Gå til innhold

roadtrip til russland

Anbefalte innlegg

har en god stund hatt en drøm om å reise russland på tvers, har en del me at jeg kjører lada. men det har også mye med det at russland er et enormt område og jeg føler at man på en slik tur ville kunne se mye mer av verden enn man kan se i foreksempel USA.

er ikke storbyferie jeg drømmer om, men det å faktisk kjøre fra vest til øst.

er det noen som har noen tanker om en slik tur, eventuelt vet om andre som har gjort lignende før? hadde vært morsomt å hørt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes ut som det kan bli en utrolig bra tur! Det hadde vært litt av en opplevelse å faktisk se hele Russland. Man gjør seg jo tanker om hvordan det ser ut bortover der. Sikkert er utrolig stort og fint land, hvis man bare tar seg tid til å se litt på det.

Lykke til med planlegging og tur! Du får skrive en reiselogg hvis det blir noe av turen, så vi andre kan få litt innblikk i hvordan det er der også :thumbup:

Lenke til kommentar
har en god stund hatt en drøm om å reise russland på tvers, har en del me at jeg kjører lada. men det har også mye med det at russland er et enormt område og jeg føler at man på en slik tur ville kunne se mye mer av verden enn man kan se i foreksempel USA.

er det noen som har noen tanker om en slik tur, eventuelt vet om andre som har gjort lignende før? hadde vært morsomt å hørt

8786051[/snapback]

Ville tatt en prat med ambassaden,da veistandarden er under enhver kritikk,faktisk fraværende,i store deler av landet...Vær også obs på årstiden du har tenkt å reise på..på våren er det snøsmelting,og da er helikopter eneste mulige fremkomstmiddel..

Så en dokumentar med Ewan McGregor som kjørte motorsykkel igjennom Russland..ingen spøk i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Reisedokumentaren med Ewan McGregor heter "The long way round". Bør absolutt sees før man begir seg ut på en tur i russland.

Skal du langt østover i russland, finnes det omtrent ikke kjørbare veier. Da er nok den trans-sibirske jernbanen et bedre valg.

Lenke til kommentar

Veistandarden er jo ikke såååå ille. Nå har jeg ferdet mest nord i Russland, altså steder med mye forbudte byer og flyplasser så det har noe med at veistandarden ikke er så ille. En annen ting kan være at vi kjørte vår Mercedes Geländewagen dit... Da har ikke veistandarden så altfor mye å si :p

Ikke sett på det feteste felgene, å vær obs på politikontroller :dontgetit: Politiet har nemlig myndighet til å sette opp et fartsskilt midt i en hvilken som helst fartssone. Dermed står det av og til 30- 40- eller 50-sone skilt rett rundt en sving så nedbremsingen er umulig(noe som sier seg selv om du kommer i 80 rundt svingen). Så vær litt obs selvom det kan virke som det er et gjenglemt 40-sone skilt i 90-sona. Da vinker de deg inn å bøtelegger deg. Kjøp med et par flasker vodka, du kommer langt med dem! :thumbup:

Turen høres kjempespennende ut. Ikke handle noe til bilen før avreise. Alt er mye billigere i Russland. Bensin til 4-6kr literen sier jo sitt. Jeg kjøpte 4 liter helsyntetisk olje på en Statoilstasjon(!) i Murmansk. Kosta meg ca 90 kroner, noe som var dyrt der borte. Får tross alt 1 liter vodka til samme pris....

Lenke til kommentar
Veistandarden er jo ikke såååå ille. Nå har jeg ferdet mest nord i Russland, altså steder med mye forbudte byer og flyplasser så det har noe med at veistandarden ikke er så ille. En annen ting kan være at vi kjørte vår Mercedes Geländewagen dit... Da har ikke veistandarden så altfor mye å si :p 

Ta en titt på den serien nevnt tidligere, så får du se på veistandarden helt ØST i russland.

Lenke til kommentar
Man gjør seg jo tanker om hvordan det ser ut bortover der.

Jeg tenker på:

-Våt snø

-Iskaldt

-Kalde bygninger

-Trist

-Lite snø

-Postordrebrud

8805784[/snapback]

Noe som kan anses som en svært god grunn til å la Russland slippe å oppleve deg..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har du fått videoen? Fått noen bange anelser? Eller ble du kanskje enda mer giret for en tur?

Hva tenker du om overnatting? Skal du overnatte i bilen kanskje? Tror det er lurt å være to (minst) på en slik tur. Personlig ville jeg nok reist til kina om jeg skulle østover, husk det er toglinje og ikke vei som går til vladivostok.

Lenke til kommentar

Så den ferdig i går faktisk. Utrolig morsom.

Den "road of bones" skal jeg ALDRI kjøre på! *søk på wiki*

Om man i det hele tatt skal prøve på det sinnsvake stuntet som de gjør skal jeg iallefall kjøre bil. STOR hummer H1 eller værre. Og jeg skal iallefall ikke kjøre igjennom Mongolia, det er værre en russland jo!

Blir nok enten russland eller kina som er valget.

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Jeg har en drøm om akkurat det samme. Reise med bil fra Oslo, gjennom russland og til østkysten et sted. Googlet litt nå og fant tråden din. Fikk du noen gang tatt turen?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...