Gå til innhold

GPS for sporing - Løst

Anbefalte innlegg

Jeg skal handle GPS for et forskiningsprosjekt hvor den skal brukes til sporing. Jeg er da interessert i å både vite hvor den har beveget seg og hvor lenge den har vært på hvert sted, med andre ord, enten må den lagre loggpunkter med tidsmarkering, eller så må den logge med faste intervaller uavhengig om den beveger seg eller ikke, den må kunne fungere som en selvstendig enhet, så programvare på PC er ikke aktuelt. Den må også kunne fungere i ca 18 timer på batterier og selvfølgelig kunne logge hele denne perioden uten å slette gamle spor. Prismessig har jeg ikke mye begrensning, men det er jo kjekt å få den billigst mulig og helst ikke mye over 5000,- med mindre det er det som må til.

Er det noen som har en GPS som du vet at den har denne funksjonaliteten? Eventuelt kan sende meg/laste opp en snutt av en loggefil, så jeg kan se at det virker fornuftig?

(Jeg ble lurt til å kjøpe en av de rimeligere garminene til et tilsvarende prosjekt for noen år siden, den kunne ikke gjøre det jeg ville)

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom prosjektet ditt har tilknytning til Forsvaret eller tilknyttede statstjenester, kan du sjekke om du kan rekvirere en PLGR. Med stort LI-basert batteri kan den operere i lang tid ad gangen. Har du aksess, kan du få nøkkel til mil. std. nøyaktighet.

Du skriver ikke noe om prosjektet ditt i nok detalj til at jeg kan se om dette er en realistisk mulighet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...