iMono Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Kan jo virke som han sliter litt med økonomien, men det virker helt klart ganske kjipt. 8786699[/snapback] Venner skal gi, ikke kreve. Hvis dette hadde skjedd med meg og kompisen min har problemer med penger, så hadde jeg gitt han naturlig avslag på gjelden fordi han hjalp meg å finne tilbake mobilen. Det er den veien det bør gå synes ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
Kong-king Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Sliter med økonomien han ja Og jeg har egentlig flusst med gryn, drar inn 3000-4000 hver måned, 17 år og bor hjemme. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 400 kroner burde være en fin rabatt på gjelda hans, bare for å være kompis med han. Vil han ha mer så kan du si at du er snill som gir han noe i det hele tatt for mobilen, siden du trodde han var kompis nok til å faktisk lete uten noen baktanker. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er dere gode venner burde du lett slettet gjelden hans på 1 400. Han sliter tydligvis med å håndtere pengene sine, noe jeg går ut i fra at du visste da du lånte han pengene. Et vennskap er så utrolig mye mer verdt enn 1 400 kr (er bare 1 - 2 dager på jobb, det). Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er en forskjell på å være snill og dumsnill... Har man en gjeld får man ta ansvaret for å betale det tilbake, og hvis han ikke kan holde på pengene han har så vil han heller ikke lære etter gjelden er slettet. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Enig, med modifikasjoner. 1400 er kanskje bare en dags arbeid, og jeg hadde nok lett ofret 7 timer for en venn. Men er det ikke viktig å tenke på prinsippene. Jeg bryr meg lite om jeg kjøper mat til en kollega her på jobb som jeg er ganske god venn med, for jeg vet at på en eller annen måte får jeg det tilbake. Om det er i samme form eller om det er en flaske vann i ny og ne. Så får jeg det tilbake. Å finne alternative løsninger istedet for å henge seg opp i de 1400 kan jeg være enig i, men å glemme det er også feil. Og litt "kjøpe seg" venner. Lenke til kommentar
A14 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Kan jo virke som han sliter litt med økonomien, men det virker helt klart ganske kjipt. 8786699[/snapback] Venner skal gi, ikke kreve. Hvis dette hadde skjedd med meg og kompisen min har problemer med penger, så hadde jeg gitt han naturlig avslag på gjelden fordi han hjalp meg å finne tilbake mobilen. Det er den veien det bør gå synes ihvertfall jeg. 8786749[/snapback] hadde jeg lånt noen 1400, og etter på fikk vite at han slet litt så kunne jeg godt ha slettet gjelda! men når han krever det for å ha funnet en mobil hadde det vert helt uaktuelt! Lenke til kommentar
hrmpf Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Spørs vel litt hvorfor han trengte å låne 1400kr. Hva ble de brukt på osv Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hva med om han klarer å selge den for 1400 kr? Da slipper du å tenke på strevet med å selge den, da har han funnet telefonen din, og solgt den som du ville, du kunne jo ha vært uten telefon i det hele tatt liksom.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Spørs vel litt hvorfor han trengte å låne 1400kr. Hva ble de brukt på osv 8787741[/snapback] Siden trådstarteren skrev: "spillegalskapen lenge leve" så tipper jeg det er grunnen. Enda bedre grunn til at gjelden ikke bare skal slettes. Endret 5. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 så hadde jeg jo mistet sim-kortet (400 kr tror jeg det er for et nytt) 8786625[/snapback] Okei. Jeg har aldri betalt noe for å få et nytt et sendt i posten. Jeg er enig i at han bør få finnerlønn, men ikke at gjelden skal slettes. Hvorfor blande sammen de to sakene? Lenke til kommentar
samebob Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Lånte du 1400kr bort til han slik at han skulle kunne spille? Eller Vant du de av ham? Hadde jeg vunnet 1400kr av kompisen min tror jeg ville sagt bare glem det vist du kjøper en Cola elns til meg;) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Poeng, økonomi kan ødelegge selv de beste forholdene. Regel nr. 1: Ikke lån bort penger til venner, du ender som regel opp med å miste begge. 8786736[/snapback] fixed gi han et lite avslag på gjelden mot at han betaler kjapt , og ta lærdom og ikke lån vekk mer penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå