Gå til innhold

Hvilken distro er best for å overvåke et nettverk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge verktøyene du skal bruke er fri programvare så kan de jo installeres på de fleste distroer så hvilken distro du velger er vel ikke så veldig avgjørende. Hva med å velge en du trives med -- eller kanskje en du ikke har prøvd ennå slik at du samtidig lærer noe nytt?

Dersom svaret mitt var for intetsigende etter din smak, kanskje du heller liker denne (intetsigende) varianten: Jeg synes du bør bruke Debian GNU/Linux fordi den er avansert nok til å dekke de fleste (tekniske) behov delvis takket være et rikt og praktisk pakkesystem.

Følger du ordren? ;-)

PS: Er det trådløse nettverk du skal overvåke? :-P

Lenke til kommentar

det er et kablet nettverk jeg skal sjekke.

jeg har tidligere tetset Red Hat og Suse Linux i diverse varianter. av disse er det Suse jeg jag brukt mest. Det jeg synes er greiest med Suse er at du har stort sett det du trenger av programmer på installasjons-dvd'en.

Jeg har aldri brukt Debian og er åpen for å prøve noe nytt, det er egentlig derfor jeg lagde denne tråden.

som du selv sier er programmene som skal brukes så å si de samme (kanskje med få unntak) så det kankanskje være greit å prøve noe nytt?

Lenke til kommentar
Pakketap på eit kabla nettverk?

jepps. takk for tips. skal prøves

Er det mulig a plassere maskinen som overvaker, langt nede i hierakiet?

8812027[/snapback]

den er koblet til hovedswitchen i nettverket. det er 3 kantswitcher som er koblet til denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...