Gå til innhold

remote desktop fra windows til linux

Anbefalte innlegg

hei! jeg lurer på om det finnes et program som jeg bare legger inn på min linux server og kan connecte hved hjelp av remote desktop som er intregrert?

noen sa vlc, men da kan du ikke bruke den som er intregrert, da må du instalere client.

noen som kan hjelpe?

MVH: Nicolas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig du vil?

Altså, du vil ha mulighet til å koble deg til din linux maskin, via en "remote desktop" funksjon. OK.

Du vil ikke bruke VNC (VLC er en mediaspiller), fordi du da må installere en VNC client på windows maskin, for å kunne koble til?

Leter du etter en løsning hvor du skal slippe å installere noe som helst på (windows) maskinen du skal bruke til å koble deg opp mot linux maskinen med? Ergo at det hele gjøres eksempelvis via en nettleser, hvor du kobler deg til serveren din, og du i nettleseren kan benytte remote desktop f.eks via Java?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener...

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig du vil?

Altså, du vil ha mulighet til å koble deg til din linux maskin, via en "remote desktop" funksjon. OK.

Du vil ikke bruke VNC (VLC er en mediaspiller), fordi du da må installere en VNC client på windows maskin, for å kunne koble til?

Leter du etter en løsning hvor du skal slippe å installere noe som helst på (windows) maskinen du skal bruke til å koble deg opp mot linux maskinen med? Ergo at det hele gjøres eksempelvis via en nettleser, hvor du kobler deg til serveren din, og du i nettleseren kan benytte remote desktop f.eks via Java?

Jeg skjønner ikke helt hva du mener...

8787528[/snapback]

du skal kunne bruke clienten aom er i windows fra før.

ikke via logmein.com ellert noe.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...