Max50 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hei uansett hva jeg gjør enten jeg prøver å se på bildene eller slår av så er den " busy " når jeg prøver å gjøre noe via meny er den " busy " dette tar utfattelig lang tid og jeg lurer på hvorfor den er så treg. Vi snakker svært treig her . så treig at den forsatt ennå ikke er ferdig i det jeg skriver... den er blir konstant busy hvis jeg prøver å klikke for flere shots også og CF lampen er knallrød etter at jeg puttet i minnebrikke Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Så kjipt... Har du forsøkt med et annet minnekort? Kanskje kortet er føkka? Lenke til kommentar
Max50 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 ----------------------------------------------------------- Så du tror det skyldes minnebrikken ? Vel det er en Compact Flash fra TekQ som jeg ble anbefalt å kjøpe 1GB. Skjønner ingenting av dette 1) Kameraet er udsedvanlig tregt ved enkle kommandoer Umulig å få sett bildene en har tatt i preview står kun at den " jobber med saken" Når jeg slår av så " lagrer " den bildene i en evighet uten oppnåelse. 2) Rød lampe lyser 3) Konstant busy ved multiple shots Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Du kan prøve å ta ut minnebrikken og se om ting oppfører seg noe bedre da - bortsett fra at du ikke får tatt bilder.. Eller så kan prøve å ta ut batteriet, vente noen sekunder før du setter det inn igjen. Til slutt - gå inn i menyene og velg nullstill til fabrikkinstillinger. Tom Edit: Det høres veldig ut som minnebrikken - du har ikke en annen å prøve ? Endret 4. juni 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Max50 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Du kan prøve å ta ut minnebrikken og se om ting oppfører seg noe bedre da - bortsett fra at du ikke får tatt bilder.. Eller så kan prøve å ta ut batteriet, vente noen sekunder før du setter det inn igjen. Til slutt - gå inn i menyene og velg nullstill til fabrikkinstillinger. Tom Det høres veldig ut som minnebrikken - du har ikke en annen å prøve ? ----------------------------------------------------------------------------------- Hei hvorfor tror du at det er minnebrikken ( interessant ) Og hvorfor blir den så fort " busy " når jeg skal ta bilder . Hovedproblemene er nemlig de to. Får ikke undersøkt ting skikkelig i meny fordi den alltid " jobber " og stopper hele prosessen dermed. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hei hvorfor tror du at det er minnebrikken ( interessant ) Fordi jeg har vært ute en vinternatt før Fra spøk til alvor, så synes jeg at symptomene lukter dårlig minnekort. Bl.a. busy ved preview. Og hvorfor blir den så fort " busy " når jeg skal ta bilder .Hovedproblemene er nemlig de to. Får ikke undersøkt ting skikkelig i meny fordi den alltid " jobber " og stopper hele prosessen dermed. 8784964[/snapback] Har du prøvd uten minnekort? Du skal da kunne bla i menyene - hvis kameraet da oppføer seg normalt, så er det minnekortet. Hvis kameraet fortsatt trøbler, så må det inn på service. Tom Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Mitt er i hvertfall ikke treigt... Kan ta lange serier uten problem (uten blitz, da) - og veldig sjelden det bruker litt lenger tid enn vanlig. Men jeg bruker kun SanDisk Extreme eller Lexars Professional kort - vil ikke at kortet skal være en propp i systemet. Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvis det ikke er noe galt med minnekortet, så ville jeg dratt tilbake til butikken og vist frem problemet. Høres ut som en garanti sak (med mindre kameraet har markerte skader) Lenke til kommentar
andreash Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 ----------------------------------------------------------- Så du tror det skyldes minnebrikken ? Vel det er en Compact Flash fra TekQ som jeg ble anbefalt å kjøpe 1GB. 8784894[/snapback] Som andre sier her, prøv en annen minnebrikke. Kan ikke si at jeg noen gang har fått anbefalt TekQ. Bruker kun selv Sandisk og Lexar. Prøvde en gang JapanPhoto sitt merke DanElec, og har totalt hatt feil på 3 av 4 kort. (Men de hadde glitrende kundeservice som ga meg 2 Sandisk Extreme III istedet for nye DanElec kort, så hatten av for de) Så prøv et annet minnekort og se om det hjelper. Andreas Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) TekQ kortene er skikkelig jalla...er tvilsom eier av et selv men tør ikke bruke det. Sier litt om kortet og fabrikant at det er livstidgaranti på kortet så lenge kortet produseres..... Som omtrent samtlige andre har nevnt, prøv et annet minnekort. Edit: Hvem anbefalte deg å kjøpe TekQ, forresten? Synes du skal gi vedkommende som anbefalte deg det kortet et lite rapp over nebbet Var vel ikke tilfeldigvis en butikkselger på Expert eller noe? Endret 5. juni 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Mitt er i hvertfall ikke treigt... Kan ta lange serier uten problem (uten blitz, da) - og veldig sjelden det bruker litt lenger tid enn vanlig. Men jeg bruker kun SanDisk Extreme eller Lexars Professional kort - vil ikke at kortet skal være en propp i systemet. 8785161[/snapback] Hvis du har lest testene av 400D og Sonys Alfa100. Så er det bare Sonys Alfa 100 som trenger godt minnekort. Fordi Sonys kamera lagrer bildene imens du tar seriebilder. Du kan oppnå en haug av bilder før Bufferminnet blir fult grunnet treg overføring til minnekortet. Mens 400D lagrer bare i bufferminnet, helt til du er ferdig med og ta bilder. Da lagrer den bildene... Men nå oppdaget jeg at min 350D kan ta 21 bilder i full hastighet før hastigheten (på overføringen forhøyet hastigheten på tiden mellom hvert bilde). Så kanskje jeg tar litt feil der anngående Canon. Jeg bruker et Sandisk Exstreme 3 på 2GByte. Jeg tok bildene i høyeste oppløsning i JPG format... Endret 5. juni 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Mitt er i hvertfall ikke treigt... Kan ta lange serier uten problem (uten blitz, da) - og veldig sjelden det bruker litt lenger tid enn vanlig. Men jeg bruker kun SanDisk Extreme eller Lexars Professional kort - vil ikke at kortet skal være en propp i systemet. 8785161[/snapback] Er nok ikke kortene dine som er flaskehalsen her uansett. Det er nok kameraet ditt. F.eks. så klarer ikke Canon EOS-1Ds Mark II å flytte mer enn ca. 8 MB/s fra kamera til kort. For en mer detaljert test, se her. Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Mitt er i hvertfall ikke treigt... Kan ta lange serier uten problem (uten blitz, da) - og veldig sjelden det bruker litt lenger tid enn vanlig. Men jeg bruker kun SanDisk Extreme eller Lexars Professional kort - vil ikke at kortet skal være en propp i systemet. 8785161[/snapback] Er nok ikke kortene dine som er flaskehalsen her uansett. Det er nok kameraet ditt. F.eks. så klarer ikke Canon EOS-1Ds Mark II å flytte mer enn ca. 8 MB/s fra kamera til kort. For en mer detaljert test, se her. 8786873[/snapback] Nå opplever ikke jeg noen flaskehals, da - og har tenkt at det uansett er greit med gode kort når en kjøper et "skikkelig" kamera. Takk for test-link! Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Mitt er i hvertfall ikke treigt... Kan ta lange serier uten problem (uten blitz, da) - og veldig sjelden det bruker litt lenger tid enn vanlig. Men jeg bruker kun SanDisk Extreme eller Lexars Professional kort - vil ikke at kortet skal være en propp i systemet. 8785161[/snapback] Er nok ikke kortene dine som er flaskehalsen her uansett. Det er nok kameraet ditt. F.eks. så klarer ikke Canon EOS-1Ds Mark II å flytte mer enn ca. 8 MB/s fra kamera til kort. For en mer detaljert test, se her. 8786873[/snapback] Nå opplever ikke jeg noen flaskehals, da - og har tenkt at det uansett er greit med gode kort når en kjøper et "skikkelig" kamera. Takk for test-link! 8787542[/snapback] Ser nå at den kommentaren ble litt rar. Det jeg mente å si var at minnekortene er raskere enn kameraet ditt. Kjører selv Extreme III på mitt kamera av den enkle grunn at de er billige og kvaliteten er på topp. Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 ...Mens 400D lagrer bare i bufferminnet, helt til du er ferdig med og ta bilder. Da lagrer den bildene... ... 8786730[/snapback] Selv har jeg opplevd det motsatte. Sitter på to CF-kort her, og kan merke at nobrand-kortet (som forøvrig ble kjøpt fra en fotoforretning til blodpris) presterer særdeles dårligere under seriebildetakning, enn mitt andre kort. My two cents. -MightyTwin. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ville tatt en test med eit anna minnekort, så får du sjekka ganske raskt om det er minnekortet det er noko i veien med. Gjerne sjekke med eit kort av ein anna type. Sandisk Extreme eller Kingston kort har eg hatt gode erfaringar med. Dersom du prøvar med eit anna kort og det er samme problemet ville eg tatt med kameraet til butikken du kjøpte det ved og få dei til å sjå på det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Selv har jeg opplevd det motsatte. Sitter på to CF-kort her, og kan merke at nobrand-kortet (som forøvrig ble kjøpt fra en fotoforretning til blodpris) presterer særdeles dårligere under seriebildetakning, enn mitt andre kort. My two cents. -MightyTwin. 8787896[/snapback] Det er ikke bare nobrand kort som kan være tregt. Jeg har et Kingston 1GB kort som er mitt tregeste kort. Noe jeg var klar over når jeg kjøpte det; det var billig og er primært beregnet for backup. Til daglig, er det allikevel raskt nok. Tom Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Selv har jeg opplevd det motsatte. Sitter på to CF-kort her, og kan merke at nobrand-kortet (som forøvrig ble kjøpt fra en fotoforretning til blodpris) presterer særdeles dårligere under seriebildetakning, enn mitt andre kort. My two cents. -MightyTwin. 8787896[/snapback] Det er ikke bare nobrand kort som kan være tregt. Jeg har et Kingston 1GB kort som er mitt tregeste kort. Noe jeg var klar over når jeg kjøpte det; det var billig og er primært beregnet for backup. Til daglig, er det allikevel raskt nok. Tom 8788525[/snapback] Nå har ikke Kingston spesielt godt rykte når det gjelder minnekort. Ser enkelte her inne på forumet er fornøyde med Kingston, men det er ikke i samme klasse som SanDisk og Lexar. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Nå har ikke Kingston spesielt godt rykte når det gjelder minnekort. Ser enkelte her inne på forumet er fornøyde med Kingston, men det er ikke i samme klasse som SanDisk og Lexar. 8788603[/snapback] At Kingston ikke er i samme klasse som Sandisk & Co, er jeg klar over - er nok mer ala TwinMos og Apacer. Min erfaring er at disse merkene er greie nok, men ikke så raske og så sikre. Jeg har kort fra alle disse untatt Lexar, og har ikke hatt noe annet problem enn at det ene Twinmos kortet er litt for tykt, slik at det sitter litt for godt når jeg skal ta det ut. Jeg kommer nok til å holde meg til SanDisk heretter da det er de kortene jeg er aller mest fornøyd med; samt at nå er prisene overkommelige selv for 2GB Extreme III Tom Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 TwinMos går vel kanskje for å være noe av det dårligste som finnes. Men jeg vet om flere som ikke har hatt problemer med de, og andre igjen som bare opplever problemer. Så alt i alt er det mer feil på TwinMos enn på SanDisk og Lexar, men ingenting er bedre enn at kortene fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå