Stigma Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ref: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=384519 Jeg lurer på om det faktisk er noe å hente på å bruke minnepinn funksjonen i Windows Vista for høyytelses maskiner. Kan bruk av en minnepinne for mellomlagring faktisk gi noe ekstra til en maskin som allerede har plenty med RAM (f.eks. 4 gig), eller er det en plaster-løsning for eldre systemer som ikke har nok RAM og dermed må benytte seg av en del disk-swapping? Dersom noen kjenner til websideressurser som omtaler dette temaet, så tar jeg gjerne imot linker også -Stigma Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg mener å huske at jeg leste en test om akkurat dette for en tid siden. Tar jeg ikke helt feil så var det i den trykte utgaven av pcworld det stod i, for jeg kan ikke finne testen på siden dems. Men det som kom frem i testen var at for maskiner med 500 Mb ram så ville ReadyBoost gi en merkbar ytelseforbedring. Mens at maskiner med 1 Gb ram ikke merket noe særlig til den ekstra minnepennen. Det ble ikke merkbar ytelsesøkning da. Det er sånn jeg husker det iallefall. Endret 5. juni 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå