Gå til innhold

Hvor finner jeg en bra Photoshop tutorial ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne hatt en på norsk.

Noen som har noen gode linker?

8786510[/snapback]

Nå fikk du mange gode eksempler, men det er jo så enormt mye man kan gjøre, er det noe spesifikt du tenker på?

Og er det fullversjon eller Elements?

Du finner vel neppe så mye på norsk, men det enormt mye på engelsk rundt omkring, som regel godt illustert så det er lett å følge...

Merk at det er mange gode bøker på engelsk, hvis du bestiller fra Amazon.co.uk (den engelske butikken til amazon) får du tilsendt på få dager og til halve prisen som i norge.. Les kommentarene for å finne en som passer ditt nivå.

Bøkene til Scott Kelby er utrolig bra, beskriver godt hvordan man får til det meste, meget god og lettlest engelsk, med mye humor!

Anbefaler sterkt å ha en god bok ved siden av!!

Lenke til kommentar

Har hatt veldig gode erfaringar med Total Training For Adobe Photoshop, men den eg har sett er til CS2. Det er ein videotutorial som er grundig, lettfattelig og veldig nyttig etter mi meining.

Denne fins dessverre ikkje på norsk, men eg trur den er lagd såpass enkel at dei fleste bør kunne forstå den. I tillegg så ser du kva dei gjer på videoen mens du gjer det sjølv.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale online-kursene til Lynda, som hittil har lagt ut 44 timer med opplæring i Photoshop CS3. Kursene går fra det som er helt basic til det som er veldig avansert. Kursene er på engelsk. Se kursoversikt her:

Lynda.com Photoshop CS3

Enkelte videosnutter kan du se gratis, slik at du får et inntrykk av hvordan kurset er lagt opp. Vil du lære mer koster et månedsabonnement bare 25$ for en måned, og da får du tilgang til kurs i mange andre programmer også - i alt over 20.000 videosnutter... Jeg er kjempefornøyd og har lært masse!

Sinclair

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen her som har erfaring med denne boken - Photoshop CS2: Essential Skills?

Vurderer å kjøpe en bok, har CS2.

Jeg er altså nybegynner.

Er det noen andre bøker dere kan anbefale?

Endret av Othabo
Lenke til kommentar

Jeg er altså nybegynner.

8961416[/snapback]

Som jeg har nevnt tidligere i tråden her har Scott Kelby veldig bra bøker til PhotoShop, Elements og Lightroom.

De har fått veldig bra kritikker på Amazon, har den for Elements som er kjempebra!

Det som er fint er at han beskriver rett på sak hvordan du får til forskjellige ting og løser bestemte problemer.

Du trenger altså ikke lese alt i rekkefølge men kan finne et spennende eksempel og prøve deg frem.

Det er også viktig at du kan laste ned eksempelbilder fra boka, slik du kan her.

Lenke til kommentar

Jeg er altså nybegynner.

8961416[/snapback]

Som jeg har nevnt tidligere i tråden her har Scott Kelby veldig bra bøker til PhotoShop, Elements og Lightroom.

De har fått veldig bra kritikker på Amazon, har den for Elements som er kjempebra!

Det som er fint er at han beskriver rett på sak hvordan du får til forskjellige ting og løser bestemte problemer.

Du trenger altså ikke lese alt i rekkefølge men kan finne et spennende eksempel og prøve deg frem.

Det er også viktig at du kan laste ned eksempelbilder fra boka, slik du kan her.

8961561[/snapback]

Fant denne - <Photoshop CS2 Killer Tips> på Amazon, skrevet av Scott Kelby.

Men fikk litt inntrykk av at dette var ikke helt ment for nybegynnere...

Kanskje jeg skal gå og ta en titt på den i bokhandelen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...