johnpd Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Bruker Windows XP, gammel versjon, og der får jeg konstant opp meldingen "En nettverkskabel er koblet fra" når jeg prøver å komme meg på nett. I Nettverkstilkoblingene får jeg også beskjeden om at kabelen er ute. Det er den altså ikke. Har prøvd å lirke og pirke, men ingen respons. Har også sett på enhetsbehandlingen, og nettverkskortet er aktivt og fungerer. Er det da nettverkskortet som har tatt kvelden? Har internt nettverkskort på Shuttle XPC hovedkort.. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hadde det samme problemet for en tid siden, Windows ville ikke på nett uansett hva jeg prøvde. I enhetsbehandlingen stod det også at nettverkskortet fungerte som det skulle. Det gjorde det altså ikke, når jeg tittet bak på PC-en lyste det ikke på nettverkskortet, slik det helst gjør når en kabel er koblet i. Satt inn et annet nettverkskort og prøvde, det funket som bare det. Brukte det et par dager, og skulle bare for moro skyld se om det gamle (integrerte) funket. Det gjorde det faktisk. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du kan prøve med en annen kabel med et annet nettverkspunkt.. Kansje prøve å reinstallere nettverkskortet.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Bruker Windows XP, gammel versjon, og der får jeg konstant opp meldingen "En nettverkskabel er koblet fra" når jeg prøver å komme meg på nett.I Nettverkstilkoblingene får jeg også beskjeden om at kabelen er ute. Det er den altså ikke. Har prøvd å lirke og pirke, men ingen respons. Har også sett på enhetsbehandlingen, og nettverkskortet er aktivt og fungerer. Er det da nettverkskortet som har tatt kvelden? Har internt nettverkskort på Shuttle XPC hovedkort.. 8786836[/snapback] Det er vanskelig å komme med et skikkelig svar på problemet ditt, men jeg kan komme med noen tips til ting du kan sjekke og teste. Lyser det rundt pluggen hvor du plugger til TP-kabelen? Er kabelen koblet til i andre enden? Har du en annen TP-kabel å teste med? Har du prøvd å installere nye drivere til nettverkskortet ditt(evntuelt noen som er eldre enn de du bruker)? Har dette fungert før og plutselig sluttet å virke? Reboot router/modem. Har du et annet nettverkskort å teste med? Lenke til kommentar
johnpd Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Det lyser ikke rundt pluggen. Er usikker på om det noen gang har gjort det på det kortet. Kabelen er koblet opp, og fungerer helt fint på en annen maskin. Har ikke prøvd med annen TP-Kabel, ettersom jeg ikke tror at problemet ligger der. Da ville ihvertfall maskinen min merket at kabelen var plugget i(?) Har ikke prøvd med nye drivere, ettersom jeg ikke kommer meg på nettet til å laste dem ned. Kortet fungerte sist jeg brukte maskinen, som var for to år siden. I løpet av denne tiden har det vært et lynnedslag, og jeg lurer på om det kan ha noe med saken å gjøre. Har et annet nettverkskort, som jeg skal teste nå rett etter lunsj, skal si ifra hva som skjer. Lenke til kommentar
Lordliberty Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Prøv et nytt nettverkskort. Det at windows sier at enehet fungere som den skal er ikke altid tilfellet. Lenke til kommentar
johnpd Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Nytt nettverkskort er satt inn, og alt funker som det skal. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå