Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen bare låser seg når jeg skal spille tdu?

Anbefalte innlegg

Maskinen min bare låser seg når jeg skal spille Test drive unlimited.

Har jo spilt dette spillet utallige mange timer, men plutselig de to siste dagene nå, så funker det ikke lenger, kommer meg inn på spillet, men i det, det skal begynne loade...så fryser hele maskinen. Så må reboote.

Når maskinen fryser kommer jeg meg ikke i oppgavebehandlingen engang.

Har prøvd stille ned grafikk men til ingen hjelp. Har jo kjørt spillet på full grafikk hele veien.

Noen som har den fjerneste anelse hva det kan komme av?

Maskinvare:

amd 3800x2 2.2ghz

2gb ram

8800gts 320mb

Operativsystem windows XP pro.

Takker for hjelpen

Endret av l_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har noen problemer med noen andre spill som belaster maskinen hard så er det liten grunn til å tro at problemet er hardware-relatert. Det er mer sansynlig at noe i software låser seg. Jeg ville annbefalt å fjerne spillet fra systemet fullstendig og så reinstallere. Oppdater evt. også drivere for grafikk-kort, lyd osv.

-Stigma

Lenke til kommentar

Total frys hinter om problemer med minnet, men usannsynlig at det skal bli ødelagt helt uten videre. Kan jo kjøre memtest for sikkerhets skyld. Driverproblemer er også en mulighet, men heller ikke det oppstår uprovosert. Har du installert/byttet ut noe software/hardware?

Har du sjekket varmeutvikling i maskinen? Noen ganger kan det komme uventet, ettersom støv samler seg opp over tid.

-Visjoner-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...