fortjener oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Har ikke fulgt altfor godt med på saken, eller hvordan den har blitt vinklet i media, men har jo utvilsomt fått med meg at saken har fått masse oppmerksomhet. Om denne ene saken faktisk kan brukes til å sette søkelys på at barn faktisk forsvinner så har det blitt oppnådd mye. At problemet som helhet ikke kommer så godt frem i media, men hovedsaklig har fokus på denne saken, kan likevel bety at myndigheter og andre parter med relevant tilknytning øker sitt arbeid for å motvirke slike hendelser i fremtiden. Så da er kanskje bruken av Madeleien som gallionsfigur allikevel verdt et drøss med artikler på vg.nett mm, og ikke minst litt av vår oppmerksomhet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Saken skal så absolutt bare handle om ei lita jente. Det er en ting at foreldrene vil ha henne tilbake, det skjønner jeg godt. Men det får da være grenser. Har foreldrene hennes i det hele tatt peiling på at det er mange mange barn som forsvinner hvert år? Hadde saken begynt å dreie seg om det, da hadde det vert ok, men når Paven, div pop stjerner lager en stor sak om det, og andre rikinger og kjente folk donerer penger, så blir alt helt galt. Skal ikke andre barn ha rett på litt medieoppmerksomhet? Skal ikke andre barn ha rett til å bli funnet? Virker nesten som om foreldrene hennes, eller media(?) tenker slik. Jeg blir rett og slett kvalm av saken Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Motivene til foreldrene har jeg ingen problem med å forstå! Hadde det vært min datter så hadde jeg kjørt det så sinnsykt opp i media (om mulig) at til og med Irans president Mahmoud Ahmadinejad hadde kommet med sympatierklæringer! Hadde gjort alt og enda mer for å skape publisitet om saken! Og foreldrene driter vel glatt i alle andre barn her og nå! De vil ha sin datter tilbake- fair nuf det, og på sikt kan de vel jobbe for saken som helhet ala Stine-Sofie stiftelsen! Om det faktisk skulle være noen som bærer saken ut av proposisjoner så er det media, og ikke foreldrene! Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Elton i spissen for en egen "Madeleine Day" Syns dette begynner å skli ut av kontroll her. Sånn ellers så er jeg enig med V-by Endret 5. juni 2007 av Feltherre Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Synes det tar av litt vel jeg.. Greit nok at de vil finne datteren sin, men må da være grenser for hvor mange som skal trekkes med i denne saken her da millioner av barn blir kidnappet rundt om i verden årlig uten at vi hører noe om dem. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det morsomme er at antall "faen, denne saken tar av", tråder, er omtrent like mange som vg har skrevet om saken. Satt litt på spissen. Forøvrig kan man whine så mye man vil, men slike saker selger. Selger de, trykkes de. Media idag styres av penger, ikke etikk. Penger og etikker er som vi alle vet, ikke perlevenner. Nå som vi nærmer oss agurktiden, vil Madel saken virke som barnemati forhold. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Er jo ikke bare vg. Synes tv2 også har vært ganske på hugget her. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er ingen rett å få oppmerksomhet i Media. Madeline er priviligert nok til å ha resurssterke foreldre som trekker i de trådene de kan, noe som ser ut til å virke. Forhåpentlig vis tenker de som har skumle planer seg om nestegang, mtp det enorme medieoppstyret som er kommet i kjølevannet av kidnappingssaken. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 En ting jeg har tenkt på: tror dere denne saken hadde fått så mye publisitet om Madeleine ikke hadde vært så søt som hun er? Bare noe som slo meg. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Minner litt om tilstanden etter tsunamien, hvor mange websider og enkeltpersoner drev å spredte ettersøkningsbilder "har du sett denne jenta/gutten" av barn som forlengst var kommet til rette, sendte ut kjedebrev, postet bilder på allverdens forumer, osv. Husker jeg fikk opptil dussinet av eposter og opprop med div. ang dette. Blir liksom for mye av det gode. Endret 5. juni 2007 av Hotbox Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Me har allerede to trådar om denne saken som dykk kan bruke. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772085 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=767710 Stenger derfor denne, reaksjoner tas på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg