Gå til innhold

Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer?


Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer på forumet?  

231 stemmer

  1. 1. Bør det være lov å diskutere pris på WoW-kontoer på forumet?

    • Ja
      141
    • Nei
      105


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke tilhenger av regelbrudd, men jeg synes ihvertfall man skal ha muligheten til å diskutere det her uten å få stengt tråder/bannet brukere.

 

Jeg tror heller ikke det vil flomme over av tråder som omfatter de 3 emnene som har blitt tatt opp til diskusjon.

 

Om ting er som blir diskutert er forbudt i Blizzards EULA bryr meg egentlig ikke i det hele tatt, såfremt man ikke bryter norsk lov i samme øyeblikk.

8787641[/snapback]

 

Hva prater du egentlig om. Det virker som du tror det gjelder diskusjoner som denne _om_ temaet. Det er allerede lov. Det det bli spurt om var prisdiskusjoner, som i praksis vil være salgsannonser, budrunde og salg.

 

At det er forskjell på spillets regler og norsk lov tror jeg alle har fått med seg nå, så det er det ikke noe vits i å presisere. Hele poenget med et spill er å konkurrere innenfor visse regler, og skal man begynne å bryte dem så mister man hele poenget med spillet. Selger man Wow-konto, så selger man samtidig gull og utstyr, og vi har sirkelen i gang... Å bryte spillets regler vil være ødeleggende både for spillet og for dette forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At det bryter med reglene for spillet gjør ikke akkurat saken noe bedre... Man bør få kunne diskutere WoW uten å måtte forholde seg til masse tråder som eksplisitt bryter med spillets regler.

8787569[/snapback]

Diskusjon rundt salg av kontoer bryter ikke med spillets regler.

 

Diskusjon rundt bruk av narkotika bryter ikke med narkotikaloven..

8787601[/snapback]

 

Stråmann.

Stråmann?... Tror ikke helt du vet hva det er.. jeg tillegger ikke deg noen meninger eller standpunkter.. prøver bare å illustrere hva som er forskjellen på å diskutere en praksis/aktivitet og utøve den.... Burde være rimelig klart.

 

Prisdiskusjon er i praksis salg eller medvirkning til salg.

Det er vel en ukorrekt generalisering... Hvis det med prisdiskusjon menes å diskutere det at kontoer blir omsatt for store summer (og i brudd med EULA) så er det åpenbart ikke det, hvis det menes annonsering av kontoer og forhandling rundt pris så ja.

Lenke til kommentar

Nok en tåpelig tråd. Venter bare på at noen skal lage en "Bør det være lov å diskutere pedofili"-tråd....

 

Skjer dere! Brukt tiden på noe mer fornuftig! Dette er 3. slike søppeltråd jeg ser inne på dette underforumet. Lag et forum på www.wowsyting.no eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Nok en tåpelig tråd. Venter bare på at noen skal lage en "Bør det være lov å diskutere pedofili"-tråd....

 

Skjer dere! Brukt tiden på noe mer fornuftig! Dette er 3. slike søppeltråd jeg ser inne på dette underforumet. Lag et forum på www.wowsyting.no eller noe i den duren.

8787721[/snapback]

 

Igjen blir det blandet ekte lover med regler satt av spillprodusenter :roll:

Lenke til kommentar
Og diskutere salg av kontoer er direkte oppmuntrende og derfor syns jeg ikke det skal være lov ettersom dette er i strid med Blizzards EULA.

8788196[/snapback]

 

 

Vi burde jo gi en lang F i Blizzard sine "lover".

 

Til sammenligning, er det i følge Sony ikke lov å modifisere en PS2, men i følge norske lover, er det ingen ting som hindrer deg fra å gjøre dette. Skal vi slutte å diskutere dette også, da det strider mot Sony sine "rettningslinjer"?

Lenke til kommentar
Vi burde jo gi en lang F i Blizzard sine "lover".

 

Til sammenligning, er det i følge Sony ikke lov å modifisere en PS2, men i følge norske lover, er det ingen ting som hindrer deg fra å gjøre dette. Skal vi slutte å diskutere dette også, da det strider mot Sony sine "rettningslinjer"?

8788230[/snapback]

 

Hvorfor, om jeg tør spørre, bør vi "gi en lang F" i spillereglene? For å være anti-autoritære? For å være tøffe? Bare "fordi"?

 

Jeg har spilt nok instancer til å vite hvor irriterende det er med fjortisser som har kjøpt seg WoW-konto og ikke kan spille, og sannsynligvis ikke klarer å lære seg det heller... Problemer er mindre enn bottene, det skal jeg innrømme, men at det er et problem og at det går utover spillet er sikkert. Jeg skjønner godt at Blizzard forbyr det.

Lenke til kommentar
Minus>> LOL!! 

 

 

Skal man trykke "decline" etter å ha kjøpt spillet for en 500 kroner kis?

den er litt tynn.

 

Tja, nei, nå kom det en ny patch gitt, nå trykker jeg "decline" jeg..

8788271[/snapback]

Nei, det trenger du ikke gjøre. Men der står hva du må forholde deg til hvis du har tenkt å forsette.

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hva man skriver under på når man kjøper en PlayStation, men med World of Warcraft aksepterer man reglene deres under installasjonen.

Hvis man ikke kan rette seg etter de, trykker man "decline". :)

8788253[/snapback]

 

Det er jo rett og slett noen man må trykke på for å installere. Utenom dette er Blizzard sine "regler" null verdt.

 

Skal kommersielle selskaper som Blizzard bestemme hva vi kan diskutere? :nei:

Lenke til kommentar
Skal kommersielle selskaper som Blizzard bestemme hva vi kan diskutere? :nei:

8788302[/snapback]

 

Det er da heller ikke Blizzard som bestemmer det. Og det vet du godt. De som bestemmer hva som kan diskuteres her er forumstyret. Og de bestemmer utifra hva de mener er best for forumet. Dvs de setter ikke nødvendigvis grensene der hverken Blizzard eller Norges Lover gjør. Om de er enige med Blizzard på dette punktet, betyr ikke at Blizzard bestemmer over forumet. Du skjønner da såpass?

Lenke til kommentar
Skal kommersielle selskaper som Blizzard bestemme hva vi kan diskutere? :nei:

8788302[/snapback]

 

Det er da heller ikke Blizzard som bestemmer det. Og det vet du godt. De som bestemmer hva som kan diskuteres her er forumstyret. Og de bestemmer utifra hva de mener er best for forumet. Dvs de setter ikke nødvendigvis grensene der hverken Blizzard eller Norges Lover gjør. Om de er enige med Blizzard på dette punktet, betyr ikke at Blizzard bestemmer over forumet. Du skjønner da såpass?

8788326[/snapback]

 

:nei: La meg omformulere dette. Skal kommersielle selskaper som blizzard med sine "regler/lover" være med å legge føring for hva vi kan diskutere på et selvstendig forum?

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
:nei: La meg omformulere dette. Skal kommersielle selskaper som blizzard med sine "regler/lover" være med å legge føring for hva vi kan diskutere på et selvstendig forum?

8788456[/snapback]

 

Forumstyret bestemmer reglene her, uavhengig av Blizzard. Blizzard legger ikke føringer på hw.no. Jeg tviler på at det er kontakt mellom Blizzard og hw.no overhodet.

 

At spillereglene bør følges er bare et av mange argumenter mot kjøp/salg av kontoer. Hvis hw.no bestemmer seg for å ikke tillate at dette forumet skal bli et bruktmarked, så betyr det ikke at Blizzard har hverken tvunget eller lagt noen som helst føringer på dem.

Lenke til kommentar

Stemte nei, ikke fordi det er så forferdelig at folk kjøper og selger kontoer, men jeg synst ikke det hører hjemme her på forumet hvor vi diskuterer ting som foregår i spillet.

Men får det sin egen stiky eller blir litt adskilt fra resten av diskusjonene på et vis har jeg ingen motsigelser.

Lenke til kommentar
:nei: La meg omformulere dette. Skal kommersielle selskaper som blizzard med sine "regler/lover" være med å legge føring for hva vi kan diskutere på et selvstendig forum?

8788456[/snapback]

 

Forumstyret bestemmer reglene her, uavhengig av Blizzard. Blizzard legger ikke føringer på hw.no. Jeg tviler på at det er kontakt mellom Blizzard og hw.no overhodet.

 

At spillereglene bør følges er bare et av mange argumenter mot kjøp/salg av kontoer. Hvis hw.no bestemmer seg for å ikke tillate at dette forumet skal bli et bruktmarked, så betyr det ikke at Blizzard har hverken tvunget eller lagt noen som helst føringer på dem.

8788486[/snapback]

 

Virker ikke som, hva jeg vil frem til, trenger inn hos deg.

 

Ser du sammenhengen i denne diskusjonen?

QUOTE(Phyx @ 05/06-2007 : 14:50)

Og diskutere salg av kontoer er direkte oppmuntrende og derfor syns jeg ikke det skal være lov ettersom dette er i strid med Blizzards EULA.

 

 

 

 

 

 

 

Vi burde jo gi en lang F i Blizzard sine "lover".

 

Til sammenligning, er det i følge Sony ikke lov å modifisere en PS2, men i følge norske lover, er det ingen ting som hindrer deg fra å gjøre dette. Skal vi slutte å diskutere dette også, da det strider mot Sony sine "rettningslinjer"?

 

Altså, her er hans argument, at siden Blizzards EULA forbyr salg av kontoer, så burde ikke vi diskutere dette.

 

Jeg vil frem til at Selskaper sine "EULA`er" ikke burde legge føringer for hva som kan diskuteres her inne. Jeg tror da for F ikke at blizzard eller noen har kontakt med forumet her eller noe!! :roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...