merkur Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Ja, da kom jeg opp i norsk muntlig eksamen (som er den siste eksamen jeg skal ha på vgs). Problemstillinga jeg fikk er: Hvordan har det norske skriftspråket blitt påvirket av språkpolitiske og samfunnsmessige forhold på 1900-tallet og begynnelsen av 2000-tallet? Det er vanskelig å kategorisere samtidslitteratur. Drøft ved hjelp av tekster du kjenner til, hvilke tendenser som karakteriserer norsk litteratur de siste 25 åra. Synes oppgaven var vanskelig nok :/ Noen som har noen tips til meg? Endret 5. juni 2007 av merkur Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Om det første bør du få med deg de forskjellige vedtakene som ble gjort i begynnelsen på 1900-tallet, jamnstillingsvedtaket bl.a. På den andre delen er tendensen at de siste 25 årene så har det vært mye fokus på det irrasjonelle mennesket (Erlend Loe - Naiv Super er et godt eksempel her) Endret 5. juni 2007 av andrvas Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 OoOo nesten samme som jeg hadde for et par år siden Bør få med deg de vedtakene ! Lenke til kommentar
merkur Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Tusen takk for svar Har ikke noen linker til noe bra stoff også vel? ^^ Lenke til kommentar
merkur Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hmm, er litt usikker på hva jeg bør ta med og sånn. Skal holde et foredrag som varer i 20 minutter.. Synes dere jeg skal skrive om hele språkhistorien fra 1900 til idag, nevne alle reformene osv eller hva? Endret 5. juni 2007 av merkur Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du bør fokusere på det som er av mest betydning. Samtidig blir sensor glad dersom du klarer å knytte opp det som skjedde da med idag (sidemåls-striden f.eks). Lenke til kommentar
merkur Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Ok Har du noen eksempler fra Naiv super jeg burde skrive ned? Og hva menes med irrasjonelt menneske? Endret 5. juni 2007 av merkur Lenke til kommentar
merkur Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Noen flere som kan hjelpe? Skal ha muntlig eksamen i morra.. Hadde virkelig trengt litt hjelp.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Har du ikke gått et helt skoleår da? da burde du jo kunne pensum? Er vel egentlig bare å lese, lite du kan gjøre nå egentlig.. begynner å bli i det seneste laget... Endret 6. juni 2007 av vargaz Lenke til kommentar
merkur Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Joa, men husker ikke alt.. Synes denne oppgava var ganske vanskelig, kan ikke huske vi har gått igjennom så mye av dette.. Lenke til kommentar
merkur Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Ingen som har noen flere tips før imorra? Fant ut at foredraget mitt varer i ca 14 min, og det skal egentlig vare i 20 min, så skulle gjerne hatt noen flere tips til hva mer jeg kan ta med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå