Gå til innhold

Canaldigital på Triax DSI 354 TX (uten Viasatabonn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Triax DSI 354 TX manual mottaker, som jeg fikk ved inngåelse av avtale med Viasat.

Jeg har nå byttet leverandør fra Viasat til Canaldigital.

Lurer derfor på om det er noen som vet hva om det fortsatt er mulig å bruke Triax mottakeren med Canaldigital. Altså uten Viasat abonnement.

Om det går så ønsker jeg også å vite hva som må gjøres. instillinger etc: :hmm:

Situasjonen nå er at den ber meg om å sette inn Viasatkortet, hvilket jeg ikke har!

MVH.

Mårten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en Triax DSI 354 TX manual mottaker, som jeg fikk ved inngåelse av avtale med Viasat.

Jeg har nå byttet leverandør fra Viasat til Canaldigital.

Lurer derfor på om det er noen som vet hva om det fortsatt er mulig å bruke Triax mottakeren med Canaldigital. Altså uten Viasat abonnement.

Om det går så ønsker jeg også å vite hva som må gjøres. instillinger etc: :hmm:

Situasjonen nå er at den ber meg om å sette inn Viasatkortet, hvilket jeg ikke har!

MVH.

Mårten

8784188[/snapback]

Denne mottakeren har innebygd Conax-dekryptering som Canal Digital bruker, men C. D. er såvidt jeg kan se (kilde)ikke særlig lystne på å selge programkort til den -har du fått tak i nytt kort?

Canal Digital sender ellers fra en annen satelitt (Thor 2/3) enn Viasat (Sirius), så du må stille inn antenna på nytt, har du gjort det? Kanske et dumt spørsmål, men..

Thor 2/3 ligger på 0,8W mens Sirius ligger på 5,0E, så du må vri antenna ca. 6 grader vestover, altså til høyre sett med ryggen mot veggen. Fininnstilling nødvendig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...