mysjkin Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg skal handle GPS for et forskiningsprosjekt hvor den skal brukes til sporing. Jeg er da interessert i å både vite hvor den har beveget seg og hvor lenge den har vært på hvert sted, med andre ord, enten må den lagre loggpunkter med tidsmarkering, eller så må den logge med faste intervaller uavhengig om den beveger seg eller ikke, den må kunne fungere som en selvstendig enhet, så programvare på PC er ikke aktuelt. Den må også kunne fungere i ca 18 timer på batterier og selvfølgelig kunne logge hele denne perioden uten å slette gamle spor. Prismessig har jeg ikke mye begrensning, men det er jo kjekt å få den billigst mulig og helst ikke mye over 5000,- med mindre det er det som må til. Er det noen som har en GPS som du vet at den har denne funksjonaliteten? Eventuelt kan sende meg/laste opp en snutt av en loggefil, så jeg kan se at det virker fornuftig? (Jeg ble lurt til å kjøpe en av de rimeligere garminene til et tilsvarende prosjekt for noen år siden, den kunne ikke gjøre det jeg ville) M. Endret 29. juni 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du kan jo sjekke gps.no: http://www.gps.no/mbbs2/search/query.asp?a...g&author=&days= Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Takk for tipset! I systemet mitt skal GPSen kobles til en PC for nedlasting av data en gang i døgnet, behøver ikke real-time overføring, ser det ikke går fram av min opprinnelige post. M. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Dersom prosjektet ditt har tilknytning til Forsvaret eller tilknyttede statstjenester, kan du sjekke om du kan rekvirere en PLGR. Med stort LI-basert batteri kan den operere i lang tid ad gangen. Har du aksess, kan du få nøkkel til mil. std. nøyaktighet. Du skriver ikke noe om prosjektet ditt i nok detalj til at jeg kan se om dette er en realistisk mulighet. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Takk for tipset, men jeg tror nok ikke det. Det er et NFR / UMB (NLH) / Bioforskprosjekt med beitedyr... M. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har fått tak i spesialgpser for formålet. En svart boks som logger og kan dumpe til PC. Kommer tilbake med mere detaljer senere. M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå