ways Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 har brukt madman før, og vil gjerne ha noe som ligner, men uten å krasje hele tiden. forslag? likte ikke easytag. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 EasyTAG er jo genialt! Hva er det du ikke liker? Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg likte heller ikke EasyTag. Skjønte ikke helt hvordan jeg skulle bruke det. Uansett spørs det litt på hva slags taggearbeid du skal gjøre. Det jeg skulle gjøre var å detaljendre tags (sang), samt endre noen tags felles (album, artist, årstall, genre). Jeg fant ut at Amarok gjorde jobben jeg skulle enklest. Der kan du merke flere sanger på en gang og skifte tag felles, og endre enkelttags med et enkelt klikk på tagen du vil endre. Endret 5. juni 2007 av miceagol Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 EasyTAG er jo genialt! Hva er det du ikke liker? 8785528[/snapback] Easy tag er sinnsykt bra, men har et litt sært grensesnitt. Jeg bruker det dog "hele tiden" Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Enig i at det kan virke litt sært, men når man først skjønner hvordan man bruker det så er det et veldig kraftig verktøy. Har ikke funnet noe bedre program for tagging så langt. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er det noen av dere som vet om en begynnerguide for EasyTAG et sted på nettet? Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Google vet: http://easytag.sourceforge.net/EasyTAG_Documentation.html Men det skulle være unødvendig for enkel tagging. Du markerer de filene du vil endre taggen på og redigerer manuelt eller automatisk med CDDB-søk. Om du endrer manuelt, vil klikk på den lille knappen ved siden av hvert felt endre akkurat denne taggen på samtlige valgte filer. For å bruke CDDB-søk må du velge alle filene som et album (eller én enkelt CD om det er et dobbeltalbum e.l.) består av, høyreklikker på disse og velger CDDB-søk. Du vil da forhåpentligvis få opp ett eller flere mulige valg. Du velger den du synes passer best og klikker på 'Apply', lukker vinduet og eventuelt gjør noen manuelle endringer før du lagrer filene (CTRL-S). For å endre navn på mappa et album ligger i høyreklikker man på mappa og velger 'Rename directory'. Her kan man enten endre navnet manuelt eller med en maske. Jeg bruker først masken "%a - %y - %b ()" som gir mappa et navn på formatet Artist - År - Tittel (), hvor jeg så putter inn bitraten manuelt mellom parantesene. Personlig bruker jeg ikke Scanner-funksjonen, men den står forklart i dokumentasjonen i linken ovenfor. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Cowbell kan vera eit alternativ til EasyTAG. Cowbell er langt enklare, men det har nok ikkje like avansert moglegheitar som EasyTAG. EasyTAG har i mine auge eit grufullt brukargrensenitt, og det har i tillegg vore svært ustabilt for min del (Ubuntu 7.04 og 6.10). Er det andre som har hatt slike problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå