int20h Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 AMD har høy profil for tiden med den kommende "Barcelona"-prosessoren, men foreløpig er det kun demonstrasjoner som er aktuelt. Les mer Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Synes det nå er på tide, og at AMD bør gi oss noen konkrete tall på Computex, både ang. spesifikasjoner og bencher. Kan vel si det blir spennende nå i sommer/sensommer. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det har gått for lang tid, så jeg håper dette blir bra. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Får håpe det ikke er en K6-2 eller P4 lansering med tanke på ytelse forbedring over forrige modell men en i likhet med K7 eller core. Lenke til kommentar
G Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Dette blir interessant å lese mer om. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) http://www.dailytech.com/Quick+and+Dirty+A...article7574.htm Quick and Dirty AMD K10 Cinebench Ganske urovekkende synes jeg: Cinebench completed the default benchmark in 27 seconds for the 1.6 GHz K10; 17 seconds for the Intel Xeon X3220. The Kentsfield Xeon was 58% faster with a 50% higher clock frequency for Cinebench. Selv med PERFEKT skalering så ville den ha vært tregere. Derfor synes jeg det er litt skummelt å tenke på iogmed at Penryn vil kjøre på >3,3Ghz. Nå er dette bare èn benchmark, og vi vet fortsatt lite. Edit: Nå såg jeg også dette: One vendor demonstrated Barcelona to DailyTech running at 1.6GHz. According to engineers familiar with the chip technology, the current AMD Barcelona samples are not scaling core frequencies well. AMD partners confirmed the highest running, POST and OS capable, Barcelona processor is 2.0 GHz. http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=7554 Endret 7. juni 2007 av el_salvad Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg ser du har gode dager el_salvad. La oss nå vente en smule med konklusjonene, ingen offisielle har fått testet Barcelona ennå, og det er vel ingen stor sak å plukke denne Cinebench saken til Kubicki fra hverandre. Imens synes jeg det er fornøyelig å se rundt omkring kontrasten til i fjor, og ryktene rundt C2D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå