Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger nettverkskort anbefaling

Anbefalte innlegg

Skal ha 2 pc'er i LAN og hurra så kobbler jeg litt og fant jo fort ut at jeg trenger 3 (vanlige) nettverkskort til det....etter å ha rotet gjennom bunkene med gammel PC innmat tittet jeg skuffet over en bunke på 6 3com ISA 10Mbit kort...er vel best å total kassere dem nå hehe :roll:

Så da var det bare å slenge armene på tastaturet og knotte opp no brukbart på webshop, men det er jo tusenvis av merker og greier og prisen varierer sterkt....Jeg tenkte i første omgang på et vanlig kort, men så kom jeg på at jeg hadde sett sånne kort med 2 og 3 uttak på...hvem lager disse og hva koster de sånn ca? har stuffa så mye i PCI portene at det hadde vært fint å spart litt plass

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er klar over at dete ikke svarer spørsmålet ditt(sry), men hvorfor tdu 3 nettverkskort? Er det for å ha ett i den ene og 2 i den andre, for å ha den på nettet sammtidig? Er det 2 andre pc'er enn den med EP-8RDA+, fordi den har jo nettverkskort inntregrert. Er det 2 andre, så hvorfor ikke kjøp en hub, koster ikke mye, å sett opp lan med den i stedenfor.

Så for å prøve å svare på spørsmålet ditt, tror ikke det er stor forskjell på Nettverkskortene, og du er relativt trygg kjøper du fra en du kjenner igjenn navnet på :wink: . Tror forskjellene ligger i Wake on lan, intregrert chipp for litt av vert o.l.

Lykke till.

Lenke til kommentar

Trenger ikke HUB/Switsh vel...går ann å bare klikke ADSL i serveren og klikke klienten som egerntlig er "Master" PC'n som logger på nettet gjennom serveren som står på konstant...da trengs jo 2 vanlige nettv.kort i bare serveren...uansett så må jeg jo enten kjøpe HUB/Switsh eller nettv.kort og det enkleste er nettv.kort etter mine kalkulasjoner... og da tar jeg et kjent merke med lite reklamasjon på til en billig penge, noe under 500 lappen finner jeg vel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...