Gå til innhold

forslag til mp3tagger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte heller ikke EasyTag. Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle bruke det. Uansett spørs det litt på hva slags taggearbeid du skal gjøre. Det jeg skulle gjøre var å detaljendre tags (sang), samt endre noen tags felles (album, artist, årstall, genre).

Jeg fant ut at Amarok gjorde jobben jeg skulle enklest. Der kan du merke flere sanger på en gang og skifte tag felles, og endre enkelttags med et enkelt klikk på tagen du vil endre.

Endret av miceagol
Lenke til kommentar

Google vet:

http://easytag.sourceforge.net/EasyTAG_Documentation.html

Men det skulle være unødvendig for enkel tagging.

Du markerer de filene du vil endre taggen på og redigerer manuelt eller automatisk med CDDB-søk. Om du endrer manuelt, vil klikk på den lille knappen ved siden av hvert felt endre akkurat denne taggen på samtlige valgte filer.

For å bruke CDDB-søk må du velge alle filene som et album (eller én enkelt CD om det er et dobbeltalbum e.l.) består av, høyreklikker på disse og velger CDDB-søk. Du vil da forhåpentligvis få opp ett eller flere mulige valg. Du velger den du synes passer best og klikker på 'Apply', lukker vinduet og eventuelt gjør noen manuelle endringer før du lagrer filene (CTRL-S).

For å endre navn på mappa et album ligger i høyreklikker man på mappa og velger 'Rename directory'. Her kan man enten endre navnet manuelt eller med en maske. Jeg bruker først masken "%a - %y - %b ()" som gir mappa et navn på formatet Artist - År - Tittel (), hvor jeg så putter inn bitraten manuelt mellom parantesene.

Personlig bruker jeg ikke Scanner-funksjonen, men den står forklart i dokumentasjonen i linken ovenfor.

Lenke til kommentar

Cowbell kan vera eit alternativ til EasyTAG. Cowbell er langt enklare, men det har nok ikkje like avansert moglegheitar som EasyTAG.

EasyTAG har i mine auge eit grufullt brukargrensenitt, og det har i tillegg vore svært ustabilt for min del (Ubuntu 7.04 og 6.10). Er det andre som har hatt slike problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...