Gå til innhold

hjelp meg!!!

pcboy

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på og kjøpe meg Microsoft Windows XP Pro Norwegian OEM. Noen som fraråder meg dette?

Skal bruke det til krevende spill, mp3, dvd, bilde/video redigering og kontorarbeid.

hva betyr foresten OEM?

Bør jeg kjøpe pro eller home edition?

anbefaler dere andre OS til mitt bruk?

alle svar er gode svar!!!

[ Denne Melding var redigert av: pcboy på 2001-12-28 10:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter egne erfaringer så synes jeg XP er det beste OS fra Microsoft.

ved en tilfeldighet så koplet jeg mitt DV kamera opp mot PC-en med Firewire og fikk beskjeden ::Hva vil du gjøre nå 1.starte opp Windows moviemaker 2.starte opp studio7 "Pineacle" 3.take no Action :smile:

blir bare mer og mer Overrasket over XP + STABILITET :smile:

Gå for Home Edition der har du også Administrativ tools men det er ikke noe du trenger som Vanlig hjemmebruker.

Lenke til kommentar

Jeg var en tur på elkjøp her i og de solgte Xp home-edition tel ca1300? Koste det verkelig så mykkje eller er det bare de som overpriser?

AmdTbird 1,4GHz

Asus A7V-E

WesternDig. 60Gb

512 ram

Nvidia GF2 Mx400

WinXp Pro

Unex 16-porters Switch

<!-- BBCode Start --><A class="postbody" HREF="mailto:[email protected]">[email protected]</A><!-- BBCode End -->

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: B|Real på 2001-12-28 23:09 ]</font>

Lenke til kommentar

OBS....

Skal du over til xp vær sikker på at maskinvaren din

er støtta av Gates.

Har voodoo 5 kort som ikke fungerer særlig bra. Selv om jeg har brukt timevis på nettet på søken etter dugende drivere.

Ellers ser xp pro bra ut. Men jeg syntes windows 2000 pro var en del mer stabilt.

Uansett så er det bedre en win 9x og ME

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig ingen spesiell grunn til å velge pro, det er som å velge Windows 2000 Advanced Server. Hva skal du nå med det? har du tenkt å ha 13 prosessorer i maskinen? Home Edition er sjefs det, den mangeler vel bare remote desktop og noen syke avanserte funksjoner. Du vil sikkert ikke merke forsjellen uansett. Dessuten er Pro versjonen mye dyrere.

Hvis du skal kjøpe OEM, så må du vel kjøpe med et hovedkort eller minst en harddsik i samme slengen. Det er meint for dei så bygge maskiner. Du må sikkert ha Windows XP Home Edition Full(hvis du ikke har et OS minst Windows 98 fra før) Upgrade(hvis du har et OS minst Windows 98 fra før)

hvis du jobber i en bedrift så kan du vel sjekke bedrifts lisens, er du student så kan du sjekke student lisens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...