Dassen Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg har tenkt meg et par øreplugger og har funnet et par alternativer. Om noen har noe godt/vondt å si om noen av de hadde jeg blitt glad. Jeg ønsker meg klar, ren lyd, ikke bare bass. Et god lydbilde er viktig. Også må de være behagelige i øret og hindre lyd fra utsiden fra å komme til. Dessuten må de ikke overskride 600,- AKG K324P ARGON EP4002 DENON AH-C350 SENNHEISER CX300 XtremeMac FS1 Vær så snill og hjelp meg litt her, jeg har kun hørt Sennheiser sine, og syntes lyden var middelmådig. Jeg holder en knapp på AKG sine da jeg er veldig fornøyd med headsetet jeg har av samme merke. Det er selvsagt lov å blande inn flere alternativer om jeg har oversett en liten juvel. Takk for svar. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Sennheiser CX300 har fått gode kritikker, du kan og få dei for ein billig penge (>200) på Ebay. Skal sjå om eg finn ein tråd der det er diskutert. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Sennheiser CX300 har fått gode kritikker, du kan og få dei for ein billig penge (>200) på Ebay. Skal sjå om eg finn ein tråd der det er diskutert. 8786997[/snapback] Broren min handlet de for en billig penge over eBay, men jeg er som sagt ikke helt fornøyd med lyden i de. Også et spørsmål til, jeg leser på tekniske spesifikasjoner, hva vil dette si i praksis? Frekvensgang: AKG : 12-23.500 Hz Sennheiser : 18-21.000 Hz Maksimalt lydtrykk AKG : 121 dB Sennheiser : 112 dB Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er eit område eg ikkje er så kjent på, men eit headset med frekvensområde frå 12-23 000 Hz vil kunne spele lågare og høgare frekvensar enn eit frå 18-21 000 Hz. Eg skulle tru at førstnevnte vil ha merkbart betre bassgjengivelse, bassen ligg i dei lågare frekvensane. Maksimalt lydtrykk ville ikkje eg brydd meg om, 121dB er til å bli døv av, det er lydkvaliteten som er alfa og omega. Den kan du desverre ikkje måle i Hz eller dB. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Isåfall er det kanskje interessant å vite at man som regel ikke hører mer enn 20Hz-20kHz, og ofte langt mindre på høye frekvenser (mulig at frekvensene merkes når de overføres via kraniet, ikke helt sikker). Det som er svært viktig på slike propper, er selve gummistykkene. Ihvertfall på CX300 er det mye forskjell på dem. Forøvrig er bassen på CX300 mer enn god nok, kanskje ikke helt i stil med f.eks. K26P, som jeg for anledningen forsøkte dem opp mot (drevet av hodetelefonforsterker). Endret 5. juni 2007 av Dradd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Isåfall er det kanskje interessant å vite at man som regel ikke hører mer enn 20Hz-20kHz, og ofte langt mindre på høye frekvenser (mulig at frekvensene merkes når de overføres via kraniet, ikke helt sikker). Det som er svært viktig på slike propper, er selve gummistykkene. Ihvertfall på CX300 er det mye forskjell på dem. Forøvrig er bassen på CX300 mer enn god nok, kanskje ikke helt i stil med f.eks. K26P, som jeg for anledningen forsøkte dem opp mot (drevet av hodetelefonforsterker). 8788179[/snapback] Er ikke k26p 32 ohm? Lite poeng i å kjøre med hodetelefonforsterker da om du ikke bruker noe altrfor ræva som source Sant som sies her at vi hører ikke så høye frekvenseer som de kans pille uansett, normale folk hører ikke mer enn ca 18000 hz og synker med alder. er noen toske hodetelefoner som spiller opp pver 100000 hz.. har absolutt ingenting med lydkvalitet å gjøre ^^ Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 For øyeblikket er hodetelefonforsterkeren koblet på PC-en fordi det er en praktisk volumknott, og det er ikke alltid jeg drar rundt på forsterkeren. Dessuten har jeg et annet sett hodetelefoner. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Takk for forklaring av tall. Interessant å vite. Argon sine skal være sånn billigmerke som HiFi-klubben kjører, at de plukker ut den beste modellen selv og importerer rett til butikken og dermed får de en lav pris. Altså tror jeg at jeg får mest for pengene der. AKG er har lang tradisjon med headset, men aldri lagt plugger før, så kan hende de ikke er så bra, men tror jeg skal ta meg en tur til byen og høre de. Sennheiser er uaktuelt, tror jeg får bedre lyd for mindre penger i andre plugger. Denon har heller ikke lagd plugger før, så spennende å høre lyden, tester de og i byen. XtremeMac FS1 virker litt jalla og har rar passform. Jeg har heller ikke mulighet til å prøve de, så med mindre noen har erfaringer er de uaktuelle de med. Da står jeg igjen på AKG, Denon eller Argon. Noen som har hørt noen av de? Endret 5. juni 2007 av Dassen Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg var i byen i dag for å kjøpe. Jeg fikk ikke hørt på AKG sine da de ikke var på lager, så jeg endte på Argon sine som kostet omtrent halvparten av de andre, men jeg er meget fornøyd med lyden. Veldig fyldig lyd over hele spekteret, veldig balansert; ikke sånn overdreven bass i forhold til mellomtonene, slik som jeg opplevde Sennheiser sine. Kvaliteten på selve proppene er også fin, passe lang ledning og de sitter bra i ørene. Det følger med to par øreadaptere. Jeg falt særlig for det som har to-i-en, det isolerer bort all lyd fra utenomverden, og føles behagelig. Det eneste negative jeg kommer på er at de er litt tungdrevne. Med en standard iPod blir volumet for lavt for mange, men med GoPod får du blåst ut ørevoksen, og apropo; som med alle øreplugger er disse en ørevoksmagnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå