Gå til innhold

Ny PC i deler, din mening?

Anbefalte innlegg

Hvorfor Komplett? Langt fra billigst, og som jeg har forstått, bare middels på service.

Fra Komplett vil jeg foreslå Fortron/Source 350W. Anerkjent merke med lav feilrate. Skal være bra nok til oppsettet ditt, men vil kanskje virke litt bråkete hvis du er sensitiv for støy.

8802044[/snapback]

Jeg har en 350 Watt strømforsyning fra før, men er det ikke best med en strømforsyning med mer watt med Intel Dual Core?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en 350 Watt strømforsyning fra før, men er det ikke best med en strømforsyning med mer watt med Intel Dual Core?

8802561[/snapback]

Core2 Duo bruker lite strøm, det samme eller mindre enn de fleste litt eldre enkeltkjerner.

Men 350 W sier ikke så mye. Det kan være stor forskjell. Hvor gammel er den? Hvis 3 år eller mer, så bør du nok kjøpe ny.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

På side 1 har jeg oppdatert den siste posten min med PC komponenter der jeg har byttet ut PSU med en grei 400W. Dual Core prosessoren går vel glatt til 2,0 GHz elns?

Så overall er dette en brukbar PC til gaming? :p

Blir greit å få vekk den gamle AMD Athlon 3200+ 2,0 GHz, den er vel 1,5 år gammel nå og hovedkortet er lusent...

Lenke til kommentar
Skjermkortet hans trekker mye strømm da.. annbefaler en billig 450w ...

8805018[/snapback]

65-70 W max. Det er ikke så mye.

Og du kan ikke bare anbefale en billig 450W uten å spesifisere hverken merke eller 12V! Håpløst... :thumbdown:

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

65-70 W max. Det er ikke så mye.

Og du kan ikke bare anbefale en billig 450W uten å spesifisere hverken merke eller 12V! Håpløst... :thumbdown:

8805531[/snapback]

Nei. Det skjermkortet trekker 170w i load, og 130w på skrivebord.

Ja. slurvete av meg å si at han bør ha en billig 450w ...

Les noen tester på hw.no Lærer masse der :p

Lenke til kommentar
Målingen viser hvor mye effekt den komplette maskinen drar fra strømuttaket i veggen.

80% virkningsgrad i PSU er neppe mye feil. 173 * 0,8 = 138 W effektforbruk i 3D for alle komponentene.

Altså burde en god 170 W PSU holde fint for oppsettet i testen.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...